نسل جدید جگوار لندرور و خداحافظی با موتور کلاسیک لندرور

شرکت شهیر انگلیسی لندرور در حال آماده سازی نسل جدید پرچمدار خود یعنی رنجرور است و عکس هایی از نمونه های پیش تولید و پرتوتایپ این خودرو شکار عکاسان شده است. هرچند عکس های شکار شده از این شاسی بلند نشان می دهد که ظاهر آن مشابه با نسل فعلی است اما در بخش سیستم […]

range rover7886a
شرکت شهیر انگلیسی لندرور در حال آماده سازی نسل جدید پرچمدار خود یعنی رنجرور است و عکس هایی از نمونه های پیش تولید و پرتوتایپ این خودرو شکار عکاسان شده است.

هرچند عکس های شکار شده از این شاسی بلند نشان می دهد که ظاهر آن مشابه با نسل فعلی است اما در بخش سیستم اگزوز و سیستم تعلیق تفاوت هایی با نسل فعلی رنجرور دیده می شود. پیش از این خبر از همکاری گسترده بی ام و با جگوار لندرور دادیم حال طبق اطلاعات رسیده به مجله اتوکار، لندرور در حال تست موتور ۴.۴ لیتری V-8 دو توربو بی ام و در زیر کاپوت محصول اصیل و کلاسیک خود یعنی رنجرور است.

range rover7887b

جگوار لندرور با همکاری بی ام و قرار است بر روی توسعه خودروهای برقی کار کنند و این همکاری مشترک به محصولات بنزینی و دیزلی این شرکت ها نیز سرایت کرده است. پس از ضرردهی سنگین جگوار لندرور قرار شد این شرکت از قوای محرکه بی ام و در محصولات آینده خود استفاده کند و تمام هدف خود را بر روی توسعه مدل های برقی همچون جگوار I-Pace بگذارد.

در حال حاضر رنجرور از موتور کلاسیک ۵ لیتری سوپرشارژر شده نیرو می گیرد که در کارخانه فورد در Bridgend کشور انگلستان تولید می شود اما به زودی این کارخانه به کلی تعطیل خواهد شد.

range rover7889d

حتی پیش بینی می شود مدل های دیزلی جگوار لندرور نیز از موتور دیزلی شرکت بی ام و استفاده کنند. البته موتور جدید و اختصاصی جگوار لندرور یعنی Ingenium در نسل جدید رنجرور استفاده خواهد شد.

با وجود رقبای لوکسی همچون بنتلی بنتیگا، رولزرویس کالینان و مدل های جدیدی همچون بی ام و X8، لندرور کار سختی در طراحی و توسعه نسل پنجم رنجرور در پیش دارد. لندرور از نظر تاریخی سابقه بالایی در این کلاس دارد اما برای موفقیت بیشتر باید از نظر فن آوری، سیستم های رانندگی خودران و سیستم اطلاعات و سرگرمی در سطح جدیدی ظاهر شود.

range rover p38 14

نسل پنجم که شامل مدل معمولی و اسپرت است با همراهی پلت فرم جدید آلومینیومی با نام اختصاری MLA و فن آوری های پیشرفته به روی خط تولید لندرور خواهد رفت. این پلت فرم در محصولات مختلف گروه جگوار لندرور استفاده خواهد شد و در آینده نه چندان دور باید شاهد معرفی مدل تمام برقی رنجرور نیز باشیم.
1 range rover evoque 2019 fd hero front

در ادامه همکاری مشترک جگوار لندرور با بی ام و این شرکت قرار است از پلت فرم بی ام و برای معرفی دو کراس اور جدید استفاده کند. طبق پیش بینی ها مدل پایه جدید لندرور در کنار نسل بعدی ایووک و لندرور دیسکاوری اسپرت از پلت فرم بی ام و بهره مند خواهند شد.

گرچه برای معرفی این مدل ها باید تا سال ۲۰۲۵ صبر کنیم اما به احتمال بسیار زیاد این کراس اور ها از پلت فرم FAAR شرکت بی ام و که با نسل جدید بی ام و سری یک معرفی شده استفاده می کنند. این پلت فرم قرار است در تمام محصولات دیفرانسیل جلو بی ام و مینی استفاده شود و قابلیت استفاده در مدل های بنزینی، هیبریدی و تمام الکتریکی را دارد.

با این کار فروش ۲۵۰ هزار دستگاهی محصولات کوچک و سایز متوسط جگوار به فروش ۸۵۰ هزار دستگاهی بی ام و نزدیک تر خواهد شد و با کمک این پلت فرم تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو به فروش خواهد رسید. در حال حاضر نسل دوم ایووک و دیسکاوری اسپرت از پلت فرم ارتقا یافته جگوار لندرور بهره می برند با این حال این پلت فرم از FAAR بی ام و قدیمی تر است و با این حرکت امکان کاهش هزینه های تولید ممکن می شود.

77 bmw 1 series 2019 official reveal studio front

دلیل دیگر که استفاده از پلت فرم FAAR شرکت بی ام و را محتمل تر می کند مربوط به قوانین جدید اتحادیه اروپا است. پیش بینی می شود از سال ۲۰۲۵ تمامی خودروهایی که سایزی بزرگ تر از یک خودروی کوچک شهری دارند یا برقی بوده یا حداقل از یک سیستم هیبریدی بهره می برند.
مطالب مرتبط

توقیف ۴ خودرو تویوتا لندکروز و ۱ رنجرور در خیابان های شیراز

کشف یک سواری BMW تمام شیشه در استان فارس+عکس

مالک خودرو رنجرور ۳۰میلیاردی در “شیراز” کیست؟

نظرات