تیتر اول

وعده جدید به کشاورزان: پرداخت بخشی از پول گندم تا پایان هفته

 براساس پیگیری‌های مکرر از سازمان برنامه، ستاد هدفمندی یارانه و وزارت اقتصاد قرار است که تا پایان هفته بخشی از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شود.

به گزارش اول فارس ، عطااله هاشمی، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تا روزگذشته بیش از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم به ارزش ۲۰۵ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ تا ۱۸ درصد رشد داشته است.

او از پرداخت ۹۵ همت مطالبات گندم‌کاران خبرداد و گفت: ۱۱۰ همت دیگر از مطالبات گندم‌کاران باقی مانده که بنابر پیگیری اخیر از سازمان برنامه و بودجه، ستاد هدفمندی یارانه و وزارت اقتصاد قرار است که تا پایان هفته بخشی از مطالبات پرداخت شود.

به گفته هاشمی، استان‌های خوزستان، گلستان، کردستان، کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی و فارس رکوردار خرید تضمینی گندم هستند.

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که میزان تولید به حدود ۱۵ میلیون تن و خرید تضمینی مرز ۱۲ میلیون تن برسد.

او با اشاره به تاثیر تاخیر خرید تضمینی گندم بر تولید گندم در سال زراعی آینده افزود: با آغاز سال زراعی جدید، عدم شفافیت قیمت تا قدری بر بازار و برنامه ریزی کشت اثر می‌گذارد.

هاشمی از افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت کود خبر داد و گفت: طبق روال همه ساله کشت گندم در استان های شمال غرب و سردسیر از ۱۵ شهریور آغاز می شود که افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت کود, بی تردید در بازار اثر گذار است که براین اساس قیمت خرید تضمینی هرکیلو گندم نباید کمتر از ۲۵ هزارتومان باشد.

نمایش دیدگاه

  • حرامتان باد این خقوقی که ازبیت المال میگیرید باید قبمت جدید یعنی ۲۵ تومان بپردازید یا سود ودیرکرد دوماهه آنرا بدید .. اصلا بدبخت تراز کشاورز پیدا نکردید .. ازخون کنه حرامتر براتون هست
    ..

اشتراک گذاری