چاپ کد خبر: 146169
24 خرداد 1403

روش استفاده صحیح از پاوربانک وایرلس برای شارژ کردن گوشی

استفاده از پاوربانک وایرلس برای شارژ کردن گوشی
شارژ وایرلس یا بی‌سیم یکی دیگر از روش‌های شارژ گوشی و گجت‌های مختلف است. همان‌طور که مشخص است، در این روش از هیچ‌گونه سیمی استفاده نمی‌شود و صرفاً کافی‌ست که گوشی خودتان را روی بدنه پاوربانک قرار بدهید تا شارژ شود اما نحوه استفاده از پاوربانک وایرلس چگونه است؟

اول فارس : برای استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم در پاوربانک‌های مجهز به شارژ وایرلس، ابتدا باید گوشی هوشمند، هدفون یا ساعت هوشمند شما از این قابلیت پشتیبانی کند. اگر دستگاه شما این فناوری را ندارد، نیازی نیست پاوربانک وایرلس تهیه کنید؛ زیرا عملاً ویژگی شارژ بی‌سیم آن برای شما بی‌استفاده است.

استفاده از پاوربانک وایرلس برای شارژ کردن گوشی

اما درصورتی‌که گوشی‌تان از این فناوری پشتیبانی می‌کند، باید استاندارد آن‌ را با پاوربانک وایرلس خود تطبیق بدهید؛ برای مثال اگر آیفون مجهز به مگ‌سیف (MagSafe) دارید، باید از پاوربانک‌های متناسب با استاندارد مگ‌سیف استفاده کنید. درنهایت با فراهم بودن تمام شرایط، فقط با قراردادن گوشی روی بدنه پاوربانک به‌سادگی می‌توانید آن‌ را شارژ کنید.
هنگام شارژ قاب محافظ گوشی را دربیاورید

یکی از موارد مهم در استفاده از پاوربانک وایرلس این است که تا جای ممکن از گرم شدن گوشی و باقی‌ماندن گرما در بدنه گوشی و پاوربانک جلوگیری کنید. یکی از کارهایی که ممکن است گرما را در بدنه گوشی نگه دارد، استفاده از قاب محافظ گوشی حین شارژ بی‌سیم است.

استفاده از قاب باعث می‌شود گرمای ایجادشده همچنان در همان محل بماند و امکان آسیب به باتری گوشی یا پاوربانک را فراهم کند؛ به‌همین‌ترتیب پیشنهاد می‌شود برای شارژ بی‌سیم با پاوربانک وایرلس یا پد‌های شارژ بی‌سیم، گوشی را از قاب محافظ خارج کنید. این مسئله درمورد کیس ایرباد و سایر اکسسوری‌هایی که قاب دارند نیز صدق می‌کند.

استفاده از پاوربانک وایرلس برای شارژ کردن گوشی

حین شارژ با دستگاه کار نکنید

کارکردن با گوشی حین شارژ بی‌سیم سرعت شارژ را به‌شدت کاهش می‌دهد. با کاهش سرعت شارژ و افزایش گرمای دستگاه، شارژ پاوربانک نیز زودتر تمام می‌شود. ازطرفی این کار ریسک صدمه به باتری گوشی را نیز بیشتر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

شارژر بی سیم چگونه کار می‌ کند؟ شارژر وایرلس بخریم یا نه؟

هرچند برخی برندهای تولیدکننده موبایل مکانیزمی تدارک دیده‌اند تا درصورتی‌که کاربر حین شارژ بی‌سیم با گوشی کار کند، پروسه شارژ متوقف شود. باوجوداین، پیشنهاد می‌کنیم پس از قراردادن گوشی روی پاوربانک وایرلس، مدتی صبر کنید تا شارژ به‌خوبی انجام شود.دیجیاتو

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار