چاپ کد خبر: 146791
29 خرداد 1403

چند نکته طلایی برای جلوگیری از سوختن و بدحالتی مو پس از رنگ کردن

شاید برای همه ما پیش آمده باشد که بعد از رنگ کردن موهای خود شاهد وزی و بدحالتی آن بوده باشیم و خب قطعا برای حل این مشکل به هر دری میزنیم. راه هایی وجود دارند که اگر شما آنها را در روتین مراقبتی مو قرار دهید ، می توانید سلامت و شادابی را به موهایتان برگردانید . اگر موهایتان را دوست دارید و می خواهید سلامتی را به موهای خود بازگردانید، به شما پیشنهاد می کنیم تا آخر محتوا با ما همراه باشید .

جلوگیری از سوختن مو بعد از رنگ کردن

آسیب به مو پس از رنگ کردن

این اتفاق بیشتر زمانی به وقوع می پیوندد که از مواد بی کیفیت استفاده شود و یا برای انجام رنگ مو نزد فردی که تخصص کافی ندارد مراجعه می‌کنید. آسیب رنگ مو بر روی موها معمولا به چند صورت بروز داده می‌شود. شدیدترین حالت آسیب‌ رنگ مو جدا شدن مو از ساقه است. یعنی هنگامی که شما میخواهید موهایتان را ببندید یا آن ها را شانه کنید به جای ریزش عادی تعدای از موها، آن‌ها از قسمت ساقه کنده می‌شوند و در نتیجه موهایی ناهماهنگ با اندازه های گوناگون خواهید داشت. این حالت در اثر سوختگی مو بدست می‌آید که ممکن است تحت عواملی مانند رنگ گذاشتن مداوم، استفاده از دکلره های قوی و … باشد.

کشیدگی مو

این مرحله قابل جبران تر از مرحله قبلی است. در این مرحله موها بسیار نازک شده و در هنگام بستن، شانه زدن، شستشو و … کاملا کشیده می‌شود. گره خوردن مو و کاهش قدرت استحکام مو از جمله آسیب هایی است مو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. احیای مو در این زمان بسیار سخت است و باید از شامپوهای کراتین و احیا کننده، روغن تقویت کننده مو، ماسک مو و سرم مو و … استفاده کرد تا موهای خود را از دست ندهیم .

خشکی و وز مو

از علائم آسیب رنگ مو خشکی و وز مو است. برای این مرحله زیاد نگران نباشید زیرا رنگ مو شیمیایی استفاده شده فولیکول های مو را از بین برده تا به درون مو نفوذ کرده و باعث رنگ پذیری آن ها شوند . به دلیل از بین رفتن فولیکول‌های مو نرمی مو از بین رفته اما با استفاده از تقویت کننده‌های مو میتوان مجددا نرمی مو را بدست آورد. وز شدن موها نیز ناشی از خشک شدن موی سر است و حتی ممکن است برای افرادی که موهای خود را رنگ نمی کنند نیز بوجود بیاید. دلایل این آسیب بسیار زیاد است اما اگر از شامپوهای دارای کراتین و پروتین و ماسک موهای مخصوص موی خود را استفاده نمایید به سرعت نرمی و  شادابی موهایتان باز میگردد.

جلوگیری از سوختن مو بعد از رنگ کردن

جلوگیری از سوختن مو پس از رنگ کردن

رنگ مو را تست کنید 

بیشتر بانوان به بعضی از مواد رنگ موها حساسیت نشان می دهند . بهتر است قبل استفاده از رنگ مو آن را امتحان کنید تا از ضدحساسیت بودن آن مطمئن شوید . برای این تست کافی است ، ابتدا قسمتی از پشت گوش یا داخل بازو را با استفاده از شوینده ملایم تمیزکنید ، سپس مقداری از رنگ مویی که آماده کردید را به محل بزنید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه بشویید . اگر در محلی که رنگ مو را تست کردید هیچگونه التهاب یا قرمزی دیده نشد ، به این معنا است که شما به رنگ مو حساسیت ندارید و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید . این تست را هر بار که رنگ مو را عوض کردید ، انجام دهید تا بتوانید از ضدحساسیت بودن آن مطمئن شوید . به هیچ وجه استفاده از رنگ مو برای ابرو و مژه توصیه نمی شود ، زیرا مواد شیمیایی به کار رفته در رنگ مو می توانند باعث ضعف بینایی و کوری مطلق خواهند شد .

