چاپ      کد خبر: 112020
28 اردیبهشت 1402

«ویراستی» چیست ؟ شبکه ای که همه امکانات توئیتر فارسی را دارد

«ویراستی» شبکه اجتماعی قدرتمند و جال و تازه وارد ایرانی است که لوگو و فضای داخلی برنامه‌ شباهت زیادی به توئیتر دارد ، آغاز به کار کرد.

«ویراستی» چیست ؟ شبکه ای که همه امکانات توئیتر فارسی را دارد

ویراستی، نسخه‌ زیبایی توئیتر ایرانی

ویراستی(virasty) شبکه اجتماعی جدید ایرانی کوتاه‌نویسی است که چند ماهی است شروع به فعالیت کرده است. لوگو، رنگ فضای داخلی، رابط کاربری ویراستی شبیه به شبکه اجتماعی توئیتر است که کاربران از آن به عنوان توئیتر ایرانی یاد می‌کنند.

این شبکه‌ اجتماعی بعد از اعمال محدودیت‌های اینترنت و فیلتر واتساپ (whatsapp) و اینستاگرام (instagram) در  ۱۴۰۱  آغاز به کار کرد.

امکانات ویراستی

در ویراستی انواع رسانه با فرمت‌های مختلف مانند عکس، فیلم و لوکشین (مکان) را می‌توان به اشتراک گذاشت.

ویراستی از نظر رابط کاربری به توئیتر شباهت زیادی دارد. همان‌طور که در تصاویر زیر می‌بینید مطالب ویراستی مثل توئیتر نمایش داده شده و امکان کامنت و بازنشر (مشابه ریتوییت) نیز وجود دارد. همچنین کاربر می‌تواند با ایموجی‌ها (شکلک) به مطالب دیگران واکنش نشان دهد این ویژگی جایگزین لایک طراحی شده است.

ویراستی بروز رسانی ها زیادی داشته و امکانات کاربردی جالبی هم برای کاربران دارد.

چگونه عضو ویراستی شویم؟

ویراستی با شماره تلفن امکان ثبت ‌نام دارد و برای معرفی و عضویت دیگران از لینک دعوت و ثبت نام که حاوی امتیاز است می‌توان استفاده کنید.

حریم خصوصی در ویراستی

ویراستی در زمان ثبت نام تمام مخاطبان کاربر را به صورت شماره تلفن و نام ذخیره می‌کند. در قسمت قوانین و سیاست‌های حفظ حریم خصوصی این شبکه اجتماعی آمده است که تمام داده‌های مورد نیاز این شبکه اجتماعی ذخیره می‌شوند اما جزئیات اینکه چه داده‌ای از کاربر ذخیره می‌شود نامشخص است. همچنین ویراستی حساب کاربرانی که ۱۲ ماه غیرفعال باشند، حذف می‌کند.

ویراستی <a href=اول فارس" width="850" height="349" />

نمای صفحه پایگاه خبری اول فارس در ویراستی

 

در این پویش مجازی چه افرادی حضور داشته‌اند؟

بررسی نمودار انتشار توئیت‌های این موج در توئیتر فارسی نشان می‌دهد که نخستین توئیت در تاریخ ۵ آذر ماه ۱۴۰۱زده شده است.

افراد سرشناس در ویراستی

افراد و شخصیت‌های مختلف سیاسی،اجتماعی بسیاری  در توئیتر به معرفی اکانت خود و نصب ویراستی پرداخته‌اند. اکانت های بسیاری هم در ویراستی دارای تیک آبی هستند. اکانت‌های دیگری چون اکانت khamenei.ir نیز در ویراستی است که تیک آبی هم دارد و مورد توجه مخاطبان  این شبکه قرار گرفت.

امکانات و ویژگی های برنامه ویراستی:

  • جایگزین توییتر (Twitter)
  • پلتفرمی برای ویراست‌های کوتاه، جذاب و تأثیرگذار
  • امکان درج محتوای متنی و چند‌رسانه‌ای
  • زیرساخت هوشمند تشخیص trend و محتوای پر مخاطب
  • اشتراک گذاری
  • حذف اطلاعات و حساب کاربری
  • سرعت بالا و دسترسی‌پذیری جهانی

مزایا ویراستی چیست ؟ نقاط قوت ویراستی

در ادامه به بررسی مزایا ویراستی و نقاط قوت آن می پردازیم !

