چاپ کد خبر: 145451
16 خرداد 1403

این خانه ها ارزش اجاره و خرید را ندارند!

در شرایط امروزی که بسیاری از افراد توان خریدن خانه ندارند اجاره کردن خانه برای زندگی تنها گزینه پیش رو است.اما هنگام اجاره خانه باید به یک سری نکات مهم توجه کرد که باید حتما آنها را در نظر گرفت.در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا این نکات را به شما معرفی کنیم تا بتوانید خانه ای با امکانات و مناسب را برای اجاره و یا حتی اگر قصد خرید دارید، پیدا کنید.

خانه هایی که بدرد اجاره نمی خورند

خونه ای که نم و قارچ دارد

قارچ در خانه یک موضوع بسیار ناخوشایند است، باعث به راه افتادن بوی بد و نامطبوع می‌شود، مشکلات تنفسی ایجاد می کند، برای افراد مسن و کودکان بسیار خطرناک است. برای پیدا کردن قارچ حتما لکه های سیاه را بررسی کنید، بیشتر هم در جاهایی که رطوبت زیادی دارد می‌توان پیدا کرد، مانند سرویس دستشویی و حمام.

خونه ای که خیلی قدیمیه

هنگام اجاره خانه حتما خانه های ۳ تا ۱۰ سال ساخت را انتخاب نمایید و خانه ای را انتخاب نکنید که خیلی قدیمی باشد زیرا انتخاب خانه های خیلی قدیمی مساوی است با خرابی وسایل و ترکیدگی لوله ها. تعمیرات اساسی و ضروری ساختمان بر عهده مالک و تعمیرات جزئی و مصرفی خانه با مستاجر است.

خانه بدون نور

هیچکس خانه کم نور را دوست ندارد و نمی‌تواند تحمل کند، هنگامی که می خواهید خانه اجاره کنید حتما به نورگیر بودن خانه توجه کنید، خانه‌هایی که پنجره بزرگی دارند بسیار نورگیر هستند. اگر می خواهید خانه‌ی نورگیری داشته باشید حتما به این نکاتی که در ادامه گفته می‌شود توجه کنید‌، دارا بودن پنجره در سالن پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه‌ و روشن بودن رنگ دیوار‌ها، از جمله نکات مهم اجاره خانه است.

خونه ای که پریز نداره

هنگام اجاره خانه به پریزهای برق حتما دقت کنید و تعداد پریزها را در آشپزخانه، تمام اتاقها و… چک نمایید. اگر خانه به میزان کافی پریز برق نداشته باشد، مجبورید از سیم سیار استفاده نمایید، در حالیکه ولتاژ مورد نیاز برای کار کردن همه لوازم با یک سیم سیار تامین نمی شود.

خونه ای که کنتور آب، برق و گازش خرابه

هنگام اجاره خانه حتما از صحت کارکرد کنتورهای آب برق و گاز اطمینان یابید زیرا ممکن است در صورت خرابی یا دستکاری کنتور زمانی که برای بازرسی کنتورها مراجعه کنند شما جریمه شوید. همچنین از تسویه کامل قبض های گذشته تا تاریخ تحویل منزل اطمینان یافته و در صورت مشترک بودن کنتور آب و برق و گاز نحوه محاسبه هزینه‌ها را جویا شوید.

خانه ای که در پنجره سالمی ندارد

سالم بودن قفل پنجره و درب‌‌ها از نکات مهم در اجاره خانه است. حتما از سالم و مقاوم بودن قفل های درب و پنجره‌‌ها اطمینان حاصل کنید ولی اگر استحکام کافی نداشته باشد هیچوقت با خیال راحت نمی‌‌توانید خانه را ترک کنید و همیشه نگران این مسئله هستید که از منزل شما سرقت نشود.

خانه هایی که بدرد اجاره نمی خورند

خونه ای که پارکینگ نداره

اگر خودرو شخصی دارید و نگران قرار دادن خودرو خود در خیابان هستید، حتما خانه ای اجاره نمایید که پارکینگ داشتنه باشد، بررسی کنید که آیا واحدی که به شما ارائه داده می شود دارای پارکینگ برای اتومبیل شما هست یا خیر. اگر ساختمان دارای پارکینگ نیست محله و خیابانهای اطراف را بررسی کنید و ببینید که علائم پارک ممنوع و حمل با جرثقیل در اطراف شما نباشد.

خونه ای که تو کوچه باریکه

در زمان اجاره خانه به کوچه و محله و منطقه نیز توجه نمایید، کوچه‌ای که ساختمان در آن قرار دارد، نباید باریک باشد زیرا عبور و مرور در آن دشوار است. اگر کوچه‌ها باریک باشند، هنگام اسباب‌کشی دچار مشکل می شوید.

خونه ای که همسایه هاش پر دردسرن

ممکن است بپندارید که این موضوع در اجاره خانه اهمیتی ندارد اما اگر به شلوغی و دردسر عادت ندارید، حتما زمان بازدید همسایه‌های اطراف را در نظر داشته باشید. برخی کوچه‌ها بسیار پر رفت و آمد و شلوغ هستند و باید انتظار سر و صدای زیادی از آن کوچه داشته باشید.

خونه ای که آسانسور نداره

اگر واحدی را که می خواهید اجاره نمایید در طبقات بالای ساختمان قرار دارد، حتما به آسانسور داشتن خانه توجه کنید. واحد هایی را انتخاب نکنید که اتاقک آسانسورشان داخل واحد مسکونی باشد زیرا صدای بالا و پایین رفتن آسانسورشما را اذیت خواهد کرد.

خونه ای که ستونش وسط پذیراییه

اگر بر روی دکور خانه حساس هستید، خانه ای را اجاره نکنید که وسط پذیرایی آن ستون وجود دارد چرا که در چیدمان خانه دچار مشکل خواهید شد. تزیین ستون وسط پذیرایی یکی از راه های جالب و خلاقانه برای زیباتر و پنهان کردن آن در پذیرایی خانه است البته این کار زمانبر بوده و نیاز به صرف هزینه دارد.

خانه ای که امکانات نداره

برای اجاره خانه، به نصبیات ضروری اعم از پکیج، شوفاژ، درب ورودی، کابیت، کمد ها و شیرآلات توجه کنید، اگر این وسایل خراب باشد و شما متوجه نشوید ضرر خواهید کرد.

خونه ای که در مجاور ساخت و سازهای بزرگه

از خانه هایی که در مجاورت ساخت و ساز هستند دوری کنید زیرا وجود ساخت و ساز در نزدیکی خانه موجب ایجاد سر و صدا در ساعات مختلف شبانه روز، گرد و خاک و عبور و… می شود.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار