چاپ کد خبر: 35943
10 مهر 1399

هشدار پلیس آگاهی در خصوص نحوه شناسایی مأموران قلابی

  • نحوه شناسایی مأموران قلابی

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی شگرد سارقان مأمورنما و نحوه شناسایی آنها را تشریح کرد.

به گزارش اول فارس ؛ سرهنگ شهاب امینی درباره شگردهای سارقان مأمورنما، اظهار کرد: سرقت در پوشش مأمور یکی از شگردهای سارقان است که در این روش، مجرمان با سوء‌استفاده از لباس نیروهای نظامی و انتظامی و گاه در پوشش نهادهای خدمات‌رسان از جمله مأموران آب، برق، گاز، بهداشت، شهرداری، کمیته امداد، پستچی و سایر سازمانها اقدام به سرقت اموال مردم می‌کنند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی نیروی انتظامی با بیان اینکه سارقان مأمورنما معمولاٌ با استفاده از تجهیزات قلابی (بیسیم، دستبند، شوکر و اسلحه)، اقدام به فریب سوژه‌های خود می‌کنند، افزود: آشنایی افراد با قوانین و مقررات، حقوق شهروندی و برخورداری از مهارتهای لازم در شناسایی به موقع اینگونه سارقان، نقش به‌سزایی در ناکامی نقشه‌های مجرمان دارد.  

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: مأموران بر اساس قانون، حق ورود به حریم خصوصی افراد را نداشته و مردم می‌توانند با درخواست کارت شناسایی و احکام قضائی، نسبت به احراز هویت آنها اطمینان حاصل کرده و در غیر این صورت، اجازه ورود به منزل و خودروی خود را ندهند.

وی از هموطنان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، ابتدا آرامش و خونسردی خود را حفظ کرده و مراتب را در اسرع وقت با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار