چاپ کد خبر: 43954
10 بهمن 1399

هشدار شیوع مجدد کرونا در دو شهرستان جهرم و خفر در فارس

وضعیت بیماری کرونا در استان فارس 1

رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: کاهش توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هفته اخیر، موجب افزایش محسوس شمار مبتلایان به کرونا در این منطقه و همچنین شهرستان خفر شده است.

به گزارش گروه سلامت اول فارس ، محمد رحمانیان با اعلام این مطلب به ایرنا گفت: در یک تغییر محسوس در ۲ روز گذشته، ۳۰ درصد نمونه‌های ارسالی تشخیص کرونا به آزمایشگاه مثبت شده است و روزنهم بهمن ماه ۹۹ از تعداد ۱۰۰ نمونه ارسالی، ۲۹ مورد آن مثبت شناسایی شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه میزان رعایت‌ شیوه نامه‌های بهداشتی در شهرستان خفر به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است و با توجه به این موضوع و خطراتی که در پی دارد از همگان درخواست می‌کنیم که استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست‌ها و اجتناب از حضور در تجمع‌ها و دورهمی‌ها را همچنان با جدیت رعایت کنند.

رحمانیان، با استناد به این گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که “میزان ابتلا و مرگ و میر در استان‌های شمالی نگران‌کننده است و بیم آن می‌رود که موج این افزایش، استان‌های جنوبی را هم دربربگیرد”، اظهار داشت: مسافرت‌ها می‌تواند به راحتی آلودگی را به سایر شهرها منتقل کند و تجربه پیک‌های قبلی کرونا نشان داده است به طور معمول پس از ۲ هفته موج کرونا از استان‌های شمالی به منطقه ما هم می‌رسد.

وی، مراجعه دیر هنگام به مراکز درمانی را مهمترین عامل فوت بیماران کرونایی دانست و گفت: برای جلوگیری از آلودگی بیشتر شهر، افرادی که در ۲ هفته گذشته به مسافرت رفته و در تجمع شرکت داشتند حتما به پزشک مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اضافه کرد: مسافرت، عدم رعایت فاصله فیزیکی و شرکت در تجمع‌ها مهمترین عامل افزایش ابتلا به کووید ۱۹ است اما با وجود هشدارهای بسیار در این مورد، گویی برخی به این باور رسیده‌اند که دیگر خطری وجود ندارد و این در حالی است که شرایط این بیماری خطرناک‌تز از قبل شده است.

رحمانیان همچنین افزود: وضعیت موجود حاکی از این است که ابتلای جوانان به این بیماری نسبت به ماه‌های قبل افزایش داشته است، به همین سبب تاکید می‌کنیم که هر گونه عادی انگاری شرایط، تمام زحمات قبلی فعالان حوزه سلامت و مسوولان را به هدر خواهد داد از این رو از شهروندان درخواست می‌کنیم به مسافرت نروند و در هیچ تجمع و دورهمی شرکت نکنند. 

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری و شهرستان خفربه مرکزیت شهرباب انار درفاصله ۱۲۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده‌اند.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

واتساپ 3

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار