چاپ کد خبر: 116125
17 تیر 1402

نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم یدکی خودرو در شیراز + زمان و مکان

نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم یدکی خودرو در شیراز  برگزار می شود.

به گزارش اول فارس مدیر عامل نمایشگاه های فارس گفت: بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم یدکی خودرو، از ۲۰ تیر آغاز به کار می کند و در چهار روز در محل نمایشگاه های بین المللی فارس مستقر خواهد بود.

نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم یدکی خودرو در شیراز

برگزاری بیست و دومین نمایشگاه قطعات خودرو در نمایشگاه بین المللی فارس

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس در جمع خبرنگاران گفت: بیست و دومین نمایشگاه قطعات خودرو از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه و از ساعت ۱۷ تا ۲۲ با حضور ۶۰ درصدی تولید کنندگان استان فارسی برگزار می‌شود.

محسن نهاوندی در نشست خبری گفت: بیست و دومین نمایشگاه قطعات خودرو از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ برگزار می‌شود.

او ادامه داد: تولید کنندگانی از ۱۰ استان کشور در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

نهاوندی با اشاره به جایگاه فارس در صنعت خودرو بیان کرد: فارس در صنعت خودرو رشد خوبی داشته است به طوری که در تولید قطعات سابقه ۵۰ ساله دارد.

او افزود: استان ما پتانسیل خوبی در بومی سازی قطعات خودرو دارد؛ این نمایشگاه در این زمینه و بازار مصرف موثر است و امیدواریم اعلام نیاز‌هایی در این نمایشگاه انجام و منتج به انعقاد قرار دادهایی شود

نهاوندی همچنین تاکید کرد: بومی سازی در جلوگیری از خروج ارز موثر است، به عنوان نمونه شرکت شایان دیزل در استان فارس ۲۰ درصد بومی سازی داشته که تا ۲۷ درصد امکان افزایش در این زمینه را دارد.

او همچنین تصریح کرد: نمایشگاه بین المللی فارس تعاملات خوبی با شرکت شهرک‌های صنعتی فارس دارد؛ در قالب تفاهم نامه و توافقات بین نمایشگاه بین المللی فارس و شرکت شهرک های صنعتی برخی غرفه داران حاضر در نمایشگاه ها جهت دریافت یارانه‌ها به شرکت‌ شهرک های صنعتی معرفی شدند

نهاوندی افزود: با توجه به حضور هیئت های تجاری عراق، شرکت‌هایی از این کشور در این نمایشگاه و سایر نمایشگاه های شیراز حضور پیدا می کنند و تلاش می شود تا نمایندگی در حوزه های مختلف در این کشور دایر شود

شریعت، مجری نمایشگاه قطعات خودرو هم در این نشست گفت: در بخش شرکت‌های دانش بنیان زیرمجموعه هایی از شرکت سایپا حضور دارند، آموزشگاه های تخصصی تعمیرات خودرو نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

او ادامه داد: ۶۰ درصد مشارکت کنندگان این نمایشگاه از فارس و ۴۰ درصد دیگر از ۱۰ استان کشور هستند.

سید عبدالهادی خسروفرد، رئیس اتحادیه صنف لوازم یدکی خودروی سبک و سنگین شیراز و نایب رئیس اول اتاق اصناف فارس نیز گفت: از حضور بسیاری از افراد که استاندارد لازم را در تولید قطعات خودرو ندارند جلوگیری شده و هر شرکتی که استاندارد های انهاهم منقضی شده باشد، اجازه شرکت نخواهند داشت.

او افزود: حضور اتحادیه قطعات شیراز در نمایشگاه قطعات خودرو همواره مستمر بوده و از افراد شرکت کننده تمام مجوزات لازم اخذ می شود؛ تایید هر شرکت توسط اتحادیه به منزله تایید و اطمینان برای خریداران قطعات خودرو است.

خسروفرد اضافه کرد: در این نماشگاه تخصصی تمام شرکت کنندگان در حوزه لوازم یدکی فعال هستند؛ نمایشگاه قطعات خودرو فارس تنها نمایشگاهی است در کشور که هیچ ارگانی جز اتحادیه ما ورود نمی‌کند .

وی ادامه داد: این نمایشگاه تنها نمایشگاهی در کشور است که از صفر تا صد مراحل پذیرش و واگذاری غرفه با اطلاع و مجوز اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل انجام می‌شود.

نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم یدکی خودرو در شیراز + زمان و مکان

زمان:۲۰ تا ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲

مکان نمایشگاه: شیراز شهرک گلستان بلوار علامه دهخدا محل دائمی نمایشگاههای بین المللی فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار