نکات مهم مراقبتی که بعد از کاشت مژه باید رعایت شود

نکات مهم مراقبتی که بعد از کاشت مژه باید رعایت شود

رعایت نکات مراقبتی بعد از کاشت مژه برای زیبایی و ماندگاری آنها اهمیت بسیاری دارد.

به همین منظور در ادامه این مطلب به چند نکته مهم برای مراقبت بعد از کاشت مژه ها آورده ایم که حتما بکارتان می آید پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

۱-مژه‌هایتان را خیس نکنید

جلوگیری از خیس شدن اکستنشن، اولین قدم برای مراقبت از آنها و کمک به تثبیت‌شان است. در این مدت، تکنسین معمولا توصیه می‌کند پیش از انجام اکستنشن دوش بگیرید و حدود یک تا دو روز بعد از انجام آن، از حمام کردن خودداری نمایید. حمام رفتن در این بازه زمانی، باعث نفوذ رطوبت و خیس شدن چسب اکستنشن می‌شود و ماندگاری آن را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، در این ۴۸ ساعت بهتر است تا جای ممکن از بخور دادن صورت، رفتن به استخر، سونا و جکوزی نیز خودداری نمایید. همچنین، اگر در روزهای گرم بهار یا تابستان اکستنشن‌ انجام داده‌اید، بهتر است در طول روز در معرض آفتاب قرار نگیرید. گرمای آفتاب، مدت زمان تثبیت چسب اکستنشن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ممکن است باعث کاهش ماندگاری یا ریزش آنها شود.

۲-مژه‌هایتان را از گرما بیش از حد دور نگهدارید

گرما یکی از عواملی است که سبب تغییر شکل و ریزش مژه‌ها پس از اکستنشن می‌شود. هر چند که این موضوع شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما واقعیتی است که شاید کمتر کسی درمورد آن بداند.

برای حفظ حالت مژه‌ها پس از کاشت آنها را از گرما دور نگهدارید. مثلاً به هنگام سشوارکردن موها، آن را به سمت صورت نگیرید. اگر زمانی را در سونا یا اتاق بخار می‌گذرانید، مژه‌هایتان را با حوله نرم و سبک بپوشانید. همچنین به هنگام آشپزی نیز دقت کنید تا گرمای اجاق‌گاز به مژه‌هایی‌تان نخورد.

۳-به اکستنشن‌ها دست نزنید

لمس مژه‌های پرپشت و بلند بعد از انجام اکستنشن، برای همه ما کاری هیجان انگیز و جذاب است. اما اگر دوست دارید این مژه‌های بلند و رویایی را برای مدت زمان طولانی تری روی پلک‌هایتان حفظ کنید، از لمس و بازی با آنها خودداری نمایید. به خصوص در ۲۴ ساعت اول، اکستنشن‌ها بیش از همیشه آسیب پذیر هستند و هنوز به خوبی تثبیت نشده‌اند.

همچنین، بعد از اتمام مراقبت‌های اولیه در ۴۸ ساعت ابتدایی، بهتر است این روند را حفظ کنید. انگشت و دستان شما معمولا در تماس با محیط اطراف، سریعا آلودگی و چربی را جذب می‌کنند. از طرفی، اکستنشن‌های مژه اغلب از جنس الیاف طبیعی یا سیلیکونی تولید می‌شوند و به راحتی آلودگی را در ساختار خود جذب می‌نمایند.

با این تفاسیر، لمس اکستنشن می‌تواند باعث چرب شدن آنها و کاهش ماندگاری چسب شود. همچنین انتقال آلودگی از این طریق، امکان ابتلا به عفونت چشم و مژه را نیز افزایش می‌دهد.

نکات مراقبتی بعد از کاشت مژه

۴- یکی دو روز اول بعد از اکستنشن مژه، آرایش ممنوع

مواد آرایشی، اغلب بر پایه چربی و ترکیب مواد چسبنده تولید می‌شوند و ماندگاری اکستنشن را کاهش می‌دهند. به همین خاطر، توصیه می‌شود ۲۴ تا ۴۸ ساعت اولیه، از آرایش کردن خودداری نمایید و اجازه دهید اکستنشن‌ها تثبیت شوند.

