وضع هوای استان فارس در روزهای پیش رو که مردم باید بدانند/هواشناسی هشدار نارنجی داد

وضع هوای استان فارس در روزهای پیش رو که مردم باید بدانند/هواشناسی هشدار نارنجی داد

 مدیرکل هواشناسی فارس از آغاز رگبارهای پراکنده از بعدازظهر امروز، ۲۴ مردادماه در مناطق مختلف استان خبر داد.

به گزارش اول فارس ، مسعود حقیقت از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی خبر داد و گفت: سامانه بارشی رگبارهای پراکنده از بعدازظهر امروز، ۲۴ مردادماه تا اواخر وقت یکشنبه، ۲۸ مردادماه جاری در مناطق مختلف استان فعالیت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این سامانه بارش رگباری باران، رعد و برق و همراه با وزش باد گاهی شدید و در مناطق مستعد هم بارش تگرگ را در پی دارد، افزود: بعدازظهر امروز سامانه مذکور در مناطق جنوبی و شرقی و به ویژه جنوب شرق استان و شهرستان‌های داراب، زرین‌دشت، لار، استهبان و نی‌ریز فعالیت خواهد داشت.

حقیقت ادامه داد: روز پنج‌شنبه، ۲۵ مردادماه نیز این سامانه در مناطقی شرقی و نیمه جنوبی به ویژه جنوب شرق استان و شهرستان‌های داراب، زرین‌دشت، نی‌ریز، استهبان، جویم و لار و در روز جمعه، ۲۶ مردادماه در مناطق شرقی و نیمه غربی و به ویژه جنوب شرق و شهرستان‌های داراب، زرین‌دشت، لار، جویم، نی‌ریز و استهبان فعالیت خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی فارس اظهار کرد: همچنین این سامانه در روز شنبه، ۲۷ مردادماه مناطق شرقی و نیمه جنوبی به ویژه جنوب شرق استان و شهرستان‌های داراب، زرین‌دشت، لار، گراش، اوز، جویم، نی‌یز و استهبان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: در روز یکشنبه، ۲۸ مردادماه هم در نقاط مختلف استان به ویژه نیمه جنوبی و مناطق شرقی فارس و شهرستان‌های لار، گراش، اوز، جویم، داراب، زرین‌دشت، نی‌ریز، استهبان و فسا شاهد فعالیت سامانه مذکور خواهیم بود.

حقیقت نسبت به جاری شدن روان آب و رخداد صاعقه و احتمال شکستن درختان کهنسال هشدار داد و از مردم خواست تا از اتراق در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها حتی رودخانه‌های خشک و دره‌نوری پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی فارس درباره هوای شیراز نیز گفت: در شیراز، مرکز استان فارس پدیده خاصی به جز وزش باد طی این روزها پیش‌بینی نمی‌شود.

حقیقت همچنین در خصوص دمای هوای هم اظهار کرد: تا یک هفته آینده شاهد ماندگاری هوای گرم در استان فارس خواهیم بود.

مطالب مرتبط

مدیرکل جدید صداوسیمای استان فارس منصوب شد

پیش بینی هواشناسی از ورود موج بارشی جدید به کشور از روز جمعه

جریمه ۲۵ میلیارد و ۶۹۹ میلیون ریالی یک کامیون توسط تعزیرات در شیراز

نظرات