نماینده مجلس: آب زاگرس را به کویر پمپاژ می کنند اما مردم زاگرس نشین تشنه اند

نماینده مجلس: آب زاگرس را به کویر پمپاژ می کنند اما مردم زاگرس نشین تشنه اند

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس از انتقال آب حوزه جغرافیایی زاگرس به کویرهای ایران اظهار گلایه کرد و یادآور شد: هزاران کلیومتر شبکه برای انتقال آب زاگرس به کویرهای ایران احداث شده درحالی‌که خود زاگرس نشینان خودشان تشنه اند.

به گزارش اول فارس ، “محمد بهرامی سیف آباد” در آئین افتتاح و کلنگ زنی ۸۶ پروژه هفته دولت در شهرستان بویراحمد گفت: دیروز یکی از دوستان،  جمله زیبایی راجع به وضعیت آب در زاگرس بویژه در حوزه دنا گفت و آن جمله این بود که آب استان‌های کویری از زاگرس تأمین می شود اما خودمان تشنه آب هستیم و این یعنی، پای ما در آب است اما دچار تشنگی شده ایم.

وی با اظهارتاسف از اینکه برخی از روستاهای شهرستان‌های سه گانه سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد که در پای رشته های کوه های دنا واقع شده و محتاج آب شرب سالم هستند، خاطرنشان کرد: در نشستی که در کمیسیون انرژی با وزیر و مجموعه توانیر داشتم، شرایط کنونی آب و تشنگی مردمان حوزه انتخابیه را برای شان بازگو کردم.

محمد بهرامی

این نماینده مجلس با تاکید براینکه اغلب زاگرس نشینان با مشکل کم آبی و تشنگی روبرو هستند اما هزاران کیلومتر شبکه آبرسانی برای کویر از این منطقه احداث شده است، خاطرنشان کرد: جای تاسف دارد که پای مردمان زاگرس در آب باشد اما تشنه آب هم باشند.

بهرامی سیف آباد تاکیدکرد که دولت چهاردهم برای آبرسانی به روستاهای بی آب و کم آب، باید اعتبارات ویژه‌ای تخصیص دهد تا شاهد نجات مردم زاگرس از این معضل باشیم.

وی گفت: در حوزه دنا و زاگرس، در بسیاری از مناطق، نیازی به پمپاژ آب و حتی تصفیه آب نیست و با یک پروژه ساده می توان بسیاری از مشکلات آبرسانی به مردم این مناطق را حل کرد.

مطالب مرتبط

جزئیات حمله وحشیانه شکارچیان غیرمجاز به محیط بان پارک ملی دنا/بالگرد امداد رسان نبود !

توقف واگذاری بخشی از منطقه حفاظت شده دنا به اصفهان با تلفن تاجگردون

اعتراض توئیتری نماینده بویراحمد ودنا به بیمارستان مشهور یاسوج: چه توضیحی دارند؟

نظرات