چاپ کد خبر: 93337
7 شهریور 1401

نظر پلیس در باره آخرین وضعیت شماره‌گذاری خودروهای تیبا و ساینا

شماره گذاری

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور فراجا آخرین وضعیت شماره‌گذاری خودروهای تیبا و ساینا را تشریح کرد.

به گزارش اول فارس، سرهنگ محمدعلی زارع توضیحاتی را درباره فرآیند شماره‌گذاری سواری‌های تیبا و ساینا ارائه کرد و گفت:‌ ابتدا باید بگویم که فرآیند شماره‌گذاری خودروها به این صورت است که از طریق سازمان ملی استاندارد و وزارت صمت و همچنین سازمان حفاظت محیط‌زیست، اسامی خودروهای داری قابلیت شماره‌گذاری که تائیدیه‌های لازم را نیز اخذ کرده‌ باشند به پلیس ارسال شده و فرآیند شماره‌گذاری انجام می‌شود، در واقع اینطور نیست که پلیس خودش اقدام به شماره‌گذاری خودرویی کرده یا از آن مانع شود.

وی ادامه داد:‌ در مورد خودروهای تیبا باید بگویم که اوایل خردادماه امسال بود که نامه‌ای از سوی سازمان ملی استاندارد به پلیس راهور واصل شد. در این نامه گفته شد که خودروی تیبا مورد تایید نیست و فعلا شماره‌گذاری نشود، ما هم مطابق این نامه عمل کردیم. اخیرا هم نامه‌ای از وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد به پلیس ارسال شده که در آن اعلام شده که این خودروها مجددا شماره‌گذاری شوند. البته بنا شد که شماره‌گذاری به تعداد خودروهایی باشد که شماره شاسی آن به پلیس اعلام می‌شود.

زارع با بیان اینکه این لیست به زودی به پلیس ارسال خواهد شد، گفت:‌ به محض ارسال این لیست، بررسی‌ها آغاز شده و اقدامات قانونی انجام خواهد شد و شماره‌گذاری تیبا انجام می‌شود.

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور فراجا در ادامه اقدام به طرح پرسشی درباره این اقدام کرد و گفت:‌ اما سوال شخصی من این است که چه اقداماتی انجام شده که این خودروها مجددا مورد تایید قرار گرفتند و چه معایبی داشتند که در آن زمان مورد تایید قرار نگرفتند. باید آن اقدامات و اصلاحاتی که انجام شده و باعث شده که این خودروها دوباره در چرخه شماره‌گذاری قرار بگیرند. به صورت شفاف مشخص شود. در خواست می‌کنیم که این دلایل و اقدامات انجام شده را به ما اعلام کنند.

وی ادامه داد:‌ البته در حال حاضر با توجه به قانون، ما شماره‌گذاری را انجام می‌دهیم و اعلام هم کردیم که دوستان خودرو را برای بازدید و شماره‌گذاری آماده کنند. اگر خودروساز اطلاعات خودرو را ارسال کند و آماده بازدید برای شماره‌گذاری شوند، بلافاصله با توجه به اینکه فرآیند شماره‌گذاری سیستمی است، این امر انجام خواهد شد، اما همانطور که گفتم لازم است که خودروها آماده باشند و توسط کارشناسان بازدید شده و پس از آن بلافاصله شماره‌گذاری می‌شوند.

آخرین وضعیت شماره‌گذاری ساینا

زارع که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، درباره شماره‌گذار خودروی ساینا نیز گفت:‌  شماره‌گذاری خودروهای ساینا هم به همین صورت است و منتظریم که این‌ها را با آن مشخصات کامل برای ما ارسال کنند و با همین فرآیند اقدامات لازم انجام شود.

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور فراجا درباره اینکه چه زمانی اقدامات مربوط به شماره‌گذاری انجام خواهد شد، گفت: کارشناسان ما از همین الان آماده هستند و اگر خودروها آماده باشند، بلافاصله بازدید و شماره‌گذاری خواهند شد و فرآیند از طرف پلیس طولانی نخواهد شد. ما در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام خواهیم کرد و اگر خودروساز و مدارک مالکان آماده باشد، جای هیچ نگرانی نیست و ما آمادگی شماره‌گذاری را  داریم. همانطور که می‌دانید شماره‌گذاری متمرکز بوده و در کارخانه شماره‌گذاری می‌شود.

وی درباره تعداد خودروهایی که باید شماره‌گذاری شود نیز گفت:‌این را باید از خودروساز بپرسید. در نامه اولیه بیش از هزار خودرو از سوی خودروساز اعلام شده و گفتند که به زودی مابقی را ارسال خواهند کرد. آن تعدادی که به ما اعلام شود، شماره‌گذاری‌اش بلامانع است.

زارع همچنین از وضعیت پیش آمده انتقاد هم کرد و گفت:‌ اگر قرار است خودرویی شماره‌گذاری نشود، باید از قبل اعلام شود که مردم ثبت‌نام نکنند. نه اینکه خریدار بیاید و خودرویی را بخرد و پول آن را هم واریز کند و بعد نامه بزنند که شماره‌گذاری نشود، این باعث نارضایتی مردم می‌شود و امیدوارم که دستگاه‌های مربوطه باعث نگرانی  و نارضایتی مردم نشوند.

گروه واتساپ اول فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار