معاون وزیر راه و شهرسازی جزییات ساخت و بهرهبرداری آزادراه شیراز اصفهان را به عنوان یکی از بلندترین محورهای آزادراهی و البته شاید گرانترین آنها اعلام کرد و گفت: افتتاح این آزادراه در اولویت اول دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
به گزارش اول فارس، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در این باره به ایسناگغت : آزادراه شیراز-اصفهان که به عناون بلندترین محور آزادراهی کشور به طول ۲۲۲ کیلومتر آماده بهرهبرداری شده است و تقریبا در شش قطعه آن حدود ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشتهایم.
وی افزود: این آزادراه در هفت قطعه و به طول ۲۲۲ کیلومتر طراحی شده اما شش قطعه آن به طول ۲۱۰ کیلومتر در سال جاری و به زودی افتتاح خواهد شد که تا بهرهبرداری و برای تکمیل آن نزدیک به ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: از این میزان اعتبار سهم دولت و سرمایه گذار بخش خصوصی (قرارگاه خاتم الاوصیا وزارت دفاع) ۵۰-۵۰ است و از نظر اجرایی کار قابل تحویل است. چرا که در این پروژه یک لایه آسفالت به صورت کامل انجام شده و مراحل نصب نیوجرسی و علائم راهنمایی و رانندگی نیز به تا ۵۰ درصد انجام شده است. بر این اساس پیشرفت فیزیکی آزادراه شیراز – اصفهان ۹۳.۷ درصد و قابل تحویل است.
خادمی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر دولت به استان فارس این پروژه آزادراهی جزو پروژه های اولویت دار دولت بود و اگر دولت بتواند قیر و البته اعتبار مورد نیاز را تامین کند و سرمایه گذار هم بتواند باقی مانده سهم ۵۰ درصدی خودش از این آزادراه را پرداخت کند، مسلما این آزادراه به عنوان اولویت اول آزادراههای در دست ساخت دولت در سال جاری و به زودی افتتاح خواهد شد. البته با قیمتهای امروز تا کنون بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان در آزادراه شیراز – اصفهان هزینه شده است.
ش
تاریخ : ۳۱ - اردیبهشت - ۱۴۰۱
کاش دزدان بیتالمال راهم به این سرعت می گرفتن البته دزدان یقه سفید احتیاج تعقیب گریز ندارن
علی
تاریخ : ۳۰ - اردیبهشت - ۱۴۰۱
این چه حگمتی است که وزارت راه در زمینه ساخت خط اهن تلاش نمیکنه هزبنه حمل کالا و مسافر با راه اهن بسیار مقرون بصرفه تر از جاده هست