پایان عرضه محصولات ایران خودرو در سامانه فروش یکپارچه/تکلیف خودروهای ثبت نامی چه می شود؟/ایده خطرناک ایران‌خودرو برای تحویل محصولات به متقاضیان

مدیرعامل ایران خودرو درباره تاریخ عرضه بعدی محصولات ایران خودرو در سامانه فروش یکپارچه توضیح داد. به گزارش اول فارس، علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد که در سال ۱۴۰۲ ایران خودرو دیگر عرضه‌ای در سامانه یکپارچه نخواهد داشت. ظرفیت‌های فروش سال ۱۴۰۲ ایران خودرو پر شده است و حتی بخشی از ظرفیت سال […]

مدیرعامل ایران خودرو درباره تاریخ عرضه بعدی محصولات ایران خودرو در سامانه فروش یکپارچه توضیح داد.

پایان عرضه ایران خودرو در سامانه فروش یکپارچه خودرو/تکلیف خودروهای ثبت نامی چه می شود

به گزارش اول فارس، علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد که در سال ۱۴۰۲ ایران خودرو دیگر عرضه‌ای در سامانه یکپارچه نخواهد داشت.

ظرفیت‌های فروش سال ۱۴۰۲ ایران خودرو پر شده است و حتی بخشی از ظرفیت سال ۱۴۰۳ نیز پیش فروش شده است.

ایران خودرو در مرحله جدید فروش یکپارچه خودرو حضور ندارد

مدیرعامل ایران خودرو، علیمردان عظیمی، اعلام کرد که امکان تحویل خودرو‌هایی مانند رانا، آریسان، تارا و هایما در سال جاری وجود دارد. وی افزود که در طرح فروش بعدی سامانه یکپارچه که از اواسط اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد، ایران خودرو هیچ محصولی عرضه نخواهد کرد و عمدتاً عرضه محصولات سایپا خواهد بود.

عظیمی بیان کرد: متقاضیانی که در طرح قبلی موعد تحویلشان سال ۱۴۰۳ اعلام شده است می‌توانند از فردا (۵ اردیبهشت) برای اصلاح ثبت نام به سایت مراجعه و خودرو‌هایی که ظرفیت خالی دارند، یعنی رانا، تارا، آریسان و هایما را انتخاب کنند. امکان تحویل این خودرو‌ها در سال ۱۴۰۲ وجود دارد.

وی افزود: اگر باز هم نتوانستند در سال ۱۴۰۲ ثبت‌نام کنند یا به آن‌ها نوبت داده نشد، نوبت سال ۱۴۰۳ به قوت خود باقی است.

همچنین عظیمی درباره مشارکت ایران خودرو در طرح بعدی فروش خودرو اظهار کرد که احتمالاً با این میزان عرضه، شرکت ایران خودرو امکان عرضه دیگری نخواهد داشت. بنابراین، احتمالاً در طرح فروش بعدی سامانه یکپارچه که از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، ایران خودرو محصولی عرضه نخواهد کرد و عمده عرضه محصولات سایپا انجام خواهد شد.

وی همچنین افزود که افرادی که پیامک تحویل خودرو برای آن‌ها ارسال شده است تا ۱۴ اردیبهشت ماه مهلت دارند تا وجه خود را تکمیل کنند.

به ادعای مدیرعامل شرکت ایران خودرو، تا پایان هفته جاری ۲۵ هزار دستگاه خودرو به متقاضیان واگذار خواهد شد. با این وجود، بر اساس فرضیات ناوگان حمل و نقل خودرویی، ارسال ۲۵ هزار خودرو در طول یک هفته امکان پذیر نخواهد بود. به همین دلیل، مشتریان در استان‌هایی که خط تولید دارند مانند خراسان، کرمانشاه، تبریز، شیراز و تهران، باید پس از اعلام محل تحویل خودرو، در صورت امکان با مراجعه حضوری، خودروی خود را تحویل بگیرند؛ و در این صورت، یک هزینه سفر یک میلیون تومانی برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

علاوه بر این، عظیمی اعلام کرد که امکان تحویل خودرو‌هایی مثل رانا، وانت آریسان، تارا و هایما در سال جاری ۱۴۰۲ وجود دارد؛ زیرا این خودرو‌ها دارای اختلاف قیمت کمتری با بازار هستند و در نتیجه، تقاضای کمتری دارند.