سرعت بالا

سبکی پلتفرم ایرانی ویراستی و قدرتمند بودن سرور های آن موجب سرعت بی نظیر پلتفرم ویراستی شده به طوری که تاکنون بنده هیچ قطعی یا اختلالی در شبکه اجتماعی ویراستی ندیدم !

رابط کاربری ساده و آشنا

رابط کاربری ویراستی ، همچو ویک هد : مانند توییتر است ! این تشابه محیط با توییتر موجب می شود تا کاربران احساس غریبی نکنند و به راحتی با پلتفرم ویراستی عادت کنند . زیرا این محیط برای آنها آشنا است ! سبکی و سادگی رابط کاربری ویراستی موجب سهولت استفاده از آن خواهد شد .

پشتوانه قوی

همانطور که میدانید ، مالک شبکه اجتماعی ویراستی با پیامرسان گپ یکی است . به واسطه حمایت های تبلیغاتی و مالی قوی ، این پلتفرم آینده روشن تری نسبت به سایر شبکات اجتماعی متن محوز نظیر تکسا ، ویک هد و … دارد . البته نباید حمایت های رسانه های حکومتی و مقامات را هم نادیده گرفت زیرا اکثر مسعولین ایرانی در این شبکه اجتماعی ایرانی حضور دارند .

خش هشتگ های داغ

به تازگی قابلیت هشتگ های داغ ویراستی اضافه شده و این موضوع می تواند کمبود محتوا در این پلتفرم ایرانی را جبران کند تا کاربران به گشت و گذار بپردازند . این پلتفرم به چنین قابلیت هایی ، بیشتر نیاز دارد تا بتواند کاربران را درخود نگه دارد !

ارسال محتوا با فرمت های مختلف

شما می توانید در ویراستی انواع رسانه با فرمت های مختلف نظیر گیف ، عکس ، فیلم را به اشتراک بگذارید . البته نباید از ارسال لوکیشن هم غافل شد !

نظرسنجی

شما می توانید در ویراستی یک فرم نظرسنجی با مدت زمان مشخص ایجاد کنید و در رای گیری ها و سایر موارد استفاده کنید .

ریکشن های خاص ، به جای لایک

ریکیشن به مطالب دیگران ، مانند اینستاگرام به لایک و کامنت محدود نمی شود ! شما می توانید با ایموجی های اختصاصی این پلتفرم ایرانی به مطالب دیگران واکنش نشان دهید !

۲ زبانه بودن

این پلتفرم ایرانی قابلیت جهانی شدن را دارد ! زیرا امکان ثبت نام برای افراد خارجی را دارد ! سرعت بالایی دارد . و از همه مهم تر : از زبان انگلیسی هم پشتیبانی می کند !

تابع قوانین و مقررات ایران

فعالیت این شبکه اجتماعی ایرانی تحت لوای جمهوری اسلامی ایران است و هر گونه فعالیت غیر منطبق با این اصل مجاز نیست. هر نوع منتشر کردن محتوای ،توهین آمیز ، مستهجن ،نفرت انگیز ، تهدید آمیز به هر نحوه تخلف است.

امنیت کاربران

همه کاربران برای فعالیت در چارچوب موازین قانونی آزادند و هیچ کاربری حق ایجاد مزاحمت یا محدودیت برای سایرین را ندارد. برای حفظ حریم خصوصی و محرمانگی اطلاعات کاربران، کلیه داده‌های ارسالی با استفاده از امن‌ترین پروتکل‌های موجود و بصورت رمزنگاری شده تبادل می‌شوند و هیچ شخص، گروه، ارگان یا نهادی امکان دسترسی به هیچ‌یک از اطلاعات کاربران را ندارد.

برای ورود به ویراستی کلیک کنید

لینک اول فارس در ویراستی

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

زهرا پنجشنبه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

احسنت مطلب جالبی بود در باره ویراستی

آخرین اخبار