خبر استان فارس

هشدار قرمز هواشناسی برای استان فارس در روز چهارشنبه ۳۱ مرداد

مدیرکل هواشناسی فارس از وقوع بارش‌های موسمی در این استان و صدور هشدار قرمز هواشناسی برای روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش اول فارس ، مسعود حقیقت با اعلام این مطلب گفت: هشدار نارنجی هواشناسی از امروز دوشنبه، ۲۹ مردادماه تا روز پنج‌شنبه، اول شهریورماه جاری در استان فارس صادر شده است که البته برای روز چهارشنبه هشدار قرمز هواشناسی خواهد شد.

وی افزود: بارش‌های رگباری از امروز در بسیاری از نقاط استان رخ خواهد داد که اوج بارش‌ها بیشتر در مناطق شرقی و جنوب شرقی مانند شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان، فسا، لار، لامرد، مهر، اوز، گراش، خنج و بخش‌هایی از مرکز استان مثل سروستان، خرامه، کوار، غرب شیراز، شمال شرق استان مانند کازرون، نورآباد، ممسنی و سپیدان رخ خواهد داد.

حقیقت با بیان اینکه اوج فعالیت این سامانه در روز چهارشنبه، ۳۱ مردادماه خواهد بود که برای آن قطعا هشدار قرمز هواشناسی خواهد بود چرا که با پدیده مونسون مواجه خواهیم بود، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید پای کار باشند و در این راستا نیز نشست مدیریت بحران هواشناسی با حضور مدیرکل بحران استانداری فارس برگزار کردیم و وظایف هر کدام از دستگاه‌ها گوشزد کردیم تا به وظایف خود در هشدار قرمز هواشناسی به خوبی عمل کنند.

مدیرکل هواشناسی فارس در خصوص شیراز نیز گفت: در شیراز در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، ۳۰ و ۳۱ مردادماه در برخی ساعات احتمال بارش‌های رگباری به صورت نقطه‌ای وجود خواهد داشت.

وی درباره دمای هوا نیز تصریح کرد: در این سامانه کاهش دمای یکی دو درجه‌ای خواهیم داشت اما چون رطوبت نسبی بالا و هوا شرجی است، احساس گرما بیشتر خواهد شد.

حقیقت در پایان از عموم مردم فارس خواست تا برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان، در این چند روز به هشدارهای هواشناسی توجه کرده و از اتراق در مسیر رودخانه‌ها حتی رودخانه‌های خشک و همچنین حضور در ارتفاعات به جد پرهیز کنند.