شرایط پرداخت هزینه لغو سفر که مسافر و راننده های اسنپ بدانند

شرایط «پذیرش سفر» از سوی کاربران راننده اسنپ از یک استاندارد خاص برخوردار است. بر اساس این استاندارد، رانندگان پس از پذیرش سفر مجاز به لغو غیرضروری نیستند و در صورت انجام این کار با محدودیت در ارسال درخواست و همچنین غیرفعالی موقت مواجه می‌شود. اکنون اسنپ قصد دارد، به منظور عادلانه کردن شرایط برای […]

شرایط «پذیرش سفر» از سوی کاربران راننده اسنپ از یک استاندارد خاص برخوردار است. بر اساس این استاندارد، رانندگان پس از پذیرش سفر مجاز به لغو غیرضروری نیستند و در صورت انجام این کار با محدودیت در ارسال درخواست و همچنین غیرفعالی موقت مواجه می‌شود.

اکنون اسنپ قصد دارد، به منظور عادلانه کردن شرایط برای هر دو گروه از کاربرانش، استانداردهایی را در ثبت «درخواست سفر» از سوی مسافرانش اعمال کند تا لغو غیرضروری سفر از طرف کاربران مسافر هم کاسته شود.

چه سفرهایی شامل هزینه‌ی لغو سفر می‌شود؟

از آنجا که برای لغو غیرمجاز و بیش‌ از استانداردهای تعیین شده از سوی کاربران راننده سازوکاری بازدارنده وجود دارد، اسنپ در راستای عادلانه کردن شرایط لغو سفر برای هر دو گروه از کاربرانش، بهینه کردن چرخه‌ خدمت‌رسانی و کاهش لغو غیرضروری سفر، سازوکاری تعیین کرده تا با احترام به حقوق کاربران راننده از لغو غیرضروری سفر پرهیز کنیم. توصیه‌ی اسنپ این است که پیش از ثبت درخواست از آمادگی خود برای انجام سفر اطمینان حاصل کنیم و پیش از لغو غیرضروری سفر به یاد داشته باشیم که راننده برای رسیدن به مبدا ما وقت و هزینه‌‌ صرف کرده است.

اسنپ قابلیتی تحت عنوان «هزینه‌ی لغو سفر» طراحی کرده است تا در صورت لغو غیرضروری سفر به کاربران راننده‌ای که آماده‌ی انجام سفر هستند و سفرشان لغو می‌شود، در برخی موارد هزینه‌ای بابت جبران خسارت پرداخت شود. این هزینه مستقیما و بدون کسر کمیسیون به حساب راننده واریز خواهد شد.

هزینه لغو سفر اسنپ

این قابلیت جدید در حال حاضر، در مرحله‌ی اول، فقط شامل مواردی می‌شود که کاربر راننده به مبدا سفر رسیده و ۵ دقیقه‌ در انتظار سوار شدن مسافر مانده باشد، اما سفر به دلیل لغو غیرضروری از سوی مسافر یا حاضر نشدن مسافر در مبدا انجام نشود.

لغو غیرضروری سفر چگونه تشخیص داده می‌شود؟

در موقعیت‌هایی که ممکن است سفر لغو شده مشمول هزینه شود، ابتدا پیام هشداری با ذکر مبلغ هزینه‌ لغو به مسافر نمایش داده می‌شود تا در صورت پذیرش این موضوع اقدام به لغو سفر انجام شود. اسنپ در این موارد، بلافاصله پس از لغو سفر، به وسیله‌ی یک سیستم هوشمند موقعیتی که سفر در آن لغو شده، مسیر پیشروی راننده و مدت زمان انتظار او در مبدا را بررسی می‌کند و مسافر را به وسیله یک پیامک از وضعیت هزینه لغو سفر خود مطلع می‌سازد.

نحوه ثبت درخواست تجدیدنظر هزینه لغو سفر به چه صورت است؟

از آنجایی که ممکن است مسافر به دلیل شرایطی اضطراری و خاص ناچار به لغو سفر شده باشد، اسنپ امکانی را برای بررسی دقیق دلایل لغو سفر نیز در نظر گرفته است. کافی است به بخش پشتیبانی در منوی داخل اپلیکیشن مراجعه کنید، گزینه «مشکلی با هزینه لغو سفر دارم» را بزنید و جزئیات دلایل لغو خود را شرح دهید. پشتیبانی اسنپ، پس از بررسی دقیق‌، نتیجه را از طریق پیامک به شما اعلام می‌کند. در نسخه وب اپلیکیشن اسنپ، برای ثبت درخواست تجدیدنظر در هزینه لغو سفر، به منوی کاربری اسنپ بروید، به بخش «ارتباط با پشتیبانی» بروید و از دسته‌بندی مالی گزینه‌ی «اعتراض به هزینه لغو سفر» را انتخاب کنید و با انتخاب سفر مربوطه دلایل لغو خود را شرح دهید. پشتیبانی اسنپ پس از بررسی گزارش شما نتیجه را در منوی پشتیبانی به شما اعلام خواهد کرد.

