چاپ      کد خبر: 129829
5 دی 1402

پاسخ شهرداری به حواشی خیابان غذا در شیراز:خلاف عرف و قانون نیست، مردم هم حق انتخاب دارند

معاون فرهنگی شهردار شیرازی اعتقاد دارد که اهداف فرهنگی خیابان غذای شیراز که در ابتدا تعریف شده بود، محقق نشده است.

یکی از مجموعه برنامه‌های “مردم‌رسی” روز دوشنبه، ۴ دی‌ماه در فرهنگ‌سرای استاد محمد بهمن بیگی با حضور معاون و سخنگوی شهرداری شیراز برگزار شد. این برنامه با محوریت مسائل، حواشی و ابهامات در خصوص احداث “خیابان غذا” برگزار شد و مسئولان شهرداری شیراز پاسخگوی برخی فعالان مردمی و دو تن از روسای صنوف بودند.

ابتدا مجری برنامه به بیان برخی موارد و سؤل‌هایی در خصوص احداث خیابان غذا پرداخت. آیا نیازسنجی کارشناسانه‌ای برای احداث چنین خیابانی صورت گرفته است؟ با وجود تعداد زیادی واحد صنفی در حوزه اغذیه، آیا به این مسئله که ممکن است کار آن مغازه‌ها دچار رکود شود، فکر شده است؟ خیابان غذا از لحاظ فرهنگی، چه دردی را از جامعه ما دوا می‌کند؟ آیا قرار است نام خیابان شهید مشکین فام به خیابان غذا تغییر کند؟ آیا قرار است در این خیابان، زیست شبانه ترویج شود؟

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، پاسخگوی این سئوالات بود.

محمدعلی چوبینی گفت: مبنای اغذیه فروشی، رقابت است و چیزی که اتفاق افتاده است، خلاف عرف و قانون نیست. مردم هم حق انتخاب دارند و فکر می‌کنم طرح سؤال در این راستا، مبنای علمی نداشته باشد و در نهایت این رقابت، به نفع مصرف‌کننده خواهد بود.

وی در خصوص بُعد فرهنگی مسئله نیز گفت: اساس ایده احداث خیابان غذا، بحث گردشگری بوده است. طراحی ابتدایی این خیابان بر اساس ترویج غذاهای ارزان قیمت و بومی بوده است، اما در ادامه راه دچار انحراف شده است و اکنون فقط نام خیابان غذا روی آن مانده است که شهرداری نیز با این نام مخالف است و به سرمایه‌گذار و بهره‌بردار هم گفته است که روی این نام، مانور ندهد.

چوبینی در خصوص شائبه تغییر نام خیابان شهید مشکین‌فام نیز گفت: برخی که خیابان غذا را از نزدیک ندیده‌اند، تصور می‌کنند طول چند کیلومتری دارد، در حالی‌که تنها ۷ واحد صنفی در آن قرار دارند که در بخشی از خیابان شهید مشکین‌فام واقع شده است. بنابراین هرگز نام خیابان شهید مشکین‌فام تغییر نکرده و نخواهد کرد.

معاون شهرداری شیراز در پاسخ به سؤال مطرح شده درباره نیت اجراکنندگان طرح خیابان غذا برای ترویج زیست شبانه نیز اظهار کرد: متاسفانه این لفظ توسط یکی از مدیران شهرداری بیان شد که اشتباه بود و ما هم آن را اصلا قبول نداریم و هیچ نیتی برای ترویج چنین چیزی وجود نداشته و ندارد.

 در زیر عضو کانال اول فارس شوید:

وی افزود: مجموعه بهره‌بردار خیابان غذا نیز طبق قانون اداره اماکن این مجموعه را اداره می‌کند و هیچ‌کس نمی‌تواند فراقانونی عمل کند. بنابراین اگر اداره اماکن ساعت کار مشخصی را برای واحدهای صنفی اغذیه فروشی تعیین کند، نه فقط واحدهای صنفی خیابان غذا، بلکه سایر اغذیه فروشی‌های سطح شهر نیز باید از این قانون تبعیت کنند.