چند محصول رنگ مو متفاوت را با هم ترکیب نکنید 

شاید بیشتر این موضوع را شنیده باشید که می گویند، اگر چند رنگ مو  را با رنگ متفاوت روی موهایتان استفاده کنید ، رنگ مو بسیار زیباتر خواهد شد . اما باید بدانید این توصیه کاملا نادرست است ، علاوه بر اینکه تن رنگ موهایتان زیباتر نمی شود ، بلکه باعث سوزش و حساسیت پوست سر خواهد شد . پس اکیدا چند نوع رنگ مو را با هم ترکیب نکنید .

رنگ مو را بعد از گذشت مدت مشخص شده بشویید 

بعضی از خانوم ها اعتقاده دارند گذاشتن رنگ مو به مدت طولانی تر می تواند زیبایی مو را بیشتر کند ، اما این یک تصور کاملا اشتباه است . رنگ مو را باید در مدت زمان مشخص شده بشویید و اگر بگذارید بیشتر بماند ممکن است باعث سوختن و وزی مو شود ، اما اگر کمتر از مدت زمان مشخص شده رنگ مو را بشویید ، ممکن است زیبایی و تن رنگ مدنظر شما را نداشته باشد و رنگ مو روی فولیکول موهایتان درست جا نمی افتد .

از دستکش استفاده کنید 

در ترکیبات رنگ مو از موادی استفاده می شود که ممکن است برای پوست اصلا مفید نباشد . پس بهتر است قبل از رنگ مو از دستکش استفاده کنید و بعد از گذشت مدت زمان مشخص موها و پوست سر را فقط با آب سرد بشویید .

از نرم کننده مناسب مو رنگ شده غافل نشوید 

وزی مو بیشتر بر اثر خشکی بیش از حد موها ایجاد می شود . همیشه نرم کننده را در محصولات مراقبتی خود داشته باشید . فرمول و ترکیبات نرم کننده به گونه ای است که موها را تا حد زیادی نرم و ابریشمی می کند ، در نتیجه موهایی نرم ، صاف و بدون وز خواهید داشت .

موها را روغن تراپی کنید (جلوگیری از سوختن و بدحالتی مو)

اگر می خواهید یک محصول تقویت کننده با قیمت مناسب خریداری کنید ، میتوانید روغن نارگیل را خریداری کنید . روغن نارگیل دارای ویتامین ها و مواد مغذی است و می تواند به تقویت و نرم کنندگی مو کمک کند . بهتر است قبل از خواب مقداری از روغن نارگیل را روی ساقه مو تا انتهای مو بزنید و ماساژ دهید .

از شامپو بدون سولفات استفاده کنید 

شامپوهای تقویت کننده و شامپو بدون سولفات بهترین گزینه برای شستشوی موهای  دکلره و رنگ شده است . سولفات یک ماده شیمیایی است که برای کمک به کفسازی شامپو ها استفاده می شود . این ماده شیمیایی موها را کمرنگ خواهد کرد و درخشش و شادابی موها را به حداقل می رساند . شامپوهای تقویت کننده ریشه و ساقه مو را تقویت می کند و اگر به مدت طولانی استفاده شوند، می تواند فولیکول را ترمیم نماید .

آیا حمام کردن با آب داغ می تواند به موهای رنگ شده آسیب بزند ؟

حمام کردن با آب داغ می تواند آسیب جدی به موهای رنگ شده وارد کند . موهای که تازه رنگ شده است ، رطوبت خود را از دست می دهند و بسیار خشک می شوند . به شما توصیه می کنیم اگر موهایتان را رنگ کرده اید تا ۳ روز از شامپو برای شستشوی موهایتان استفاده نکنید . بافت فولیکول مو هنگام رنگ شدن باز می شود و ۳ روز طول می کشد تا بسته شود . در این مدت اگر موهایتان را با شامپو بشویید ، رنگ از بافت خارج می شود و متاسفانه طی چند هفته رنگ مو کاملا پاک می شود .

بخار آب گرم نیز می تواند عامل اصلی پاک شدن رنگ مو باشد . فولیکول مو با آب گرم باز می شود و رنگ مو از آن خارج می شود . آب گرم نه تنها باعث پاک شدن رنگ مو می شود ، بلکه باعث موخوره و خشکی مو می شود . به شما پیشنهاد می کنیم برای شستشوی موها از آب ولرم نزدیک به سرد استفاده کنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار