چاپ کد خبر: 130249
9 دی 1402

پیش بینی ورود سامانه بارشی و آغاز بارندگی در چند شهرستان استان فارس


مدیرکل هواشناسی استان فارس اعلام کرد:‌ سامانه بارشی پیش از ظهر دوشنبه یازدهم دیماه استان فارس را در بر می گیرد و به صورت باران خفیف و پراکنده همراه با وزش باد در مناطق مرکزی  و شرقی استان  و در شمال  هم بارش برف پیش بینی شده است.

مسعود حقیقت روز شنبه گفت:‌ این سامانه بارشی با هشدار سطح زرد به ویِژه در سپیدان، ‌اقلید، رستم و نورآباد ممسنی گزارش شده و اواخر وقت دوشنبه یازدهم دیماه پایان می یابد.

لغزندگی جاده هاٰ، کاهش دید

وی تاکید کرد: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده ها و کاهش دید در بامداد سه شنبه دوازدهم دیماه در محور های کوهستانی مرکز و شمال استان وجود دارد.

حقیقت اضافه کرد: اتراق نکردن در بستر رودخانه ها و مسیل ها،‌احتیاط در تردد جاده ای به ویژه در آزاد راه شیراز و اصفهان و اطمینان از استحکام سازه موقت توصیه می شود.

میزان بارندگی در فارس ، سال زارعی

بر اساس جدول میزان بارندگی در سال زارعی ( مهرماه تا اردیبهشت ) در ۴۷ ایستگاه، در شهر ستان کازرون ۱۱۵ و نیم میلی متر باران گزارش شده و در صدر قرار دارد ، منطقه خشت با ۱۰۶ و سه دهم , سپیدان با ۹۸ و هشت دهم، فیروز آباد با ۹۱، قائمیه با ۷۹ و نیم، فراشبند با ۷۲ و سه هم و نورآباد ممسنی هم با ۷۱ و هشت دهم میلی متر در رتبه های بعدی جای دارند.

همچنین در سد درود زن ۵۵ و در شیراز هم ۳۲ میلی متر باران باریده است.

کاهش ۵۸ در صدی باران

بر اساس این گزارش میانگین میزبان بارندگی در کل استان در سال زارعی جاری تا نهم دیماه، ۳۴ و هشت دهم میلی متر گزارش شده و این در حالی است که مدت مشابه پارسال ۸۴ و چهار دهم میلی متر باران باریده بود که نشان از کاهش ۵۸ درصدی داشته است.

فال حافظ امروز ۱۰ دی /درِ میخانه ببستند خدایا مپسند

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار