چاپ کد خبر: 113065
7 خرداد 1402

واکنش سازمان برنامه به تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران:گندم را می‌توان ۱۱ هزار تومان وارد کنیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه طبق پیش بینی‌ها امسال ۸ میلیون تن گندم به صورت تضمینی خریداری می‌شود، افزود: برای خرید این حجم گندم باید ۱۲۰ هزار میلیارد تومان پرداخت کنیم.

واکنش سازمان برنامه به تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران:گندم را می‌توان ۱۱ هزار تومان وارد کنیم

صدا و سیما:داود منظور با تاکید بر اینکه دولت به هر نحوه ممکن باید منابع خرید گندم را تامین کند، تصریح کرد: اگر ۸ میلیون تن خرید گندم انجام دهیم، باید ۱۲۰ هزار میلیارد تومان منابع پرداخت کنیم و در همین مدت کوتاه گذشته حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان به کشاورزان برای خرید گندم پرداخت شده است.

وی افزود: مجموع تخصیص ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع به کشاورزان کامل شده و در اختیار سرپرست وزیر جهادکشاورزی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه نرخ خرید تضمینی را مناسبت عنوان کرد و افزود: دولت برای هر کیلو گرم قیمت خرید تضمینی گندم ۱۵ هزار تومان با احتساب پاداشی که به کشاورزان داده می‌شود، در نظر گرفته است که می‌تواند انگیزه خوبی برای کشاورزان باشد.

منظور با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲.۵ میلیون تن گندم خریداری شده است، ادامه داد: به تدریج و به موازاتی که گندم را از کشاورزان تحویل می‌گیریم، تلاش خواهد شد مطالبات کشاورزان و گندم کاران را پرداخت کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره انتظارات کشاورزان در زمینه افزایش خرید تضمینی گندم بیان کرد: هم اکنون قیمت گندمی که دولت از کشاورزان خریداری می‌کند ۱۵ هزار تومان است. اگر همین گندم را می‌توان به نرخ ۱۱ هزار تومان وارد کنیم؛ بنابراین گندم را از کشاورز بالاتر از قیمت وارداتی خریداری می‌کنیم تا به خودکفایی گندم برسیم.

وی تاکید کرد: اینکه گفته می‌شود قیمت خرید گندم در کشور‌های همسایه بالاتر از داخل کشور است، باید دانست این رقم برای کشاورزان خود همان کشور در نظر گرفته شده است و این بدین معنی نیست که کشاورز ما یک تن گندم را در کشور همسایه با همان قیمتی که ما می‌فروشیم، بفروشد، بنابراین آن قیمت گندم، قیمت حمایتی خرید گندم از کشاورزان داخلی همان کشور است و این موارد بیشتر فضاسازی‌هایی که صورت گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه قیمت تعیین شده درباره خرید تضمینی گندم، قیمت جذابی است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه کشاورزان هم استقبال خوبی از این تعیین قیمت داشته‌اند و ما هم مکلفیم که مطالبات کشاورزان را به سرعت به آن‌ها پرداخت کنیم.

شرط سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش قیمت خرید گندم و اجرای دستور رئیسی

طرح جدید دولت برای غیر قانونی کردن اسناد عادی فروش و اجاره مسکن

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

گندم دوشنبه , ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۵۱

سال اینده نخود میکارم بهتره

ساعد چهارشنبه , ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱

دولت هر کیلو بذر ۱۵ تومان به من کشاورز فروخت حالا از من هم ۱۵ میخره.کود با میلیونی به من کشاورز فروخت حالا میگه ۱۱ تومان اخ بگو گندم انسال زیاده نمیشه گندم وارد کنیم وراه دوزدی بسته شوده کشاورزان راه دوزدی بستن میخوای کشاورزان یکاری کنه که گندم نکاریم و گندم وارد کنه بتونن دوزدی کنن.

طوفان دوشنبه , ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰:۲۰

تو……………… خوردی

ایمان یکشنبه , ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

گتدمی را که از خارج وارد می کنید باید ذلار واقعی یدهید ذرحالی که پول گندم داخلی را از طریق خلق تورم پرداخت می کنید

محمد یکشنبه , ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

ما جنوبی‌ها هزاران هکتاری داریم دیگه سال آینده تصمیم گرفتیم گندم نمیکاریم

محمد شنبه , ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸

مهمتر از همه اینکه، جناب مدیر دانا ، اینهمه با دنیا مشکل داریم اماهنوز مغلوبشان نشده ایم بخاطر امنیت غذایی است که کشاورزان زحمتکش ایجادکرده اند و اگر یک روز احساس کنندکه ازطریق تحریم گندم میتوانند ایران را به زانو در آورند لحظه ای درنگ نخواهند کرد و این همان چیزی است که مدیران نابغه ای مانند شما قصد دارندکشور را به آن سمت ، سوق دهند، وقتی مدیردانایی مانندشما اینقدرتوان درک این موضوع را ندارد چه باید کرد؟؟؟

محمد شنبه , ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲

گندمی که وارد میکنند گندم دامی است و آنرا باگندمهای مانندطلای داخل مخلوط میکنندوبه کارخانه های آرد میدهند، درضمن همان حمایتی که کشورهای همسایه و امریکاو انگلیس از کشاورزش میکندشماهم انجام دهید،