۵-از چرب شدن پوست و مژه‌ها جلوگیری نمایید

عوامل بسیاری هستند که ممکن است باعث چرب شدن پایه و چسب اکستنشن شوند و تثبیت آنها را با مشکل مواجه نمایند. بعد از فرایند اکستنشن، حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت نمی‌توانید از مواد شوینده استفاده نمایید یا صورتتان را با آب بشویید. این امر به خصوص برای افرادی که پوست چرب دارند ممکن است دردسرساز باشد. ترشح بیش از اندازه چربی در ناحیه دور چشم، پیشانی و گونه‌ها اکستنشن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برای رفع این مشکل، می‌توانید از یک تکه دستمال کاغذی تمیز استفاده نمایید. دستمال را با ملایمت روی پوستتان بمالید و چربی اضافی را تمیز کنید. در مرحله بعد، توصیه می‌شود مقداری تونر پاک کننده را به کمک پد مخصوص روی پوستتان بزنید تا تعادل را به سطح پوستتان باز گرداند. همچنین، می‌توانید از لوسیون و اسپری‌های مات کننده پوست نیز استفاده نمایید.

مورد دیگری که می‌تواند باعث چرب شدن اکستنشن و چسب آن شود، انواع لوسیون‌ها و روغن‌های مراقبت پوستی است. اگر از سرم تقویت کننده مژه و ابرو استفاده می‌نمایید، بهتر است برای ۴۸ ساعت آن را کنار بگذارید. همچنین، توصیه می‌شود دور روغن‌های مغذی را خط بکشید. این مواد هم، باعث کاهش ماندگاری اکستنشن و ریزش سریع آنها می‌شوند.

۶-اکستنشن‌ها را تمیز نگه دارید

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد بعد از اکستنشن با آن مواجه می‌شوند، ابتلا به انواع عفونت‌های چشم و مژه است. رعایت موارد بهداشتی و مراقبتی در این زمینه، تا حد زیادی می‌تواد از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نماید.

روتین شستشوی منظمی برای اکستنشن‌هایتان تدارک ببینید و روزانه ۱ تا ۲ بار آنها را بشویید. توجه داشته باشید که نباید از شوینده‌های معمولی یا محصولاتی که قدرت پاک کنندگی بالایی دارند استفاده نمایید. این مواد شوینده، ماندگاری اکستنشن را کاهش می‌دهند و می‌توانند سلامت چشم و مژه‌ها را نیز تحت تاثیر قرار دهند.

بهترین انتخاب برای شستشوی اکستنشن‌ها، مواد شوینده مخصوص اکستنشن یا شامپو بچه است. شامپو بچه، فرمولاسیون ایمنی دارد و فاقد مواد شیمیایی مانند مشتقات سولفات است و گزینه مناسبی برای شما است.

برای شستشوی مژه، بهتر است از انگشتانتان کمک بگیرید. ابتدا دستتان را به خوبی بشویید و از تمیز بودن آن اطمینان حاصل نمایید. حالا با فشار بسیار ملایم، انگشتتان را روی سطح اکستنشن حرکت دهید و مواد شوینده را بعد از ۳۰ تا ۶۰ ثانیه ماساژ دادن، آبکشی کنید.براش مژه مخصوصی تهیه نمایید و از آن برای شانه کردن و مرتب کردن اکستنشن‌هایتان کمک بگیرید.

 

 

مطالب مرتبط

چند نکته طلایی و مهم آرایشی برای خانم های بالای ۴۰ سال

نکات بسیار مهم در شست و شوی سبزیجات که دانستن آنها ضروری است

۱۸ نکته مهم مراقبتی در مورد لوله های منزل که باید بدانید

نظرات