هشدار یک پزشک درباره تاثیر مصرف زیاد بادام روی افزایش وزن

هشدار یک پزشک درباره تاثیر مصرف زیاد بادام روی افزایش وزن

اگرچه باور عمومی این است که مواد غذایی همچون بادام یک «میان وعده» سالم هستند، اما یک پزشک فرانسوی هشدار می‌دهد که ممکن است با مصرف بادام، بیش از آنچه فکر می‌کنید کالری دریافت کنید. دانه‌های روغنی، سرشار از مواد مغذی ضروری برای بدن هستند و اغلب به عنوان یک «میان وعده سالم» توصیه می‌شوند. […]

اگرچه باور عمومی این است که مواد غذایی همچون بادام یک «میان وعده» سالم هستند، اما یک پزشک فرانسوی هشدار می‌دهد که ممکن است با مصرف بادام، بیش از آنچه فکر می‌کنید کالری دریافت کنید.

دانه‌های روغنی، سرشار از مواد مغذی ضروری برای بدن هستند و اغلب به عنوان یک «میان وعده سالم» توصیه می‌شوند. بسیاری از آنها در واقع سرشار از اسیدهای چرب ضروری مانند امگا ۶ و امگا ۳ هستند که هم برای مغز مفید هستند و هم برای سلامت قلب و حافظه (در برابر اختلالات عصبی).

با این حال این موضوع را نیز باید درنظر داشت که محتوای چربی آنها گاه می‌تواند مشکل‌آفرین باشد.

دکتر ژان میشل کوهن که یک متخصص تغذیه در فرانسه است، درباره چربی بالای بادام هشدار می‌دهد. او می‌گوید که باید مراقب مصرف بادام بود؛ زیرا کالری بادام بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شود.

در واقع، حدود ۵۰ درصد محتوای بادام را چربی تشکیل داده است؛ به عبارت دیگر ۱۰۰ گرم بادام تقریباً ۵۰ گرم چربی دارد.

کالری بالای بادام نیز عمدتاً به دلیل همین محتوای چربی آن است. به همین دلیل مقدار مصرف بادام بهتر است بیشتر از حد مجاز نباشد تا وزن اضافه نشود.

دکتر ژان میشل کوهن معتقد است که برای بهره‌مندی از فواید بادام بدون دچار شدن به مشکل افزایش وزن، باید مصرف خود را به حدود ۲۰ تا ۳۰ گرم در هفته محدود کرد که تقریباً معادل ۱۶۰ تا ۱۷۰ کالری است.

اخبار حوادث را اینجا بخوانید

البته چربی موجود در بادام نیز از نوع چربی‌های اشباع نشده است که برای سلامت قلب و عروق مفید هستند.

پزشکان در مقابل، خودداری از مصرف چربی‌های اشباع شده را همواره توصیه کرده‌اند زیرا مصرف بیش از حد چربی‌های اشباع شده، با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون بالا و سایر مشکلات سلامتی مرتبط است.

مطالب مرتبط

۵ قرص و دارویی که مصرف آنها افزایش وزن را به همراه می آورد

کم خوابی باعث کبد چرب غیرالکلی می شود/کبد چرب غیرالکلی چیست؟

توقیف ۵ سواری شوتی در اقلید که بارشان بادام خارجی بود

نظرات