ناشناس جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹

جای … خدا بیامرز خالی

جواد جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱

این توی همین صفحه چقدر فحش خورده!!!! وای به حال این جامعه که این رئیس سازمان برنامه و بودجه اش شده. نمی فهمه که دلار ۲۸ هزار تومنی یک عدد ساختگیه و دلار الان بالای پنجاه هزار تومنه. به گفته خودشون گندم رو تنی ۴۵۰ دلار بدون هزینه حمل و نقل وارد می کنند و گندم داخلی رو می خرند تنی کمتر از ۳۰۰ دلار‌. سر قضیه خودروسازی هم که دست مافیاست لال شدند حرف بزنند که ماشین بیست هزار دلاری رو به مردم می فروشند پنجاه هزار دلار.

کشاورز روستا جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶

شما برید یکم درس بخونید بعد قیمت گندم بزارید ۱۱ هزارو پهن گوسفند نمیدن

ناشناس جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

الان ۲ماه محصول مارو بردین پول مارو پرداخت نکردی بی … بیا جواب سم فروش وکود صاحب زمینا روبده بی … نشستی پشت میزت هی زر میزنی…

نصرت اله جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

خدایا خودت … کن

سید عارف جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

گند زدید به کل مملکت با همین اراجیف بیسواد و چاپلوسانه مانند این آقای منظور ول کن هم نیستید. گندم ۱۱ تومنی که شما احتمالن ازش خوردید گندم درجه ۳ و خوراک دام هست که جنابعالی اشتباهی ازش تغذیه کرده اید

کشاورز جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

خدایی جنس چی زدی اومدی این حرفارو میزنی.با ارز ربع ماهی حساب کردی???

کشاورز جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

خدایی جنس چی زدی اومدی این حرفارو میزنی.خوب برادر شما برو ۱۱هزارتمن وارد کن بعد صادراتم باز بزار ما ۳۰هزارتمن به عراق بفروشم این بفع هردوتامونه???

ناشناس جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

اگه دلار برای واردات داری به جای اینکه گندم وارد کنی بریز بازار دلار نشه شصت هزار تا بتونی تورم رو کنترل کنی اینا همش حرف مفته

ناشناس جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

اگر راست می گی پس وار نده

حاجیان جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

بابا عزیزان گناه این چیه این که سر چیزم هم نمیشه اینو کسانی که تو این جایگاه گذاشتن مقصرن

ناشناس پنجشنبه , ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳

.. به گور … بر…ه اگه با یازده هزار تومان گندم وارد نکنی

نجم الدین پنجشنبه , ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸

احمق برو وارد کن بزار ماهم به کشورای دیگه صادر کنیم

ناشناس پنجشنبه , ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵

برو گمشو …. از همین الان بفکر سال آینده باشید ببینم میتونی با ۱۱ تومن وارد کنی

ناشناس پنجشنبه , ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶

سلام میگم ساقی این آدم کیه بوده پیک سنگین زده حالت روانی پیدا کرده

ناشناس پنجشنبه , ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷

خوب وارد کنید .اصلا رایگان وارد کنید .فقط بگذارید ملت آزادانه وبه هر کسی میخواهند گندمشان را بفروش برسانند.

تو سرتون بزنه پنجشنبه , ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱

میگن یک نفر بود میخواست یک گاو بخره هر جا که میرفت گاو چی مثلا اگر ۲۰ تومن می ارزید این میگفتش نه من ۵ تومن میخامش،خلاصه تمام یک روستا رو گشت بعد اهالی روستا گفتن بزار بینیم جریان چیه برای گاو هر کی میره میگه ۵تومن ما ارزه،بعد فهمیدن ای بابا این همه داراییش همون ۵تومنه،خخخخخ،حالا این نادانان پول ندارن فقط در حد همین ۱۱تومن

ناشناس چهارشنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹

ما کشاورزا هزار تومان میذاریم روش بشه ۱۲ فقط تو وارد کن بچه ها ساقیش پیدا کنین

محمودرضا نوروزی چهارشنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲

فقط یک نگاه به قیمت تراکتور وادوات بیندازن تا ببینن از پارسال تا الان چقدر بالا رفته سیاست این اقایان فقیر نگهداشتن مردم است چون گفتن اگر می خواهی بر مردم عجم حکومت کنی باید مردم فقیر باشن ولی عرب باید سیر باشد نتیجه کارتان را سال اینده می بینید

کلک بازها چهارشنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹

دلار کجا بود اگه دلار داشتین الان وضع مملکت این نبود درثانی در عراق هر تن گندم ۶۵۵ دلار از کشاور میخرن اگه اینجوری که شما میفرمایید پس عراقم گندم وارد.درضمن شما اگه راست میگین مرزها رو باز کنید که کشاورز گندم صادر کنه شماها هم گندم با کیلوی خیلی پایین تر از یازده هزارم بخرین که نه شما ضرر کنید نه کشاورز

حسام چهارشنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸

با ارز نیمایی هم ۱۱ تومن نمیتونی وارد کنی بی ……. اگر جا داشتم یه دونه گندم به شماهای خدا نشناس نمیدادم

آخرین اخبار