چاپ کد خبر: 107011
29 اسفند 1401

وضعیت آب و هوا و بارندگی شهرستان های استان فارس تا جمعه ۴ فروردین

اداره کل هواشناسی استان با صدور اطلاعیه هشدار سطح زرد نسبت به فعالت این سامانه بارشی و وکاهش دما در سطح مناطقی از استان هشدار داد.

شاهچراغهواشناسیفارس

هواشناسی فارس از فعالیت سامانه بارشی از فردا اول فروردین ماه ۱۴۰۲ خبر داد.
هواشناسی فارس با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی از فردا سه شنبه اول فروردین ماه ۱۴۰۲ اعلام کرد فعالیت این سامانه بارشی تا چهارشنبه دوم فروردین در استان به ویژه در مناطق شمال، جنوب شرق و مرکز ادامه دارد.

برای سه شنبه یکم فروردین در استان به ویژه نواحی شمالی و شرقی، بارش باران و وزش باد شدید همراه با کاهش دما در ساعات شب پیش بینی شده است.

هواشناسی فارس تصریح کرد: این سامانه بارشی در روز چهارشنبه دوم فروردین ماه موجب بارش باران و کاهش دما در سطح استان به ویژه نواحی شمال، شرق، و نواحی مرکزی می‌شود.

برای پنج شنبه سوم فروردین هم کاهش دما در سطح استان به ویژه در نقاط شمال، شرق و مرکز گزارش شده است.

بر اساس این گزارش ، در روز‌های آینده با وزش باد شدید و نفوذ توده هوای سرد، پس از خروج سامانه بارشی، دمای هوا به صورت نسبی از ۵ تا ۸ درجه در استان کاهش پیدا می‌کند.

بیشترین فعالیت وبارش پیش بینی شده برای این سامانه در شهرستانهای شمال استان فارس ، سپیدان ، رستم ،نورآباد ممسنی ، کازرون ،کوهچنار، جنوب شرق استان خصوصا داراب و حسن آباد ،نیریز و استهبان میباشد.

خطر سرمازدگی به محصولات و احتمال خسارت به ادوات کشاورزی وجود دارد.

هواشناسی فارس همچنین اعلام کرد: انجام آبیاری و افزایش دمای باغ با استفاده از روش‌های مناسب قابل دسترس و روشن کردن آتش و دود جهت کاهش سرما زدگی، عایق بندی و محافظت کندو‌ها در برابر سرما و استفاده از تغذیه مصنوعی، بازدید کندو‌ها در ساعات وزش باد، توصیه می‌شود.

همچنین کنترل پوشش گلخانه ها، خودداری از آبیاری، انتقال دام به اماکن سرپوشیده، تسریع در برداشت محصولات، تخلیه لوله‌های آبیاری، محافظت از نهال‌ها در برابر وزش باد، پوشاندن نهال‌های جوان به ویژه مرکبات از جمله اقداماتی است که شهروندان باید انجام دهند.

هواشناسیفارسآب و هوا 1 هواشناسیفارسآب و هوا 2 هواشناسیفارسآب و هوا 3

هواشناسیفارسآب و هوا 4

هواشناسیفارسآب و هوا 5

آمار هواشناسیاستان فارس

تست بینایی: کمتر کسی میتونه ۲۰ ثانیه ای گربه را در این دو تصویر پیدا کنه

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار