• 22 / تیر 1403 / 11:23
  • شناسه خبر : 148904

پرداخت هزینه مالیات نقل و انتقال خودرو به عهده فروشنده است

از تاریخ یکم شهریور ماه، پرداخت هزینه مالیات نقل و انتقال و عوارض خودرو به عهده فروشنده است.


به گزارش اول فارس، با توجه به عدم وجود رویه یکسان و بروز اختلاف و ایجاد نارضایتی بین متعاملین در راستای هماهنگ سازی و وحدت رویه از تاریخ یکم شهریور ماه سال جاری پرداخت هزینه مالیات نقل و انتقال به عهده فروشنده است.

در بخشنامه اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان اتومبیل تهران آمده است: پیرو اطلاعیه قبلی در خصوص پرداخت هزینه‌های مالیات نقل و انتقال خودروهای صفر کیلومتر که موجب بروز اختلاف بین خریداران و فروشندگان خودرو گردیده، بدین‌وسیله اعلام می‌گردد بر اساس تصمیم نهایی هیأت مدیره این اتحادیه در راستای اجرای قوانین و مقررات سازمان امور مالیاتی مقرر گردید از تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ کلیه هزینه‌های مالیات نقل و انتقال و مفاصا حساب عوارض سالانه و بدهی‌های شهرداری اعم از معاملات خودروهای صفر کیلومتر و کارکرده به عهده فروشنده است و فروشنده موظف است هنگام فروش خودرو مفاصا حساب مربوطه را به خریدار ارائه کند.

لازم به ذکر است کلیه قراردادهای قبل از تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ بر اساس توافق مندرج در مبایعه نامه لازم الاجرا است. از کلیه همکاران تقاضا دارد در راستای ایجاد وحدت رویه و حفظ حقوق متعاملین نسبت به اطلاع رسانی و اجرای این دستورالعمل اقدام لازم را مبذول فرمایند.

مطالب مرتبط

۹ راهکار ساده و کاربردی برای افزایش کیفیت صدای سیستم خودرو

طرح فروش فوق العاده وانت سایپا ۱۵۱ تیپ DA با قیمت مصوب

برای ثبت نام در قرعه کشی ۳۰۰ دستگاه خودروی اتوماتیک رایگان چکار کنیم؟

نظرات