هشدار زرد بارش باران در مناطق مختلف استان فارس از ۱ آبان

 مدیرکل هواشناسی استان فارس از بارش باران در مناطق مختلف استان از فردا خبر داد و گفت: هشدار زرد کشاورزی و عمومی برای اکثر مناطق فارس در ۳ روز آینده صادر شده است.

بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش دما

به گزارش اول فارس ، سید قاسم حسینی در خصوص شرایط آب و هوایی استان فارس بیان کرد: هشدار زرد به دلیل بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش دما صادر شده است.

وی ادامه داد: این ۴ پدیده همزمان هستند و چون بارش اول پاییز است، اگرچه مقدار این بارش زیاد نیست اما بیش از ۸۰ درصد آب باران تبدیل به روان آب می‌شود.

حسینی افزود: به دلیل اینکه فصل کوچ عشایر، برداشت برنج و سایر محصولات کشاورزی است این هشدار به صورت عمومی و به صورت کشاورزی صادر شده است.

وی با بیان اینکه هشدار زرد از روز سه‌شنبه از سمت شمال غرب شروع شده کم کم به سمت غرب آمده و به نواحی مرکزی استان خواهد رسید، گفت: روز چهارشنبه مناطق مرکزی، شمالی و غربی استان و روز پنج‌شنبه نیمه شمالی، مناطق مرکزی، مناطق غربی و تقریباً اکثر استان به جز حواشی جنوبی و جنوب شرقی درگیر باران، وزش باد، رعد و برق و خیزش گرد و خاک خواهد شد و شیراز را نیز در بر خواهد گرفت.

مدیرکل هواشناسی استان فارس تصریح کرد: دمای هوا در شهر شیراز در ۲۴ ساعت گذشته حداقل ۱۱ درجه سانتیگراد و در گرم‌ترین ساعات به ۳۰ درجه رسیده است.

حسینی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، «دشت نمدان» در اقلید با صفر درجه سردترین نقطه فارس و منطقه «فرودگاه لامرد» با ۴۱ درجه گرمترین نقطه در استان فارس بوده‌ است.

مطالب مرتبط

هشدار زرد هواشناسی برای استان فارس: کشاورزان، دامداران و باغداران برای بارش‌ها آماده باشند

زمان دقیق بهره برداری از ضلع شمالی بزرگراه آیت الله حائری در شیراز

آگهی استخدام بانک صادرات ایران در ۳۱ استان کشور+ دانلود جزئیات کامل آگهی استخدامی

نظرات