تداوم فساد و تخریب زمین های کشاورزی برای ساخت ویلا که به راحتی تبدیل می‌کنند

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

وحید یکشنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲

بنظرم خوبه فرهنگ هر استان یاشهری رادر خود داشته ودرکنارش یک ناظر خوب داشته تا همیشه محیط کار تمیز و پاکیزه باشه اسمش هم بزارن خیابان مهمان نواز درصورت تخلف رعایت نکردن بهداشت غرفه یاهمون محل رابه شخص دیگری واگذار کنه ممنون

فاطمه پنجشنبه , ۷ دی ۱۴۰۲ - ۷:۳۳

سرگرم هسیم همه حق انتخاب را بگذارید برای چیزهای دیگر پول نیس ک غذا بخوریم چی میگه آقا اومدی میگی حق انتخاب

قشقایی پنجشنبه , ۷ دی ۱۴۰۲ - ۶:۳۲

استان فارس تنها استانی هست که تمام قومیت ها و ادیان را دارد و تاریخ ایران و اسلام بدست قشقایی ها بوده و چرت و پرت نگید

محمد چهارشنبه , ۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱

اینکار عالی است باعث جذب توریست و گردشگر میشه اصفهان و تهران هم نیاز دارد مثل گرجستان و ترکیه

مهرداد چهارشنبه , ۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷

چرا این نماینده محترم در رابطه با چگونگی واگذاری خیابان غذا ب شخص خاص اظهار نظر نکردن؟ مگر ن اینکه باید ب مناقصه عمومی گذاشته شود؟

ناشناس چهارشنبه , ۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹

اگرشیرازی ها غذانمیخورن پس اینهمه بیرون بر،رستوران،ساندویچی،فست فودی،توی شیرازچیکارمیکنه؟یاسوج یکدهم شیرازجمعیت داره؟چرا حرفهای بی ربط میزنید
درسته شیرازمهاجرافغانی داره که این فقط توی شیرازنیست واکثرشهرهااتباع بیگانه دارن
بعدشم مگه ترک ولر ودیگراقوام کشور ایرانی نیستن؟اتفاقاشیرازی اصیل توی شهرزیادهست اگرچشمهاتون روبازکنیدودرست نگاه کنیدغیرازخودتون بقیه روهم میبینید

محمد چهارشنبه , ۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵

همیشه برای شادی و سرزندگی مردم وشهر باید تلاش کرد. ایده بسیار خوبی هست. چرا نه چرا شادی و خوشحالی مردم را نتوان دید. این هم یک راه خوبه.جذب مسافر همیشه اولین باشیم. شیراز همیشه شیراز….

ناشناس چهارشنبه , ۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳

کدوم حق انتخاب
حق انتخاب مردم چیزهای مهم تری هست نه این مسائل پیش اافتاده

ناشناس چهارشنبه , ۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰

البته این ایده خوبیه که مردم درکشور خودشان با امنیت آرزو به دل نمانند محل سالمی برای آمال خود داشته باشند البته ساعت مشخصی باشد ود ریک تایم مشخص تعطیل شود. ونام آنرا شهر غذای روحی و جسمی رکنی بگذارید. ???? من الله توفیق ???? ????

امیر چهارشنبه , ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹

اصلا مخالفین این طرح جایگاه چیه؟

شراره چهارشنبه , ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸

خیابان غذا حالا مگه قراره توش چکار کنند که برخی مخالفت می کنند…عامو مردم دیگه گوششان به این حرفا بدهکار نیست…حواستون باشه

سولماز قشقایی چهارشنبه , ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷

اصلا شیرازی ها غذا میخورند که براشون خیابون غذا می زنید…هر ۲۰ شیرازی به اندازه یک یاسوجی پول برای غذا نمیدهند

شیدا چهارشنبه , ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵

چند سال پیش برای دیدار اقوام رفتم شیراز اصلا همه یا افغانی بودند یا لر یا ترک و لامردی…شیرازی ها دیگه توی شیراز ته کشیدند

ناشناس چهارشنبه , ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰

بنده خدا خودت از اول تا آخر حرفات چند بار گفتی خیابان غذا اون وقت میگی قصد تغییر نام این خیابان و نداریم

ناشناس چهارشنبه , ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

سلام، اگه اسم این خیابان را : خیابان نشاط، خیابان نیرو، خیابان انرژی، بگذارند بهتراست تااینکه خیابان غذا

ناشناس چهارشنبه , ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

خوبه میخواد شیراز هم بشه مثل هند و پاکستان کثیف که کنار خیابون غدا میخورن وکثیف کاری میشه بزارین تمیزی و نظم وارتباط رعایت بشه قانون باشه شب تا دیر وقت بیر ون نباشن صبح زود برن سر کار هم در سلامتی اثر داره هم در اقتصاد شهر وکشور کاش اجرا بشه غدای خیابونی مد نشه مثل تایلند و جاهای کثیف دیگه

آخرین اخبار