هزینه‌ی لغو سفر اسنپ چقدر است و چطور به مسافر اطلاع داده می‌شود؟

در صورتی که ۵ دقیقه از رسیدن راننده به مبدا و دریافت پیام «راننده رسید و منتظر شماست» گذشته باشد و مسافر سفر را لغو کند یا در مبدا حاضر نشود، مسافر ملزم به پرداخت هزینه لغو است. این هزینه در شهرهای مختلف متفاوت است که به طور کامل و بدون کسر کمیسیون به حساب راننده واریز می‌شود.

در اولین لغو سفر خود -در مواردی که شامل هزینه می‌شود- ملزم به پرداخت هزینه نمی‌شوید، اما در موارد بعدی هزینه لغو سفر در بخش «پرداخت‌های معوقه» اپلیکیشن شما ثبت می‌شود. اسنپ به هیچ عنوان این مبلغ را از اعتبار مسافران خود کسر نخواهد کرد و این هزینه را بلافاصله از منابع مالی خود به کاربران راننده پرداخت می‌کند.

به هر مسافر تا ۲ بار فرصت داده می‌شود هزینه‌های معوقه لغو سفر خود را پرداخت کند. اگر مسافری برای بار سوم مشمول هزینه لغو سفر شود، تا زمان پرداخت بدهی، قادر به ادامه استفاده از اپلیکیشن نخواهد بود.

 عضو کانال ما شوید :

هزینه لغو سفر اسنپ را چطور باید پرداخت کرد؟

هزینه لغو سفر به عنوان بدهی در حساب کاربری مسافران ثبت می‌شود و به صورت خودکار از موجودی آن‌ها کسر نمی‌شود. جزئیات مربوط به سفر لغو شده و مبلغ و تاریخ آن را در بخش «پرداخت‌های معوقه» در منوی اپلیکیشن اسنپ ثبت می‌شود.

برای پرداخت کافی است به بخش پرداخت‌های معوقه بروید، یا اگر پیام هشدار پرداخت‌های معوقه در اپلیکیشن نشان داده شد مراحل پرداخت را با دنبال کردن این پیام انجام دهید.

راننده ها و مسافرین اسنپ نظرتان را بنویسید

استعلام سابقه کیفری برای راننده اسنپ کافی نیست/ راننده اسنپ پیشنهاد لغو سفر داد مسافر گوش نکند/ راننده بیگانه هم رسید

مطالب مرتبط

راننده و مسافر اسنپ بدانند: جبران خسارت راننده پس از رسیدن به مبدأ در سفرهای لغوشده از سوی مسافر

صفر تا صد تایید صلاحیت و نظارت بر عملکرد رانندگان اسنپ/ راننده فعال در چه صورت غیرفعال می‌شود؟

اعتراض مدیر عامل اسنپ به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده:حقوق مسافران را تضییع می‌کند

نظرات

  • سید احمد هاشمی

    تاریخ : ۱۳ - دی - ۱۴۰۲

    من الان چندماهه شروع کردم هیچ سهمیه بنزین برام واریز نشده وارد سماس میشم میگه کد ملی صحیح نمیباشد تکلیف من چیه


  • سید احمد هاشمی

    تاریخ : ۱۳ - دی - ۱۴۰۲

    سلام من در بوشهر مشغول به فعالیت در اسنپ هستم واقعا نمیدونم چرا هنوز بعضی ها نمیدونن راننده با چه وضعی از دست انداز و کوچه های نامناسب عبور میکنه تا به مبدا برسد اونوقت بعضی از دوستان و مسافران بی ملاحظه بدون درنظر گرفتن زحمت راننده لغو سفر می‌کنند من در ماه گذشته چندین بار تا نزدیکی مبدا و گاهاً تا مبدا رسیدم و اعلام کردم که من رسیدم ولی لغو سفر کردند از مسئولان اسنپ عاجزانه تقاضا دارم حداقل گزینه ای جهت تنبیه مسافرین این شکلی درنظر بگیرند و حق راننده ای که چند کیلومتر پیموده تا به مبدا برسد بهشون ازحساب مسافر پرداخت بشه اگر این مورد راننده رعایت نکند مطمئنا مورد جریمه قرار می‌گیرد


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۳ - دی - ۱۴۰۲

    من ساعت ۳ صبح سفرقبول کردم واز این طرف شهررفتم آن طرف شهر دنبال مسافرنزدیک مسافررسیدم لغو سفر زد هرچی تماس گرفتم جواب ندادید هزینه لغو سفر ما نخواستیم شما این پول بنزین بدید به راننده ها ما دیگه هیچی از اسنپ نمیخوایم الان این اگر طلب مسافران بود تا حالا واریز کرده بودید ولی بیچاره رانندگان که ۲۴ ساعت دارن زحمت می کشند ولی هیچ توجه ای به حرفاش نمیشه این همه راننده الان یکسال میگن آقا این پول بنزین واریز کنیداسنپ انگار نه انگار ولی الان اگر یه مسافر از یه راننده شکایتی داشته باشه فورا ت ترتیب اثر می دین ورود گرم افزار راننده بیچاره رو قطع می کنید