پاسخ فرماندار به گران شدن قیمت نان توسط برخی نانوایی‌ها در شیراز

پاسخ فرماندار به گران شدن قیمت نان توسط برخی نانوایی‌ها در شیراز

فرماندار شیراز با بیان اینکه تاکنون هیچگونه افزایشی در قیمت نان در استان نداشته‌ایم،گفت: نان یارانه‌ای طبق اخرین قیمت‌گذاری که پارسال توسط شورای آرد و نان استان اعلام شد عرضه می‌شود و گرانی نان در برخی نانوایی‌ها به دلیل آزادپز بودن است.

به گزارش اول فارس از شیراز، در روزهای اخیر، افزایش قیمت نان در برخی نانوایی‌های شهر شیراز به موضوعی داغ در فضای مجازی تبدیل شده و نارضایتی مردم را به همراه داشته است. با توجه به اینکه نان یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی در سفره‌های مردم است، هرگونه تغییر در قیمت آن به سرعت بر زندگی روزمره افراد تأثیر می‌گذارد.

شهروندان شیرازی با ابراز نگرانی از افزایش قیمت در برخی از نانوایی ها سخن می‌گویند و این افزایش قیمت را تا ۱۷ هزار تومان نیز گزارش کرده‌اند و خواستار رسیدگی به این مشکل شدند.

نان در استان فارس افزایش قیمت نداشته استلطف‌الله شیبانی، فرماندار شیراز در پاسخ به این مطالبه به خبرگزاری فارس گفت: اکثر اتحادیه های نانوایی متقاضی افزایش قیمت نان هستند و بحث افزایش هزینه های نانوایی و افزایش نرخ نان در سایر استان ها را اعلام کرده‌اند اما ما تاکنون هیچگونه افزایشی در قیمت نان در استان نداشته‌ایم و نان یارانه‌ای طبق اخرین قیمت‌گذاری که سال گذشته توسط شورای آرد و نان اعلام شد عرضه می‌شود.

وی تصمیم گیری درخصوص افزایش قیمت نان را برعهده شورای آرد و نان استان به ریاست استاندار دانست و افزود: تاکنون شورای آرد و نان استان فارس که استاندار در راس آن قرار دارد تصمیمی درخصوص افزایش قیمت نان نداشته و اعلام نکرده است.

شیبانی به علت افزایش نان در برخی نانوایی های شیراز اشاره کرد و افزود: برخی نانوایی ها آزادپز هستند و سهمیه آرد یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند به همین‌خاطر آرد را به صورت آزاد خریداری کرده و نان را نیز با قیمت آزاد عرضه می‌کنند و قیمت گذاری این نان های آزاد توسط اتاق اصناف انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: به اتحادیه های نانوایی و اتاق اصناف اعلام شده که این دسته از نانوایی های آزادپز موظف هستند که در مغازه خود تابلوهایی مبنی بر آزادپز بودن نصب کنند که شهروندان دچار سوءتفاهم نشوند و علت آن را بدانند.

به گزارش فارس، تاکنون قیمت نان در فارس افزایش نیافته و قیمت های بالای مشاهده شده در برخی نانوایی های سطح شهر به دلیل آزادپز بودن آنها است، با این وجود قیمت گذاری این نان های آزاد نیز با نظارت اتاق اصناف تعیین و عرضه می‌گردد، لذا مردم با اطلاع از این شرایط می‌توانند نان خود را از نانوایی آزادپز یا نانوایی عادی با نرخ پایین‌تر تهیه کنند.منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

این یه ذره نان در شیراز ۸۰۰۰ تومان+عکس

قیمت نان خشک گران‌تر است/ فروش نان سنگگ ۵۰ هزار تومانی تایید شد

قیمت نان سنگک در معالی آباد شیراز که باورتان نمیشود!

نظرات