به گزارش اول فارس ، در همین ارتباط عضو پیشین و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر پنجم شیراز در اظهار نظری در شبکه های مجازی در این باره گفت: تونل ملل یک فاجعه ترافیکی با اثر مخرب زیست محیطی است.
نواب قائدی در واکنش به کلنگ زنی پروژه تونل ملل نوشت: روز پانزدهم شهریور ۱۴۰۳، شهرداری شیراز پروژهای به نام تونل ملل را با هدف اتصال بلوار ایمان، میدان قصردشت به کمربندی اکبرآباد کلنگزنی کرده است، در حالی که هیچیک از اسناد بالادستی، همچون طرح جامع حمل و نقل، چنین طرحی را پیشنهاد و تأیید نکردهاند.
این تغییر، حجم ترافیک فعلی خیابان وکلا و ایمان جنوبی را که در حال حاضر اشباع است، افزایش خواهد داد و به دنبال آن صفهای طولانی روزانه، راهبندان و افزایش آلایندههای زیستمحیطی را به همراه خواهد داشتوی ادامه داد: همانطور که مشخص است، نقش کمربندی انتقال ترافیک عبوری و جلوگیری از ورود آن به معابر شهری است و در صورت احداث تونل ملل و اتصال آن به کمربندی، با توجه به کوتاه شدن مسیر عمده ترافیک عبوری، این مسیر را به جای کمربندی شمال غرب (اکبرآباد_صنایع) انتخاب خواهند کرد و این تغییر، حجم ترافیک فعلی خیابان وکلا و ایمان جنوبی را که در حال حاضر اشباع است، افزایش خواهد داد و به دنبال آن صفهای طولانی روزانه، راهبندان و افزایش آلایندههای زیستمحیطی را به همراه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: در صورتی که مسیر موازی این تونل از طریق اتصال بزرگراه شهید سلیمانی (کوهسار) از طریق تقاطع جوادیه به کمربندی اکبرآباد وجود دارد، بنابراین، احداث این تونل علاوه بر هدررفت سرمایههای شهر، معضلات زیست محیطی و تخریب باغها به دلیل تعریض خیابان وکلا را به دنبال خواهد داشت.
بر اساس این گزارش محمود رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در نامه ای به تاریخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ خطاب به شهرداری شیراز در خصوص کلنگ زنی و احداث تونل ملل حد فاصل بزرگراه شهید سلیمانی و کمربندی اکبرآباد هشدار و خواستار توقف عملیات عمرانی در این خصوص شد.
بخوانید: تصویری باستانی از نبرد هوپلیت یونانی و جنگجوی ایرانی هخامنشی
نظرات