چاپ کد خبر: 146916
31 خرداد 1403

وزارت راه و شهرسازی: شرمنده مردم شدیم

مدیرکل دفتر بازرسی و حقوق شهروندی وزارت راه‌ و شهرسازی درباره سلب اختیار وزارت در قیمت‌گذاری بلیت هواپیما، گفت:‌ با وجود تلاش‌های فراوان شرمنده شدیم.
به گزارش اول فارس، حسین مذنب مدیرکل دفتر بازرسی و حقوق شهروندی وزارت راه‌ و شهرسازی درباره رای دیوان عدالت اداری در توئیتر نوشت:

« خدا خودش خوب شاهد است که ما هرچه در توانمان بود، ایستادگی کردیم.

هرچه توانستند، کردند، از ما چندین شکایت هم کردند. اما ما لحظه‌ای در دفاع از حقوق شهروندان عقب ننشستیم. دیوان عدالت اداری حکم نهایی خود مبنی برعدم دخالت دولت در قیمت گذاری بلیت هواپیما را ابلاغ کرد. شرمنده شما شدیم.»

رای مذکور ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲ صادر شد، چون دفاع از حقوق شهروندان عزیز را وظیفه خود دانسته با دستور وزیر و محوریت دفاتر حقوقی و بازرسی از تمام اختیارات قانونی خود استفاده کردیم.
حتی در راستای ماده ۹۱ قانون،پیگیر ابطال رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری شدیم ،تا جایی که حکم موقوف الاجرا شد،اما پس از ۶ماه متاسفانه هیات تخصصی رای هیات عمومی را خلاف قانون ندانستند.منبع:تسنیم

 

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

باهر پنجشنبه , ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴

اگر قرار هست که خود شرکتهای هواپیمایی قیمت بلیط را تعیین کنند دولت هم حق ندارد هیچگونه کمکی به انها بکند و سوخت یارانه ای و ده موارد دیگر این چنینی را در اختیار آنها قرار دهد و بایستی کیفیت امور انها هم توسط سازمانی تخصصی و بیطرف تحت نظارت دایمی قرار گیرد تا نتوانند حق و حقوق مسافران را ضایع کنند و خدمات مطلوب را ارایه ندهند و یا برخوردهای توهین امیز داشته باشند و یا تاخیرات طولانی و مکرر داشته باشند.بایستی طبق استانداردهای جهانی که تمام شرکتهای هواپیمایی جهانی خدمات خود را ارایه می دهند این خطوط ایرانی هم طبق همان استانداردها خدمات ارایه دهند و مدام بهانه تحریم و غیره پیش نکشند و دبل استانداردی وجود نداشته باشد.
بالاخره چه سازمانی باید از حقوق مردم دفاع کند تا توسط خطوط هواپیمایی پایمال نشود؟!!
ان هم دیوان عدالت اداری مشخص نماید!!!

آخرین اخبار