خبر استان فارس

واکنش فرماندار شیراز به کم آبی شهر صدرا و روستاهای اطراف شیراز

در سال ۱۴۰۳ بیشترین اعتبارات عمرانی در شهر شیراز را برای بخش آب گذاشتیم تا ان‌شاءالله در سال آینده مشکل قطعی آب برطرف شود، شهروندان با مدیریت در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنند.

به گزارش اول فارس ، لطف‌الله شیبانی در خصوص مشکلات کم آبی شهر صدرا و روستاهای اطراف شیراز بیان کرد: امسال با توجه به گرم شدن هوا نه تنها در روستاها بلکه در سراسر استان مشکلات کمبود و قطعی آب داریم.
وی ادامه داد: این تنش آب در جنوب استان بیشتر وجود دارد و با توجه به خشک شدن دو چاه در شهر صدرا این مشکلات بیشتر شده است. خط دوم آب‌رسانی به شیراز از سد درودزن به صدرا وصل شده است و حتی با این اتصال هنوز کمبود آب وجود دارد.
شیبانی اظهار کرد: هزینه‌ای برای حفر چاه سمت باجگاه در نظر گرفته شده است تا خط انتقالی به صدرا کشیده شود. پارسال تابستان مشکلی به این وسعت نبود اما امسال به دلیل گرمی هوا و استفاده از سیستم‌های سرمایشی یکی از پرمصرف‌ترین وسیله‌ها در مصرف آب و برق وسایل سرمایشی است.
فرماندار با تأکید بر موضوع صرفه‌جویی  ادامه داد: شهروندان بایستی با مدیریت و درایت در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنند تا فصل گرما را پشت سر بگذاریم تا ان‌شاءالله مشکل حل شود.
وی با اشاره به ۵ بخش اساسی که بیشترین مسائل اجتماعی در آن‌ها وجود دارد، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳ بیشترین اعتبارات عمرانی در شهر شیراز را برای بخش آب گذاشتیم. ۵ بخش که بیشترین مسائل اجتماعی در آن وجود دارد شامل بخش آب، فضای آموزش، بهداشت، ورزش جوانان و راه است که بر همین اساس اعتبارات دسته بندی شد و بیشترین اعتبار برای بخش آب در نظر گرفته شده است.
شیبانی افزود: تصمیم بر آن است که ۴۰ کیلومتر خط انتقال از سمت معالی‌آباد، از ورودی خط دوم آبرسانی به شیراز به سمت شرق و روستاهای قره‌باغ کشیده شود که اعتبارات آن فراهم شده است و ان‌شاءالله امسال اجرا می‌شود با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات جنوب و شرق شیراز حل می‌شود، همچنین خط سوم آب‌رسانی به شیراز هم در دستور کار قرار دارد که امیدواریم در سال آینده مشکلات حل شود.منبع:ایسنا

اشتراک گذاری