رئیس ستاد دکتر پزشکیان در استان فارس

نظر دکتر سید عبدالرزاق موسوی درباره انتخاب «استاندار جدید» برای استان فارس

نظر دکتر سید عبدالرزاق موسوی درباره انتخاب «استاندار جدید» برای استان فارس

رئیس ستاد دکتر پزشکیان در استان فارس معتقد است که استاندار جدید این باید متناسب با شأن و جایگاه فارس و بر اساس برنامه‌های دولت چهاردهم و ویژگی‌های رئیس‌جمهور انتخاب شود.

به گزارش اول فارس، سید عبدالرزاق موسوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت موضوع انتخاب شایسته وزرای دولت و استانداران، گفت: در سوگندنامه قانون اساسی، رئیس‌جمهور به عنوان وکیل و امانت‌دار مردم سوگند یاد می‌کند که از حقوق ملت دفاع کند و بر همین اساس رئیس‌جمهور و همه کارگزاران منصوب ایشان در حوزه اختیارات خود موظف و مکلف به رعایت امانت‌داری و خیر و صلاح و مصلحت مردم به عنوان موکلین خود هستند.

وی عمل به وعده‌های داده شده و قانون اساسی را مهمترین مصداق امانت‌داری رئیس‌جمهور دانست و تصریح کرد: رئیس‌جمهور محترم هم در دوران تبلیغات انتخاباتی و هم در مراسم تنفیذ و تحلیف، همواره دو موضوع مبارزه با تبعیض، فقر و فساد و رعایت اصل عدالت و همچنین شایسته‌سالاری را از مهمترین سیاست‌های خود عنوان کرده است و همان‌گونه که گذشته و زندگی ایشان هم ثابت کرده، امروز و در اولین گام مردم منتظر هستند، در انتخاب وزرا و کارگزاران نظام آن را ببینند.

موسوی با یادآوری تأکیدهای دکتر پزشکیان در مراسم تنفیذ و تحلیف خود به عنوان رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه شاخص موفقیت یک دولت و نظام، میزان رضایت مردم است، افزود: همچنین رئیس‌جمهور به‌درستی تصریح کرده‌اند که امروز او رئیس‌جمهور همه ایرانیان است و لذا تلاش دولت چهاردهم این خواهد بود که با جلب رضایت همگان اعم از کسانی که در انتخابات مشارکت کردند و نیمه دیگر جامعه که پای صندوق‌های رأی نیامدند، از ظرفیت همه جامعه در راستای تأمین منافع و امنیت ملی وعزت و سربلندی ایران و ایرانیان، بهره ببرد.

دکتر سید عبدالرزاق موسوی رئیس ستاد انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان در استان فارس

بخش عمده تحقق شعارها و سیاست‌های رئیس جمهور در گرو انتخاب استانداران و مقامات ارشد دولت در سطح استان‌ها است

وی با بیان اینکه بخش عمده تحقق این شعارها و سیاست‌ها در گرو انتخاب استانداران و مقامات ارشد دولت در سطح استان‌ها است، اضافه کرد: در شرایطی که همگان رئیس جدید دولت را به پاک‌دستی و عدالت‌خواهی می‌شناسند، انتظار این است که همکاران رئیس‌جمهور -چه در سطح کلان و چه در سطح استان‌ها وشهرستانها، به تناسب وظایف و اختیارات خود- امانت‌دار، متعهد به اجرای برنامه‌ها و برخوردار از ویژگی‌های اشاره‌شده باشند.
رئیس ستاد دکتر پزشکیان در استان فارس در ادامه با بیان اینکه مدیران استان‌ها نمی‌توانند با سیاست‌ها و ویژگی‌های رئیس قوه مجریه، فاصله داشته باشند، تصریح کرد: البته صرفاً بیان این شعارها کفایت نمی‌کند، بلکه باور عملی و در واقع عملکرد و کارنامه‌ی گزینه‌های تصدی مسؤولیت‌ها در این مسیر بسیار مهم است.

