چاپ کد خبر: 4918
5 اسفند 1397
محمدرضا رضایی در آیین معارفه شهردار جهرم اظهار داشت:

نماینده مردم جهرم:برای برطرف کردن مسائل و مشکلات شهرداری‌ها با دولت در حال مذاکره هستیم

.پیگیری مشکلات شهرداری‌ها در نشست مجلس با دولت

سرویس سیاسی: به گزارش اول فارس از جهرم ، محمدرضا رضایی شامگاه شنبه در آیین معارفه شهردار جهرم اظهار داشت: مقام معظم رهبری مسیری که برای آینده کشور ترسیم کردند سرشار از امید، باور و انرژی بوده و نقش جوانان بسیار درخشان و نمایان است.

وی ادامه داد : نیروی جهادی، انقلابی و باانگیزه که تلاش برای ارتقای کشور دارد باید سکاندار مسوولیت‌ها شوند.

رضایی به حضور مردم در صحنه بیان داشت: هر نظامی که مردم در صحنه باشند و در مسیر خود بمانند آن انقلاب با قوت بیشتر مسیر خود را با استحکام ادامه می‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به مشکلات موجود در کشور هم اشاره کرد و گفت: قبول داریم که در کشور در برخی موارد نقص داریم و در زمینه اقتصادی بدعمل شده که شاید این مشکل هم از عدم حضور نیروهای جهادی، انقلابی و جوان بوده است.

وی افزود: نباید به لبخند دشمان قسم خورده نظام و انقلاب خود دل بسته و خود را وابسته به آنان کنیم.

رضایی به کار عمرانی شهرداری‌ها اشاره کرد و بیان داشت: شهرداری‌ها سالانه نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد تومان کار عمرانی انجام می‌دهند.

نماینده مردم جهرم به نبود درآمد پایدار برای شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: برای شهرداری‌ها درآمد پایدار تعریف نشده و عمده درآمدها از طریق پروانه کسب و فروش زمین است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس به نبود ساخت و ساز در کشور اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد درآمد شهرداری دچار رکود و منجر به ورشکستگی آنها شده است.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها نباید خود را وابسته به اعتبارات دولتی کنند بلکه زمینه حضور بخش خصوصی را فراهم کنند.

رضایی به کم بودن حقوق کارگران شهرداری اشاره کرد و گفت: اگر به کارگران شهرداری به موقع هم حقوق داده شود باز هم به دلیل کم بودن حقوق آنان دست تنگ محسوب می‌شوند.

رضایی با اشاره به اینکه باید مواظب باشیم که این امر منجر به تخلف و کارهای خلاف قانون نشود، بیان کرد: برای برطرف کردن مسائل و مشکلات شهرداری‌ها با دولت در حال مذاکره هستیم.

وی بیان کرد: شهرداری‌ها وابسته به جیب مردم هستند بنابراین با فروتنی، احترام و خدمت به مردم لازم و ضروری است که مردم هم متقابلا با شهرداری همکاری کنند.

شهرداری از بخش خصوصی غافل نشود

علیرضا صحرائیان فرماندار ویژه شهرستان جهرم در این مراسم به نقش ویژه بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: شهرداری نباید استفاده از بخش خصوصی و خیران که حتی نقش کلیدی در کشور دارد را فراموش کند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری نباید از بخش خصوصی غافل شود، گفت: وضعیت امروز شهر جهرم مساعد و مطلوب نیست.

 فرماندار ویژه شهرستان جهرم با اشاره به اینکه توقع و انتظارات مردم بیش از شرایط فعلی است، تصریح کرد: توقع بنده از شورای شهر این است که مصوباتی داشته باشند که به نفع مردم و صلاح آنان باشد.

وی بیان داشت: شهردار جدید باید پرداخت به موقع حقوق کارکنان خدمات شهری و  فضای سبز و همچنین رفع مسئله ترافیک شهر را در دستور کار خود قرار دهد.

تلاش برای آشتی مجدد شهروندان با مجموعه شهرداری 

شهردار جهرم نیز گفت: همواره شاهد بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر وحدت و همدلی مردم با مسئولین بوده ایم امیدوارم که بتوانیم زمینه وحدت و همدلی شهروندان با مجموعه شهرداری را فراهم کنیم.

علیرضا نظری بیان داشت: آماده مشارکت مردم، جوانان و نخبگان با مجموعه شهرداری هستم و جهت دریافت پیشنهاد و انتقاد اعلام آمادگی می‌کنم.

وی توسعه عمرانی شهر و توسعه درآمد پایدار از اولویت‌های خود اعلام کرد و گفت: تنگناهای مالی شهرداری کم نیست اما نباید این امر مانع خدمت به مردم شود.

شهردار جهرم گفت: نوید و پویایی شهر را به شهروندان و مسوولان اعلام و مجددا برای دوستی و آشتی مردم و همشهریان با مجموعه شهرداری تلاش می‌کنم.

 شهرداری بدون مشارکت عمومی موفق نمی‌شود

رئیس شورای شهر جهرم گفت: شهرداری بدون مشارکت مردمی نمی‌تواند موفق شود و از شهردار جدید می‌خواهیم که رضایت عمومی و مردمی همراه خود و مجموعه کند.

حمید شاکری همچنین از زحمات منزه شهردار پیشین جهرم و مومنی سرپرست شهرداری تشکر و تقدیر کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار