چاپ کد خبر: 125425
17 آبان 1402

هشدار دادگستری فارس برای تأمین امنیت و ایمنی آزاد راه شیراز _ اصفهان/ مجازات راهزنی مسلحانه چیست؟

تحویل زیر ساخت های موقت تأمین امنیت و ایمنی آزاد راه شیراز _ اصفهان با سرعت در دستور کار نهادهای مسئول قرار گیرد.

به گزارش اول فارس ، رئیس کل‌ دادگستری استان فارس با بیان این مطلب بر تحویل زیر ساخت های موقتِ تأمین امنیت و ایمنی آزاد راه جدید الاحداث شیراز _ اصفهان تأکید کرد و افزود: استقرار و تحویل سازه های موقت که پیش از افتتاح در دستور کار قرار گرفت بود به سرعت انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم‌ موسوی با بیان اینکه زیر ساخت های لازم جهت نظارت های پلیسی و‌ تأمین امنیت و همچنین ایمنی رانندگان در محورهای مواصلاتی جدید الاحداث باید توسط نهادهای ذیربط تأمین شود؛ به ادارات و نهاد های مسئول در حوزه راه ها مهلت داد ظرف یک ماه زیر ساخت های وعده داده شده جهت استقرار نیروها و تجهیزات تأمین امنیت و‌ ایمنی آزاد راه را تحویل دهند.

وی با اشاره به دریافت گزارشی مبنی بر وقوع سرقت در محدوده آزاد راه جدید الاحداث شیراز _ اصفهان، ضمن تعیین مهلت محدود برای رفع این مشکل متذکر شد: در صورت عدم اجرای وظایف و تعهدات مقرر ، ترک فعل مدیران مربوطه در دستور کار دادگستری استان قرار خواهد گرفت .

این مقام ارشد قضایی استان فارس داشتن برنامه مدون پیشگیری از وقوع جرم را از جمله تکالیف قانونی مدیران خواند و یادآور شد؛ عدم توجه به این امر ترک فعل و قصور تلقی و طبق قانون قابلیت تعقیب قضایی دارد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس استقرار زیر ساخت های امنیتی و ایمنی در راه ها و‌ محور های مواصلاتی را زیر ‌مجموعه پیشگیری وضعی و انتظامی دانست و‌ به مسئولان حوزه قضایی بیضا، کامفیروز‌ و اقلید مأموریت داد تا ضمن تشکیل جلسه مشترک شورای پیشگیری از وقوع جرم، موضوع تأمین امنیت و ایمنی آزاد راه شیراز – اصفهان را به صورت ویژه دنبال کنند .

وی در پایان با هشدار به ناامن کنندگان جاده ها و راه های مواصلاتی گفت: مطابق قانون شدید ترین برخورد های قضایی در انتظار آنان است .

به گزارش اول فارس ،  بر اساس ماده ۱۵۶ قانون مجازات اسلامی، هر کس به نحوی، در راه ها و خیابان ها، مرتکب دزدی و راهزنی شود، در صورتی که بر او، عنوان محارب، صدق نکند، به سه تا پانزده سال حبس و تا هفتاد و چهار ضربه شلاق، محکوم خواهد شد.البته اگر این راهزن دست به سلاح ببرد و موجب سلب امنیت راه‌ها شود، محارب خواهد بود و مجازات مخصوص به محاربه که اعدام، قطع دست راست و پای چپ یا نفی بلد است، برای او صادر می‌شود.

گزارش رانندگان کامیون از خطر تبدیل آزادراه شیراز – اصفهان به جولانگاه راهزنان

کلیک کنید و عضو کانال اخبار فوری اول +فارس شوید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار