چاپ کد خبر: 85199
9 خرداد 1401

شرایط دریافت ویزای دبی چیست؟

ویزای دبی 4
شهر دبی شرایط جدیدی را برای پذیرفتن گردشگران در نظر گرفته است. از سال ۲۰۲۰ دستورالعمل‌های متفاوتی از سوی دولت این کشور برای شهروندان کشورهای مختلف صادر شد.

پیش از ارسال درخواست برای اخذ ویزای دبی، ابتدا باید انواع ویزای و شرایط دریافت آشنا شوید.

ویزای توریستی

این ویزا پرتقاضاترین ویزا به شمار می‌آید و برای تفریح، خرید و گذراندن اوقات فراغت به دبی استفاده می‌شود. ویزای توریستی تنها دو ماه معتبر است و بعد از صدور ویزا باید یک ضمانت به آژانس هواپیمایی مربوطه بپردازید. همچنین کشور امارات به افرادی که هنوز ۱۸ سال سن ندارند و قصد دارند به تنهایی به این کشور بروند، ویزا نخواهد داد.

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای توریستی

  • کپی و اسکن رنگی از دو طرف شناسنامه و کارت ملی
  • کپی رنگی از صفحه اول گذرنامه

هزینه ویزای توریستی

  • هزینه در نظر گرفته شده برای ۱۴ روز عادی ۲۹۰ درهم، ۱۴ روز فوری ۲۸۰ درهم، یک ماهه با چند بار ورود ۸۸۰ دهم و ۱ ماهه تنها با یک بار ورود ۳۵۰ درهم است.

ویزای دبی 2

ویزای کار

رقابت شدیدی برای دریافت این ویزا وجود دارد و در صورتی که هدف‌تان یک برنامه جدی و بلند مدت است، باید یک رزومه قوی داشته باشید.

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای کار

  • اسکن و اصل گذرنامه درخواست دهنده
  • گواهی سلامت و گواهینامه تجاری معتبر شرکت
  • مجوز ورود
  • ۳ قطعه عکس گذرنامه
  • پر کردن فرم درخواست

هزینه ویزای کار

  • طبق گزارشی، این هزینه بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ درهم است

ویزای ترانزیت

ویزای ترانزیت برای زمانی کاربرد دارد که پرواز مستقیم به یک کشور وجود نداشته باشد. این ویزا در دبی قوانین مربوط به خود را دارد، به این صورت که باید تمام مدت را در فرودگاه بمانید و از ترانزیت خارج نشوید.

ویزای دبی 1 1

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای ترانزیت

  • کارت شناسایی
  • عکس رنگی ۴*۶ با پس‌زمینه سفید
  • کپی از صفحه نخست شناسنامه به‌صورت رنگی
  • بلیت پرواز به کشور مبدا یعنی دبی و مقصد
  • گذرنامه ویزای ۴۸ ساعته با ۳ ماه اعتبار و ویزای ۹۶ ساعته با ۶ ماه اعتبار

هزینه ویزای ترانزیت

  • باتوجه به اینکه چند ساعت بین پروازهایتان فاصله باشد، متفاوت است. ویزای ۴۸ ساعته رایگان، ۹۶ ساعته ۵۰ دینار و عوارض خروج ۳۰ دینار است.

ویزای تحصیلی

این ویزا برای مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای در دبی وجود دارد که برای اخذ ویزای هر کدام باید دارای مدارک زیر بود.

  • تمکن مالی
  • گواهی سلامت
  • کپی و اصل شناسنامه
  • گذرنامه معتبر
  • پذیرش از دانشگاه
  • کارنامه تحصیلی
  • بیمه خدمات درمانی

هزینه ویزای تحصیلی

بستگی به مواردی مثل مقطع، بورسیه و دیگر موارد مربوط به تحصیل دارد. برای به‌دست آوردن هزینه باید شرایط دانشگاه و کالج را بررسی کرد.

شرایط صدور ویزا برای مسافران ایرانی

  • انجام تست PCR در ۷۲ ساعت قبل از پرواز و نتیجه منفی آن به همراه مهر و امضا (جواب تست آزمایشات در پرینت کاغذی باشد، به صورت تلفنی و پیامکی قبول نیست.)
  • تست منفی کرونا برای افراد زیر ۱۲ سال الزامی نیست.
  • در صورت مثبت بودن کرونا، فرد با هزینه خود در کشور امارات قرنطینه می‌شود.

دبی در سال ۲۰۲۱ تا ۱.۵۹% نرخ رشد داشته و جمعیت آن نزدیک به ۳ میلیون نفر رسیده است؛ همچنین آمار سفر به این کشور بالغ بر ۹۳ میلیون نفر است و بیشترین گردشگرانی که به این کشور می‌آیند از آلمان، ایران، عربستان سعودی، چین، پاکستان، عمان، آمریکا، روسیه و بریتانیا هستند. بهترین زمان برای سفر به دبی بهار و پاییز است؛ ولی اگر می‌خواهید سفری کم‌هزینه‌تر داشته باشید تابستان بهترین گزینه است.


دُبِی (به عربی: دبیّ) (به انگلیسی: Dubai) بزرگ‌ترین شهر کشور امارات متحده عربی است. این شهر در شبه جزیره عربستان قرار دارد و یکی از بزرگترین شهر های تجاری جهان است.

