هشدار هواشناسی درباره بارش‌های رگباری در برخی مناطق فارس

مدیر کل هواشناسی فارس با اعلام وضعیت سطح زرد نسبت به بارش های رگباری و موقت همراه با رعدو برق، وزش باد و احتمال جاری شدن روان آب از بعداز ظهر پنجشنبه ۱۹ مهر ماه در نیمه شرقی، مناطق مرکزی، شمال غرب، و جنوب شرق استان هشدارداد.

هشدار هواشناسی درباره بارش‌های رگباری در راه برخی مناطق فارس

به گزارش اول فارس ، سید قاسم حسینی،پنجشنبه با اعلام این خبر بیان کرد : این سامانه، نیمه شرقی، مناطق مرکزی و شمال غرب به ویژه منطقه فورگ داراب و داراب و لارستان پیش بینی شده است و برای جمعه هم در جنوب شرق استان فعال است.

مدیر کل هواشناسی فارس اضافه کرد : اثر مخاطره همچون احتمال جاری شدن روان آب و بر خورد صاعقه وجود دارد از این رو پرهیز از نشستن در بستر و حاشیه رودخانه ها و پرهیز از دره نوردی در مناطق ذکر شده توصیه می شود.

پیشتر هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد کشاورزی چهاردهم مهرماه با توجه به کاهش دما بین ۲ تا درجه در شمال استان ، نسبت به خطر سرما زدگی محصولات و احتمال خسارت به ادوات کشاورزی هشدار داده بود.

زمانی که سازمان هواشناسی، هشدار زرد رنگ می‌دهد یعنی پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. این هشدار برای مردم با هدف آمادگی لازم در مواجهه با پدیده های جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، همچنین برای مسئولان به منظور اندیشیدن تمهیدات لازم صادر می شود.

جزئیات قتل شاگرد کامیون توسط راننده ۴۳ ساله در شهر لطیفی

مطالب مرتبط

صدور هشدار زرد هواشناسی برای استان فارس: بارانی می‌شود

هشدار نارنجی برای بارش‌های سیل آسا در شهر‌های جنوبی کشور

این ۸ استان در پاییز امسال حتی یک قطره بارش نیز نداشتند

نظرات