همچنین، به گفته این مقام مسئول، افرادی که پیامک تحویل خودرو برای آن‌ها ارسال شده است، تا پایان ماه اردیبهشت فرصت دارند تا وجه خود را تکمیل کنند.


ایده خطرناک ایران‌خودرو برای تحویل محصولات به متقاضیان
شرکت های خودروساز حاضر در اولین طرح فروش صمت با ساز و کار نوبت دهی زمان تحویل محصولات خود به متقاضیان را اعلام کردند. تحویل برخی محصولات به سال آینده موکول شده است. سیاست گذار خودرویی به رغم بازه طولانی تحویل برخی خودروهای عرضه شده در اولین دور از فروش محصولات تولیدی با مکانیزم جدید عزم خود را جزم کرده تا دومین مرحله فروش را در نیمه اردیبهشت ۱۴۰۲ عملیاتی کند.

به گزارش اول فارس به نقل از اکور ایران ، ایران خودرو برای تحویل محصولات عرضه شده خود در اولین طرح فروش بدون قرعه کشی ایده عجیبی را به متقاضیان پیشنهاد کرد. مدیرعامل ایران خودرو گفت متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت های این خودروساز که در استان های دیگر قرار دارد نسبت به تحویل خودروهای ثبت نامی خود به صورت حضوری اقدام کنند.

علیمردان عظیمی گفت شرکت تحت مدیریتش به متقاضیانی که خودروهای خود را به صورت حضوری دریافت می کنند یک میلیون تومان هزینه سفر پرداخت می کند.

بررسی استان هایی که ایران خودرویی ها در آن سایت تولید دارند نشان می دهد آبی های جاده مخصوص علاوه بر خط تولید خود در تهران در استان های خراسان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، فارس سایت تولیدی دارند.

البته ایران خودرویی ها یک خط تولید نیز در استان مازندران دارند. ایران خودرویی ها به جز خط تولید خود در خراسان در سایر سایت های حاضر در استان های دیگر (به جز تهران) اقدام به تولید پژو پارس می کنند. سایت ایران خودرو در خراسان نیز در حال حاضر مشغول مونتاژ وانت آریسان و اعضای خانواده هایما است.

ایده مدیران ایران خودرو برای تحویل محصولات عرضه شده در اولین دور از فروش با مکانیزم نوبت دهی در شرایطی مطرح می شود که پیش از این متقاضیان با مراجعه با نمایندگی منتخب در شهر خود می توانستند خودروی خریداری شده را تحویل بگیرند.

به نظر می رسد این ایده به این دلیل به ذهن ایران خودرویی ها خطور کرده است که هزینه حمل محصولات تولیدی به ازای هر دستگاه بیش از یک میلیون تومان خرج روی دست این خودروساز می گذارد بنابراین مدیران ارشد ایران خودرو به فکر افتاده اند با این پیشنهاد به نوعی هزینه های لجستیک خود را مدیریت کنند.

شاید دریافت یک میلیون تومان برای برخی از متقاضیان جذاب باشد اما فراموش نکنیم این خودروها تازه تولید شده اند و به اصطلاح هنوز آب بندی نشده اند بنابراین تردد در جاده ها می تواند تبعاتی را متوجه متقاضیان کند.

مطالب مرتبط

افزایش قیمت خودرو شامل قرارداد‌های فروش فوری و فوق العاده نمی‌شود

چه موقع باید فیلتر بنزین خودرو را تعویض کرد؟ + ۵ علامت خرابی آن

شرایط طرح فروش خودروی های برقی ایران خودرو آبان ۱۴۰۳

نظرات