اولین اشاره‌های تاریخی در دبی از سال ۱۰۹۵ میلادی ثبت شده‌است و اولین نشانه‌های شهرسازی در دبی به سال ۱۷۹۹ برمی‌گردد. دبی در سال ۱۸۳۳ به دست شیخ مکتوم بن بطی بن سهیل آل مکتوم به‌طور رسمی به عنوان یک شهر بنیان نهاده شد.

دبی تا قبل از سال ۱۸۳۳ میلادی دهکده‌ای از توابع مشایخ ابوظبی بود، در سال ۱۸۳۳ شیخ مکتوم بن بطی آل مکتوم به همراه ۸۰۰ نفر از خویشاوندان و وابستگان و همراهان خود، از امارت ابوظبی به این دهکده کوچیدند و از آن تاریخ دوران حکمرانی قبیلهٔ آل مکتوم و تأسیس شیخ‌نشین دبی آغاز شد. پیش از این تاریخ، دبی یک روستای کوچک بیش نبود و هیچ امتیازی نسبت به سایر روستاهای اطراف خود نداشت.

جایگاه جغرافیایی مهم این شهر، باعث شد تا در قرن بیستم به یک بندر مهم تبدیل شود. در سال ۱۹۶۶ و با کشف نفت در دبی، دبی و کشور قطر تصمیم به راه‌اندازی یک واحد پولی جدید به اسم «مجلس نقد قطر و دبی»، به جای «روپیهٔ خلیج» قبل از این پول رایج بود گرفتند. کشف نفت منجر شد تا کارگران خارجی برای کار در این شهر به سرعت به آن نقل مکان کنند به‌طوری‌که در مدت بسیار کوتاهی ۳۰۰ درصد به جمعیت آن افزوده شد و آن را به یکی از منابع مهم جهانی نفت تبدیل کرد. دبی جدید از زمانی که بریتانیا آن را در سال ۱۹۷۱ ترک کرد شروع به شکل گرفتن کرد. در این زمان، دبی به همراه ابوظبی و ۴ شیخ‌نشین دیگر کشور امارات متحده عربی را پایه‌گذاری کردند.

یک سال بعد شیخ‌نشین رأس‌الخیمه به کشور امارات پیوست اما قطر و بحرین تصمیم گرفتند که هرکدام یک کشور خودکفا باشند. در سال ۱۹۷۳ درهم امارات به عنوان واحد پولی رسمی امارات معرفی شد و به این ترتیب دبی و قطر اتحادیهٔ پولی بین خود را منحل کردند.

در سال ۱۹۷۹ در یکی از محله‌های دبی با اسم جبل علی یک منطقهٔ آزاد تجاری ساخته شد که به شرکت‌های خارجی اجازه واردات و صادرات بدون محدودیت را می‌داد. با شروع جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۰ سرمایه‌داران و تاجران پول‌ها و دارایی‌های خود را از این شهر خارج کردند که باعث شد اوضاع اقتصادی این شهر برای مدتی بحرانی بشود اما با دگرگونی فضای سیاسی، دوباره رونق خود را به دست آورد.

ویزای دبی 3

امروزه دبی به عنوان یک شهر جهانی و بازرگانی موفق و مهم در منطقه جای خود را پیدا کرده‌است. اقتصاد دبی با صنعت نفت شروع به رشد کرد و با صنعت سیاحت و توریست آن را تحکم بخشید بیشتر درآمد دبی از منطقه آزاد جبل علی، فروش ملک به شهروندان خارجی در مناطق آزاد، اعطای اقامت، صدور دوباره کالا، ترانزیت مسافر و کالا و همچنین قسمت بزرگی نیز از گردشگری و دیگر خدمات مالی و بازرگانی تأمین می‌شود. دبی به تازگی توجه جهانیان را از راه ساخت و سازهای بزرگ و همین‌طور رویدادهای تفریحی و ورزشی هیجان‌انگیز به خود جلب کرده‌است.

دبی دارای آب و هوا بسیار گرم و مرطوب است. دبی در فصل تابستان بسیار گرم، پر باد و مرطوب است و به‌طور میانگین دارای دمایی در حدود ۴۰ درجهٔ سانتی‌گراد (۱۰۴ درجهٔ فارنهایت) در روز و ۳۰ درجهٔ سانتی‌گراد (۸۶ درجهٔ فارنهایت) در شب است. همچنین در اغلب روزهای سال آسمانی آفتابی مشاهده می‌شود.

دبی در فصل زمستان نیز گرم است و به‌طور میانگین دارای دمای ۲۳ درجهٔ سانتی‌گراد (۷۳ درجهٔ فارنهایت) در روز و ۱۴ درجهٔ سانتی‌گراد (۵۷ درجهٔ فارنهایت) در شب است.

میانگین بارش در دبی ۸۸٫۶ میلی‌متر (۳٫۴۹ اینچ) در سال است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس دوشنبه , ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

با سلام.آیاکسانیکه به جرم اعتیاددیپورت شده اندوعکس چشم ازشون گرفته شده امکان دارد که ویزابرایشان صادرشودوبه دبی سفرکنند؟

آخرین اخبار