چاپ کد خبر: 104529
28 بهمن 1401

هشدار شرکت آب و فاضلاب به شهروندان استان فارس

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت :در هفته های اخیر شاهد بارشهای بسیار خوبی در سطح استان بوده ایم اما نباید تصور شود که با این حجم از بارش بحران کمبود آب را پشت سر گذاشته ایم. این بارشها فقط در کوتاه مدت می تواند موثر باشد.

به گزارش اول فارس ، علی جان صادق پور با تأکید بر این که صرفه جویی در مصرف آب در همه فصول الزامی و اجتناب ناپذیر است گفت :با وجود اجرای حجم قابل توجهی از پروژه های آبرسانی در استان، لزوم اجرای ناگزیر مدیریت عرضه و تقاضا به عنوان تنها راه برون رفت از مشکلات تأمین آب شرب و استمرار خدمات آبرسانی می باشد.

صادق پور با اشاره به بارشهای خوب هفته های اخیر در استان فارس ادامه داد: استان پهناور فارس دارای اقلیمی خشک و نیمه خشک است و کمبود شدید نزولات آسمانی و تداوم خشکسالی ها در سنوات اخیر باعث محدودیت در منابع آبی استان فارس شده است. عمیق ترین چاه جهت استحصال آب در استان فارس با عمق ۵۸۰ متر در شهرستان جهرم حفر گردیده و روز به روز به عمق چاهها و فاصله تأمین تا مصرف و هزینه های هنگفت انرژی ، بهره برداری و نگهداری از آنها اضافه می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس اضافه کرد :بدین منوال که پیش می رویم نمی توانم آینده خوبی را برای آب شرب استان پیش بینی کنم. ناگزیر به آنیم که فرهنگ مصرف صحیح ، حفاظت از منابع آبی ، اصلاح الگوی مصرف در همه زمینه ها اعم از شرب ، کشاورزی ، صنعت و فضای سبز به عنوان یک فرهنگ عمومی تبدیل شود. بایستی به جای مدیریت عرضه بر مدیریت تقاضا و مصرف متمرکز شویم.

چه کسانی برای مزاحمت صوتی علنی در شیراز مجوز داده اند؟

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

نوید یکشنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۶:۵۸

سلام آقای صادق پور لطفا جلوی تا نکرهای آب که جلو درب پالایشگاه شیرا ز بارگیری می شود وبرای باعث شهری زرقان حمل می‌شود بگیرید تا ابد کم نشود

بیطرف شنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۵:۵۶

اگر این بارشها در کشوری که دارای مدیریت صحیح در تمام زمینه ها می‌بارید حتماً کمبود ایجاد نمیشد،اما در مملکت ما که یک مشت .. وبی………………حکمرانی میکنند ویکعده بی.. و.. در مسند کار

آخرین اخبار