چاپ کد خبر: 14627
12 مهر 1398

نماینده داراب و زرین دشت: از حق مردم برای ارتقا به فرمانداری ویژه دفاع خواهم کرد/داراب ۳ شاخص لازم برای ارتقاء را داراست

رضا انصاری
رضا انصاری نماینده مردم داراب و زرین دشت در گفتگوی با پایگاه خبری اول فارس گفت: موضوع ارتقای شهرستان داراب به فرمانداری ویژه از سالها پیش در وزارت کشور طرح و مستندات لازم ارائه شده بود و این موضوع همزمان با کازرون و مرودشت مطرح گردیده بود.
نماینده مردم داراب وزرین دشت با انتقاد از عملکرد وزارت کشور ومجموعه استانداری فارس در خصوص عدم توجه به مستندات قانونی موجود در ارتقای شهرستانهای فارس گفت: شهرستان داراب از ۵ شاخص لازم برای ارتقا به فرمانداری ویژه ۳ شاخص لازم را دارا بوده است واین در حالی است که مرودشت تنها دو شاخص از پنج شاخص را دارا بود واگر برخی بی عدالتی ها در مجموعه وزارت کشور و استانداری فارس نبود عملا بایستی در این مرحله داراب به فرمانداری ویژه ارتقا وابلاغ میشد.
رضا انصاری با تاکید مجدد بر مداخله استانداری فارس دراین موضوع گفت در سال ۱۳۹۷ ارتقاء  فساررود به بخش از سوی وزارت کشور تصویب و به استانداری فارس ابلاغ گردید ولی متاسفانه استانداری فارس تاکنون از تشکیل این بخش و معرفی کردن بخشدار فسارود خودداری نموده است.
عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس اظهار امیدواری کرد: استانداری فارس و وزارت کشور در خصوص تصمیم ناعادلانه خود که نقض بند ۹ اصل سوم قانون اساسی است تجدید نظر کرده و حق قانونی مردم داراب برای برخورداری از فرمانداری ویژه را به رسمیت شناخته و جبران مافات نمایند.
این نماینده عضو لیست امید مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر حفظ آرامش از مردم حوزه انتخابیه خود درخواست کرد پیگیری این موضوع را همچنان از کانال نماینده خود در مجلس و سایر مسئولین مربوطه انجام داده و از ورود به هرگونه حواشی در این خصوص اجتناب نمایند.
نماینده مردم داراب و زرین دشت گفت قانون اساسی جمهوری اسلامی ظرفیتهای لازم برای تحقق جمیع خواستهای مردم را دارد و چون تصمیات اخیر وزارت کشور را ناقض حقوق مردم در چهارچوب قانون اساسی میداند لذا بر خود تکلیف میداند تا این نقض جدی قانون اساسی را از طرق قانونی و با بهره گیری از اختیارات نمایندگی در مجلس شورای اسلامی پیگیری نموده و خواست حقه مردم داراب را تا تحقق کامل پیگیری نماید.
نماینده مردم داراب و زرین دشت در پاسخ به این سوال که آیا با تشکیل یک استان دیگردر جنوب فارس موافق هست یا نه گفت توانمندی استان فارس در اتحاد و همگرایی همه مردم استان پهناور است و با تشکیل یک استان دیگر مخالف است اما نخبگان و مسئوولین استان فارس باید در چهارچوب های قانونی به گفتمان وتوافق جامعی که توسعه همه مناطق را شامل گردد برسند .

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار