هشدار پلیس در مورد کلاهبرداری با عنوان حراج ویژه تابستانه

 به گزارش اول فارس،سرهنگ سامع خورشادگفت: در پی تبلیغات فروش ویژه تابستانه در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی شاهد ارسال لینک‌های جعلی و هدایت کاربران به درگاه‌های فیشینگ بانکی بوده که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آن‌ها را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا مازندران افزود: مهندسی اجتماعی دیگر شگرد مجرمان سایبری است که با چرب زبانی اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند نیمی از پول کالا سفارشی خود را را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کند.

او ادامه داد: متاسفانه هموطنان بعداز واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچگونه کالایی دریافت نکرده و شخصی پاسخگو تماس یا پیغام آن‌ها نبوده و یا کالای تحویلی به آن‌ها تقلبی و متفاوت با کالای سفارش شده می‌باشد.

سرهنگ خورشاد به شهروندان توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه تابستانه، قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورده و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین است.
رئیس پلیس فتا مازندران تاکید کرد: در خرید‌های اینترنتی شهروندان از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس جدا خودداری کنند.
او گفت: در هنگام خرید آنلاین حتما توجه کنند که درگاه بانکی فیشینگ نباشد، درگاه پرداخت بانکی به آدرس https:‎//xxx.shaparak.ir است و هرگونه درگاه بانکی که shaparak.ir را ادامه نداشته باشد، می‌تواند درگاه فیشینگ باشد که برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان طراحی شده است.
رئیس پلیس فتا مازندران از شهروندان درخواست کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آن‌ها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.