چاپ کد خبر: 13678
30 شهریور 1398

نظر صریح سید محسن علوی در خصوص طرح شفافیت آرای نمایندگان

سید محسن علوی نماینده مردم  لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی می گوید در حوزه قانونگذاری و بعد تقنینی موافق شفافیت آرای نمایندگان هستم.

نتیجه تصویری برای عکس سید محسن علوی

سید محسن علوی نماینده مردم مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی می گوید در حوزه قانونگذاری و بعد تقنینی موافق شفافیت آرای نمایندگان هستم.

نماینده مردم لامرد ومهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تلفنی با اول فارس ضمن اعلام این مطلب گفت: خبری که مبنی بر مخالفت بنده با طرح شفافیت آرا مطرح شده برداشت سطحی از نظر بنده بوده است.
این نماینده مجلس معتقد است که در شرایطی که نمایندگان صرفا به کار تقنینی و قانونگذاری بپردازند شفافیت آرا بسیار هم امر مبارکی است ولی در شرایط امروز مجلس و نمایندگان تنها به قانونگذاری اشتغال ندارند.
علوی افزود: در حال حاضر نمایندگان حوزه های شهرستان ها خصوصا شهرستانهای محروم علاوه بر وظیفه ذاتی نمایندگان یعنی تقنین ونظارت ، یک وظیفه عرفی یعنی پیگیری امور عمرانی و تامین اعتبارات برای پروژه ها و همچنین برخی فعالیتها شبه اجرایی برای رفع مشکلات مردم  در حوزه های انتخابیه دارند .
به گزارش اول فارس ، نماینده مردم مهر ولامرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  در شرایطی که نمایندگان شهرستانی در پیگیری پروژه های عمرانی  واعتبارات مناطق نیازمند تعامل با دستگاه های اجرایی هستند . بنابراین در اموری مثل رای اعتماد به وزرا ، رای به سوال و استیضاح وزرا ، شفافیت آرای نمایندگان میتواند مانع جدی در تعاملات و ارتباطات بعدی وزرا و نمایندگان باشد .
و توجه به این نکته ضروری است که ارتباط مردم در شهرستانهای محروم با مسئولان رده بالای کشور ، از طریق نمایندگان مجلس میسر میشود که شفافیت آرا میتواند به ضرر مردم وموکلین نمایندگان شهرهای کوچک ومناطق روستایی ومحروم باشد وعملا تخصیص وجذب اعتبارات و اجرای پروژه های عمرانی در مناطق حوزه انتخابیه نمایندگان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت .سید محسن علوی گفت: در حال حاضر تنها فوریت طرح شفافیت آرای نمایندگان به رای گذاشته شد و اساسا این طرح هنوز در مجلس به رای گذاشته نشده است که کسی موافق یا مخالف آن باشد.
نماینده مردم مهر ولامرد در مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر مجلس در جایگاه قانونگذاری صرف بوده و مباحث علمی وتخصصی  باشد شفافیت آرا قطعا به بهبود امور کمک خواهد کرد.
سید محسن علوی با اشاره به اینکه در همین اظهار نظر در خصوص شفافیت آرا ببینید چگونه برداشتهای متفاوتی از نظر یک نماینده میشود و چه حواشی برای اظهار نظر شفاف یک نماینده ایجاد میگردد ، این در حالی است که نمایندگان روزانه شاید به بیش از سی ماده قانونی رای می دهند ، اگر قرار باشد وقت نمایندگان به پاسخگویی حواشی ناشی از رای گذرانده شود آیا فرصتی برای رفع مشکلات حوزه های انتخابیه و مشکلات موکلین باقی خواهد ماند .
این نماینده مجلس ادامه داد : در تراز تصمیمات مهمی مثل انتخاب وزرا یا رای عدم اعتماد به یک وزیر چنانچه نماینده خلاف نظر دولت رای دهد تصور کنید یک حوزه انتخابیه به چه مشکلاتی خواهد افتاد و مخالفت اینجانب با فوریت این طرح جهت بررسی بیشتر و در نظر گرفتن شرایط نمایندگان شهرستانهای محروم به قوت خود باقیست و در صورت تدبیر این موضوعات در مصاحبه های قبلی صراحتا بر مفید بودن این طرح اعلام نظر کرده ام ، اما در  صورت بی توجهی به این نکات در آینده شفافیت آرا سبب خواهد شد نمایندگان ملت بیشتر وکیل الدوله باشند تا وکیل ملت .

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس یکشنبه , ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۶:۰۷

نماینده …. گفته ! اخه شما نماینده مردمید, اونوقت از دولت می ترسید ! واقعا زشته !

آخرین اخبار