چاپ کد خبر: 146194
24 خرداد 1403

نکات مهم استفاده از کانسیلر برای جلوگیری از ماسیدن آن روی پوست

کانسیلر یک محصول آرایشی بسیار کاربردی است که اکثر خانم ها از آن برای پوشاندن نقاط تیره پوست خود بخصوص برای زیر چشم استفاده می کنند.در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نکات مهم استفاده از این محصول آرایشی را برای داشتن یک آرایش بی نقص به شما معرفی کنیم.

زدن کانسیلر بدون ماسیدن و مانند حرفه ای ها

کانسیلر چیست؟

کانسیلر یکی از لوازم آرایشی می باشد که مانند کرم پودر فشرده بوده و دارای رنگ روشن است. از کانسیلر به منظور پوشش دهی نواحی تیره پوست و جوش استفاده می شود. این محصول در انواع مختلف مایع، استیکی و کرمی تولید شده است که شما می توانید برحسب نوع پوستتان بهترین آن را انتخاب کنید.

از کانسیلر در کجای صورت استفاده می شود؟

از کانسیلر برای پوشاندن نقاط تیره یا قرمز پوست، کاور کردن رگ ها، جای زخم و یکدست کردن رنگ آن استفاده می شود.

روش استفاده از کانسیلر بر اساس رنگ

  • کانسیلر زرد:اگر پوستتان روشن است می توانید از کانسیلر زرد برای پوشش تیرگی ها و لک پوستی استفاده کنید.
  • کانسیلر سبز:بهترین گزینه برای کاور نواحی قرمز پوست کانسیلر سبز است. این محصول برای جای جوش و آکنه مناسب است.
  • کانسیلر صورتی:این رنگ از کانسیلر موجب تغییر رنگ پوست و شادابی بیشتر آن می شود.
  • کانسیلر هلویی:برای خنثی کردن رنگ پوست های تیره این نوع کانسیلر مناسب است.

زدن کانسیلر بدون ماسیدن و مانند حرفه ای ها

با پوست تمیز شروع کنید

از هر متخصص پوست یا آرایشگری بپرسید به شما خواهد گفت که پوست تمیز مهم‌ترین بخش هر روتین مراقبت از پوست یا آرایش است. درنتیجه قبل از استفاده از هر گونه لوازم آرایشی روی صورت، باید مطمئن شوید که پوستتان به درستی تمیز و مرطوب شده است. صورتتان را با یک شوینده ملایم بشویید، خشک کنید و از سرم و مرطوب‌کننده مخصوص پوستتان استفاده کنید.

پرایمر استفاده کنید

برای اطمینان از ماندگاری آرایش، سعی کنید قبل از هر چیزی از یک زیرساز یا پرایمر استفاده کنید. پرایمرهای آرایشی برای انواع پوست‌های خشک و چرب در بازار موجودند. کافی است با نوک انگشتان مقدار کمی از محصول را به آرامی روی پوست صورت و زیر چشم بمالید.

کرم پودر بزنید

اگرچه کانسیلر را می‌توان هم قبل و هم بعد از کرم پودر استفاده کرد، برخی متخصصان آرایش معتقدند بهتر است اول کرم‌پودر یا مرطوب‌کننده رنگی استفاده کنید و سپس به سراغ کانسیلر بروید. اما برای پوشاندن حلقه‌های تیره زیر چشم ابتدا کانسیلر و بعد کرم پودر بزنید.

ناحیه مورد نظر را آماده کنید

اکنون باید ناحیه زیر چشم را هیدراته کنید. برای این کار از یک کرم دور چشم ملایم با جذب سریع استفاده کنید.

آبرسانی پوست حساس دور چشم نه تنها به محو کردن خطوط کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود کانسیلر ماندگاری بهتری داشته باشد. در غیر این صورت، پوست شما رطوبت کانسیلر را جذب می‌کند و باقی‌مانده‌های پودری نه چندان جذابی زیر چشم باقی می‌گذارد.

کانسیلر مناسب را پیدا کنید

محصولات غلیظ و خشک‌تر پوشش بیشتری ایجاد می‌کنند و برای پنهان کردن حلقه‌های تیره زیر چشم مناسب‌تر به نظر می‌رسند، اما ممکن است در چین و چروک‌های زیر چشم جمع شوند و پوست آن را خشک‌تر و چروکیده‌تر نشان دهند.

در مقابل، محصولات مایع و رقیق زیبایی طبیعی‌تری به چهره شما می‌بخشند.

زدن کانسیلر بدون ماسیدن و مانند حرفه ای ها

رنگ مناسب را پیدا کنید

اگر پوست روشنی دارید به دنبال کانسیلر صورتی باشید، اگر پوستتان گندمی است کانسیلر صورتی-نارنجی (رنگ ماهی سالمون) را انتخاب کنید و اگر پوستان زیتونی یا تیره‌تر است، رنگ‌های هلویی و نارنجی مناسب شماست.

همچنین برای پوشاندن تیرگی زیر چشم، بهتر است محصول یکی دو درجه روشن‌تر از کرم‌پودرتان باشد اما برای اصلاح لک‌ها به دنبال فرمولی باشید که دقیقاً با رنگ پوست مطابقت داشته باشد.

کانسیلر را بزنید

توصیه متخصصان آرایش این است در استفاده از کانسیلر زیر چشم زیاده‌روی نکنید. چند نقطه زیر چشم نزدیک به مژه و یک نقطه هم در گوشه‌های داخلی بزنید. محصول را لایه‌لایه بمالید و هر لایه را با ضربات ملایم نوک انگشت در ناحیه موردنظر پخش کنید.

به غیر از زیر چشم، از این محصول می‌توانید در اطراف بینی و دهان و چانه نیز استفاده کنید و نقاط ناهموار صورت‌ را بپوشانید.

پودر تثبیت‌کننده را اضافه کنید

در مرحله آخر پس از استفاده از کانسیلر، به پودر تثبیت‌کننده آرایش نیاز دارید تا علاوه بر یکدست کردن آرایش، رطوبت اضافه پوست را بگیرد. این کار باعث می‌شود نه تنها کانسیلر بلکه آرایش چشم نیز مدت طولانی‌تری سالم باقی بماند. بهتر است روی کانسیلر از پودر فوق‌سبک و مات استفاده کنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار