چاپ کد خبر: 42916
26 دی 1399

پرفروش‌ترین برندهای لپ‌تاپ کدام است؟

فروش انواع لپ تاپ

با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ و اجبار به در خانه ماندن مردم سراسر جهان، فروش کامپیوترهای شخصی شاهد رشد بود.
به گزارش گروه بازار اول فارس ، به لطف صدها میلیون نفر شاغل، افرادی که تدریس می‌کنند یا در میان بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ از خانه درس می‌خوانند، صنعت جهانی کامپیوتر بهترین وضعیت خود را از سال ۲۰۱۵ تجربه کرده است.

بر اساس برآوردهای جدید گارتنر، نقل و انتقالات کامپیوترهای شخصی جهانی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، ۱۰.۷درصد رشد داشته و یک پایان قدرتمند برای سالی خوب را رقم زده است. در طول ۱۲ماه گذشته، مجموع نقل و انتقالات به ۲۷۵میلیون رسیده، در حالی که میزان آن در سال ۲۰۱۹، ۲۶۳میلیون بوده است.

میکاکو کیتاگوا، مدیر تحقیقات در گارتنر توضیح داد: “پیش از سال ۲۰۲۰، اولویت مصرف‌کنندگان به سمت گوشی سوق پیدا کرده بود، اما بیماری همه‌گیر این روند را برعکس کرد. کامپیوترهای شخصی دوباره به عنوان یک وسیله ضروری شناخته شد، زیرا مصرف‌کنندگان از جمله افراد جوان‌تر، برای کار، تحصیل، برقراری ارتباط و سرگرمی در خانه‌های خود، به آنها نیاز دارند.”

 پیش از سال گذشته، روند مثبتی وجود داشت؛ زیرا با پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۷، یک چرخه جایگزینی شکل گرفت و در سال ۲۰۱۹ به هفت سال رشد منفی خرید کامپیوتر پایان داد. با این وجود، بدون بیماری همه‌گیر، احتمالا این روند در سال ۲۰۲۰ اتفاق نمی‌افتاد.

گفتنی است که از نظر سهم بازار، ۴برند برتر کامپیوتر بدون تغییر باقی مانده‌اند. بدون شک، لنوو پیشرو در بازار بوده و پس از آن نام برندهای دل، اچ پی و اپل به چشم می‌خورد.

در نمودار ارائه شده، میزان نقل و انتقالات جهانی کامپیوتر از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰ را مشاهده می‌کنید؛

نمودار فروش لپ تاپ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار