ویروس کرونا باعث افت تقاضای کدام خودروها گردید؟

بی‌شک شیوع ویروس کرونا، مهم‌ترین اتفاق جهان در سال ۲۰۲۰ بود. این ویروس روند زندگی روزمره بشر را بهم ریخته و مشکلات فراوانی را برای صنایع مختلف، از جمله صنعت خودرو ایجاد کرد. فرار مشتریان از بازار خودرو و افت فروش قابل توجه برخی شرکت‌ها یکی از آثار زیان‌بار همه‌گیری این ویروس بود. وبسایت iSeeCars […]

سانتافه

بی‌شک شیوع ویروس کرونا، مهم‌ترین اتفاق جهان در سال ۲۰۲۰ بود. این ویروس روند زندگی روزمره بشر را بهم ریخته و مشکلات فراوانی را برای صنایع مختلف، از جمله صنعت خودرو ایجاد کرد. فرار مشتریان از بازار خودرو و افت فروش قابل توجه برخی شرکت‌ها یکی از آثار زیان‌بار همه‌گیری این ویروس بود.

وبسایت iSeeCars اخیرا با بررسی آمار ۷۰۰ هزار خودروی جدید آماده برای فروش در ایالات متحده، لیستی از مدل‌های ۲۰۲۰ را که سال گذشته با کمترین میزان استقبال مواجه بوده‌اند را، منتشر کرده است.

بر اساس داده‌های این وبسایت ۹۰.۴ درصد از فورد اسکیپ‌های تولیدی، روی دست سازنده باقی مانده و عنوان صدرنشین جدول کم‌استقبال‌ترین مدل ۲۰۲۰ به آن رسیده است!

دلیل اصلی این امر به معرفی  که از پلتفرمی مشترک با اسکیپ سود برده و قیمت مشابهی دارد، نسبت داده می‌شود.

کراس‌اوور جدید برونکو اسپرت

در ارزیابی iSeeCars، کمپانی فورد نمایندگان زیادی دارد! به غیر از اسکیپ، کراس‌اوور اکو اسپرت با ۷۱.۳ درصد در رتبه دوم ایستاده؛ اکسپدیشن با ۶۱.۸ درصد در رتبه چهارم، اکسپدیشن مکس با ۵۹.۲ درصد در رتبه پنجم و پیکاپ رنجر با ۵۱.۵ درصد در رتبه هشتم قرار دارد. بد نیست اشاره کنیم رقم میانگین برای کل صنعت خودروی آمریکا ۲۲.۵ درصد محاسبه شده است.

اکسپدیشن مکس

از میان مدل‌های بررسی شده، شورولت بولت با ۶۸.۹ درصد جایگاه سوم را از آن خود کرده است. هیوندای سانتافه هم که انتظار می‌رفت نسل جدید آن در بحث فروش عملکرد بهتری داشته باشد، با ۵۷.۷ درصد در جایگاه ششم قرار گرفته است. کرایسلر ۳۰۰ با ۵۲ درصد، داج چارجر با ۵۱.۲ درصد و بیوک انویژن با ۵۱.۱ درصد تکمیل‌کننده ده رتبه نخست هستند.

افزایش قیمت خودرو

همانطور که قابل مشاهده است، هیوندای سانتافه تنها خودروی غیر آمریکایی حاضر در ده پله اول این لیست به شمار می‌رود. با توجه به اینکه مدل ۲۰۲۱ از این کراس‌اوور کره‌ای بروزآوری‌های زیادی را تجربه کرده، انتخاب بین آن یا مدل ۲۰۲۰ کار سختی نخواهد بود، هر چند هیوندای قیمت مدل فیس‌لیفت را اندکی افزایش داده است.

گفتنی است چنین شرایطی به نفع مشتریان بازار خودرو است، چرا که با ورود به سال جدید، خودروسازان معمولا مدل‌های مربوط به سال قبل را با تخفیف‌های چشمگیری عرضه کرده و خریداران با پرداخت مبالغی کمتر، فرصت خرید یک خودروی نو را پیدا می‌کنند.

مطالب مرتبط

افزایش قیمت خودرو شامل قرارداد‌های فروش فوری و فوق العاده نمی‌شود

چه موقع باید فیلتر بنزین خودرو را تعویض کرد؟ + ۵ علامت خرابی آن

قیمت‌ درب کارخانه محصولات سایپا و ایران خودروگران شد+جدول قیمت‌های جدید

نظرات