موسوی با یادآوری اظهارات پیشین خود در خصوص ویژگی‌های برجسته استان فارس و ضرورت توجه دولت به ظرفیت‌های این استان در تشکیل کابینه، تأکید کرد: بر همین اساس، نماینده ارشد دولت در استان و مدیران استان فارس باید متناسب با شأن و جایگاه این استان و حوزه مأموریت انتخاب شوند تا با به‌کارگیری مدیران شایسته در دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌های پرشمار این استان به‌ویژه نیروی انسانی توانمند و شایسته به‌خوبی استفاده کنند.

برخی از ویژگی‌های لازم برای تصدی مسؤولیت استانداری فارس

وی با برشمردن برخی از ویژگی‌های لازم برای تصدی مسؤولیت استانداری فارس، خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست دولت برای ایجاد وفاق ملی، استاندار فارس نیز باید قادر باشد با تعامل مثبت و سازنده با همه مجموعه‌ها و نهادهای مؤثر استانی و ملی، ازجمله با نمایندگان مردم در مجلس در وضع و اجرای قوانین و همچنین مقامات دستگاه‌های قضایی، امنیتی و حاکمیتی برای پیش‌برد وظایف خود در حوزه‌های سیاسی و امنیتی، به دولت برای اجرای سیاست‌های خود کمک کند.

موسوی اضافه کرد: استاندار آینده فارس به تبعیت از رئیس‌جمهور جدید، باید این ظرفیت و توانمندی را داشته باشد که با تشکیل یک تیم مدیریتی قدرتمند، با پدیده‌های شوم و مذموم و بحران‌آفرینِ فقر، فساد و تبعیض و بی‌عدالتی در سراسر استان، مبارزه کند.

گزینه‌های تصدی مسؤولیت استانداری فارس

رئیس ستاد دکتر پزشکیان در استان فارس در پاسخ به سؤالی درباره گزینه‌های تصدی مسؤولیت استانداری فارس، گفت: آنچه که بیش از اسامی افراد، مورد تأکید ماست، برخورداری از ویژگی‌های مهمی است که باید برای انتخاب استاندار فارس مورد توجه قرار گیرد؛ ازجمله تخصص و کاربلدی، تعهد و پاک‌دستی، عدالت‌خواهی، مردم‌داری و دفاع از منافع عمومی و در نهایت بهره‌برداری هدفمند از همه ظرفیت‌ها در راستای توسعه استان.
رئیس ستاد دکتر پزشکیان در استان فارس در پاسخ به سؤال دیگری درباره نقش این ستاد در فرایند انتخاب اعضای دولت در فارس، تصریح کرد: واقعیت این است که همه ما که در سراسر استان ازجمله شیراز و همه شهرستان‌های استان فارس، شعارها و برنامه‌های دکتر پزشکیان را تبلیغ کرده‌ایم و از مردم خواسته‌ایم به ایشان رأی دهند، اکنون و حتی پیش از شروع به‌کار رسمی دولت، مخاطب مردم و مورد سؤال و مطالبه‌گری آنان قرار گرفته‌ایم.
وی با بیان اینکه باید در قبال مطالبات مردم و ازجمله فعالین سیاسی و اجتماعی پاسخگو باشیم؛ گفت: در این راستا، ما تحت عنوان ستاد مرکزی استان فارس تلاش می‌کنیم، پیشنهادات‌ خودمان را در مورد استاندار و مسؤولان استانی، با در نظر گرفتن رویکردها و سیاست‌های دولت چهاردهم و ویژگی‌های شخص رئیس محترم جمهور، ارائه کنیم.
موسوی در پایان با اظهار امیدواری برای سپردن مسؤولیت مهم استانداری فارس به شایسته‌ترین فرد، تأکید کرد: روشن است که ارائه‌ی پیشنهادات ما به هیچ عنوان نافی و ناقض حق قانونی رئیس‌جمهور و وزرا در انتخاب استاندار و مدیران ارشد استان‌ نیست.

شما هم نظر بدهید

مطالب مرتبط

جریمه ۲۵ میلیارد و ۶۹۹ میلیون ریالی یک کامیون توسط تعزیرات در شیراز

اسامی ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت پزشکیان

نامه سرگشاده انجمن مهندسان ایران به« رئیس‌جمهور » پیرامون گمانه‌زنی‌های ناخوشایند درباره انتخاب وزرا

نظرات