با آغاز طرح هفتههای خرید اینترنتی که با پیشنهاد و حمایت اتحادیه کسبوکارهای مجازی که از ابتدای اسفند ۱۳۹۹ آغاز شد، دیجیکالا از ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ تا پایان اردیبهشت ماه به صورت ویژه خدمات خود را به ساکنان استان فارس ارائه میدهد.
هفتههای اینترنتی ایران، عنوان طرحیست که میکوشد با فراهمسازی بستر مناسب برای ارائه خدمات به سراسر استانهای ایران، نه تنها گستره سرویسهای اینترنتی در حوزههای مختلف را برای همه مردم ایران دسترس پذیر سازد، بلکه فرصتی مناسب برای تمامی کسبوکارهای مجازی و کسبوکارهای استانی است تا در یک همافزایی آنلاین با کسبوکارهای محلی و سنتی، خدمات خود را به مخاطبان وسیعتر و متنوعتر عرضه کنند. بنابراین اهداف این طرح عبارتند از حمایت از کسبوکارها و اصناف محلی هر استان، حمایت از کسبوکارهای آسیب دیده در کرونا، ترویج فرهنگ خرید اینترنتی در همه بخش های کشور، دسترسی کسبوکارهای محلی به بازاری به وسعت ایران و تأکید بر تمرکززدایی از سرویسهای اینترنتی و محدود نماندن این خدمات به پایتخت یا کلان شهرهای ایران.
فرصتی مناسب برای تأمین کنندگان و خریداران در هفتههای خرید اینترنتی
در پویش «دیجیکالا برای همه ایران» و همسو شدن با طرح هفتههای خرید اینترنتی دیجیکالا هر هفته خدمات خود را به ساکنان هرکدام از استانهای ایران معرفی میکند. این طرح که در سال ۱۴۰۰ نیز در حال برگزاریست ابتدا از استانهای کرمان، گلستان (اسفند ۱۳۹۹) آغاز شد و در سال جدید با استانهای سمنان و یزد به کار خود ادامه داد. در این راستا این پویش برای استان فارس از ۱۵ اردیبهشت آغاز و تا پایان ماه اردیبهشت ادامه خواهد داشت. در این پویش، هر هفته صفحه اختصاصی مربوط به هر استان با پیشنهادهای ویژه شامل ارسال رایگان سفارشها، محصولات فروشندگان استان و کد تخفیف برای خرید اولیها در اختیار کاربران قرار میگیرد و همچنین در شبکههای اجتماعی دیجیکالا اطلاع رسانیهای لازم برای ارتباط با مخاطبان استان انجام میشود.
ارائه کد تخفیف ویژه برای فارسیهای خرید اولی، تخفیفهای هفتگی روی کالاها، عرضه محصولات بومی و محلی سراسر ایران، دریافت رایگان سفارشهای فارسیها در مقصد بدون پرداخت هزینه ارسال، نمایش کالاهای مورد علاقه فارسیها و امکان فروشنده شدن برای همه کسانی که کالایی برای عرضه دارند، پیشنهادهای ویژه دیجیکالا برای مخاطبان استان فارس است.
بسیاری از کسبوکارهای فعال در فضای غیر آنلاین شهرها و به ویژه نقاط دور افتاده در ایران همچنان با ظرفیت پلتفرمهای آنلاین آشنایی کامل ندارند. این طرح به تمام بازیگران یعنی مشتریان، کسبوکارهای آنلاین و پلتفرم ها کمک میکند. به طوری که کسبوکارهای محلی میتوانند با شرکت در این رویداد و از طریق دیجیکالا، جایگاه خود را به کسبوکارهای استان خود نشان دهند و کسبوکارهای آسیب دیده از کرونا نیز میتوانند از این فرصت برای عرضه محصولات به مخاطبان بیشتر بهره ببرند. در صفحه اختصاصی مربوط به هر استان، جایگاهی برای عرضه محصولات فروشندگان استانی در نظر گرفته شده است.
رسالت اصلی دیجیکالا این است که بهعنوان برندی ملی برای همه مردم ایران شناخته شده باشد. بر اساس گزارش سال ۹۸ دیجیکالا نه تنها بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ نقطه روستایی دست کم یک بار از دیجیکالا سفارش داشتهاند بلکه در سال ۹۹ حدود ۱۳۰ هزار فروشنده از ۳۲ استان و ۱۰۰۰ شهر ایران در دیجیکالا فعالیت دارند.
نظرات