خبر استان فارس

والدین ایرانی جمعیت بالای دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس فارس را گزارش کنند

مجوز تاسیس مدرسه ویژه دانش‌آموزان اتباع خارجی و همچنین ثبت‌نام صد در صدی در مدارس استان فارس صادر نشده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس تأکید کرد: تاکنون هیچگونه مجوز تاسیس مدرسه ویژه دانش‌آموزان اتباع خارجی و همچنین ثبت‌نام صد در صدی در مدارس استان فارس صادر نشده است.

بهرنگ قربانی امروز، ۲۹ مردادماه در نشست اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص ثبت نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس استان فارس گفت: تاکنون هیچگونه مجوز تاسیس مدرسه ویژه دانش‌آموزان اتباع خارجی و همچنین ثبت‌نام صد در صدی در مدارس استان فارس صادر نشده و تنها مجوز ثبت‌نام در مدارس همان حداکثر ظرفیت ۱۰ درصدی ویژه اتباع خارجی است.

وی تصریح کرد: با توجه به مطالبه مکرر مردمی در خصوص جمعیت بالای دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس و برخی نگرانی‌های موجود، حداکثر ظرفیت ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس استان فارس ۱۰ درصد در نظر گرفته شد.

قربانی تاکید کرد: ۱۰ درصد ظرفیت حضور فقط مختص کل جمعیت دانش‌آموزان در مدارس نبوده و این درصد در کلاس‌های درس نیز مد نظر بوده و باید رعایت شود.

وی از اولیای دانش‌آموزان خواست با توجه به مصوبه فوق و ابلاغ به مدارس استان نسبت به این مهم مطالبه‌گری کنند و در صورت مشاهده تخلف و عدم رعایت مصوبه فوق به واحد بازرسی اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی واقع در بلوار مدرس نرسیده به خیابان فضل‌آباد مراجعه و گزارش کنند.

نمایش دیدگاه

  • با سلام مدارس که کلیه اطلاعات و مدارک هویتی رو میگیرن و اینقدر دیگه بی در و پیکر نیست . اگه هم اینطور باشه وقرار بود مشکل حضور اتباع در مدارس حل بشه خیلی راحت مسئولین میتونن یه بازدید از مدارس بازدید و بررسی کنند مردم رو سر کار گذاشتید 🤔