چاپ کد خبر: 105572
12 اسفند 1401

وعده جدید استاندار فارس در باره زمان افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان

استاندار فارس گفت: فاز اول تا ششم آزاد راه شیراز-اصفهان که شامل قطعات یک تا ششم این آزاد راه است تا دو ماه آینده افتتاح می شود.

به گزارش اول فارس ، محمد هادی ایمانیه در بازدید از آزاد راه شیراز اصفهان با بیان اینکه برای بهره برداری از ۶ قطعه از این طرح بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر لازم است گفت: این آزاد راه به طول ۲۲۴ کیلومتر در فارس در حال اجراست که قطعه یک تا شش ۹۵ درصد و قطعه هفت نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمد هادی ایمانیه با بیان اینکه ۲۴ کیلومتر از قطعه ۶ مانده تا آسفالت بهره برداری برسد، افزود: علاوه بر آسفالت نیاز به ایمن سازی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی است که بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی ادامه داد: هفته آینده نشست‌های در تهران و شیراز برای دریافت اعتبارات برگزار می‌شود که امید است از منابع مختلف این اعتبار جذب شود.

استاندار فارس به بهره برداری فاز یک آزاد راه شیراز اصفهان هم اشاره کرد و گفت: فاز اول آزاد راه یعنی از قطعه ۱ تا قطعه ۶ به صورت رفت از شیراز تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و قطعه ۷ نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ و همزمان به صورت رفت و برگشت زیر بار ترافیک می‌رود.

به گزارش اول فارس ، آزادراه اصفهان-شیراز یک آزادراه در دست ساخت و طولانی‌ترین مسیر آزادراهی در ایران است که از شهر اصفهان شروع و در شهر شیراز به پایان می‌رسد. این آزادراه می‌تواند بیش از ۱۴۰ کیلومتر و معادل حدود دو ساعت و نیم مسیر سفر بین اصفهان تا شیراز را کاهش دهد و در قالب شش قطعه به طول ۲۱۰ کیلومتر تعریف شده‌است. قطعه هفتم آن به طول ۱۵ کیلومتر می‌تواند اصفهان را به ورودی شیراز متصل کند. با بهره‌برداری از قطعه هفتم این آزادراه که اتصال آن به شهر شیراز است، طول کامل این آزادراه به ۲۲۵ کیلومتر خواهد رسید. قطعه هشتم این آزادراه به کنارگذر غربی شیراز وصل خواهد شد و این قطعه در واقع قطعه نخست آزادراه شیراز-بوشهر است .

عملیات اجرایی احداث این آزادراه از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

عکسی عتیقه از شیراز در ۱۲۱ سال پیش که باورتان نمی شود

حتما دیوانه این غذای فوق العاده‌ لذیذ با سیب زمینی می شوید !

ببینید و لذت ببرید|۴۰ عکس زیبا از مکان های تاریخی-باستانی جهان

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محمد شنبه , ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴

اون بلوطارو نه راه بلکه اون محلیای بیوجودی از بین بردن که درختای نازنین کردن ذغال تریکاو منقل کباب

مردم شنبه , ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

واقعا گندش را در آوردید ….چرا اینقدر لفتش میدهید …

ناشناس شنبه , ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

۲۰ساله دارن افتتاح میکنن

محمد شنبه , ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

در متن به اشتباه وارد شده که آزادراه از اصفهان شروع و به شیراز می‌رسه. در صورتی که این آزادراه حدفاصل شهر ایزدخواست در استان فارس و شیراز واقع شده و اصلا در استان اصفهان نبست.

ناشناس جمعه , ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳

واقعا ریشه کن کردن درختان بلوط ها خیلی بی انصافی بود حیف اون طبیعت زیبا کدنابودش کردید

زرینه جمعه , ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲

تا حالا صد بار این قول دادند…افتتاح کنید ببینیم تا باور کنیم

احمد جمعه , ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

سلام .برای اباد شدن باید هزینه داد.

دشمن زیاری جمعه , ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

سلام والله این تکه که تو محدوده ماهست ده نهایت سی درصد کار شده و به این زودی هم فکر نکنم بتونن درستش کنن

صالحی جمعه , ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

باعث تاسف استاندارباید بگریید برای ازبین رفتن ایم همه درخت بلوط بنه هزینه بسیار زیادی دادیم برای افتتاح بزرگراهی که آیندگان برایش به نسل ما… می‌فرستند

صالحی جمعه , ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

آزاد راهی که هزینه ایجاد آن ازبین بردن درختان بلوطی بود که صدها سال عمرداشتند ازنزدیک متاسفانه شاهد مرگ این درختان بودم وبارهاگریستم کاری از ستم برنمی آمد درمقال مسئولینی که متاسفانه کلمه ای برای توصیف دیدگاهشان در دایره لغاتم نیافتم که توهین آمیز نباشد باعث تاسف هس درقرن بیستم که نگهداری از طبیعت ومحیط زیست نگرانی اول تمام جوامع جهانیست به راحتی تعداد زیادی بلوط وبنه به دست خود مسئولین ازبین رفتند

احمد جمعه , ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

تازه اتوبان هم نمیشه گفت چه رسد آزادراه

آخرین اخبار