• 19 / تیر 1403 / 13:10
  • شناسه خبر : 148688

هشدار آب منطقه‌ای در مورد ذخیره آب مفید سدهای استان فارس

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس، میزان حجم آب مفید ۹ سد این استان را تا این لحظه، ۳۲ درصد اعلام کرد و خواستار صرفه‌جویی در مصرف آب شد.

هشدار آب منطقه‌ای در مورد ذخیره آب مفید سدهای استان فارس

به گزارش اول فارس ، سیاوش بدری  با اعلام این مطلب گفت: تا امروز، ۱۹ تیرماه میزان حجم آب مفید ۹ سد استان فارس از ۲ هزار و ۹۳۶ میلیون متر مکعب، تقریباً ۷۷۵ میلیون متر مکعب است که معادل ۳۲ درصد می‌شود.

وی با بیان اینکه اوضاع خوبی در بحث ذخیره آب‌ها نداریم، تأکید کرد: راهی جز صرفه‌جویی نداریم که در این زمینه لازم است صرفه‌جویی تبدیل به یک فرهنگ شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس بیان کرد: با بیان اینکه مصرف آب در استان بالاست و اسراف زیاد است، افزود: به خصوص در بحث آب شرب باید بدانیم که آب تصفیه شده با مشقت زیادی آماده می‌شود و به منازل می‌آید و نباید به راحتی آن را هدر بدهیم.

وی همچنین اهمیت بخش کشاورزی را یادآور شد و گفت: ۹۰ درصد آب مصرفی استان در بخش کشاورزی صرف می‌شود که برای صرفه‌جویی در این بخش راهکارهایی نظیر اصلاح الگوی کشت، استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین، نصب کنتورهای هوشمند و… پیشنهاد می‌شود.

بدری یادآور شد: میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی در پروانه‌های چاه‌های کشاورزی وجود دارد که نصب کنتورهای هوشمند می‌تواند این میزان را مدیریت کند، چرا که باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.

مطالب مرتبط

آب و فاضلاب شیراز : مشکل آب شهر صدرا را قطعی حل کردیم !

عوارض نوشیدن آب همراه با غذا که نمی دانستید!

در گرمای تابستان روزانه باید چقدر آب بخوریم؟

نظرات

  • سید اسماعیل سبحانی

    تاریخ : ۲۰ - تیر - ۱۴۰۳

    نزدیک به دو هفته است که بخشهایی از شهر صدرا فاقد آب آشامیدنی است و ناچار باید آب آشامیدنی را با تانکر خریداری کرد و آنهم معلوم نیست چه آبی تحویل خانواده شود . خط دوم آب سد درودزن به شیراز در زمان شهید رییسی به بهره برداری رسید و پس از انتخابات یکمرتبه ذخایر آب ته کشید خدا کند پشت پرده ای نداشته باشد


  • باهر

    تاریخ : ۱۹ - تیر - ۱۴۰۳

    چر در مرودشت بین تخت جمشید و نقش رستم با حفر چاه های عمیق اب سفره های زیر زمینی را خالی و برنج را کشت می کنید که محصولی اب بر هست و یک عمل خطرناک برای مردم و محیط زیست می باشد؟!!.
    و نشانه ان هم فرونشست زمین در نقش رستم و در جوار تخت جمشید می باشد که انها را در معرض خطر قرار داده است