مدیر منابع آب شهرستان قیر و کارزین، بیان کرد: 

پر کردن ۲۵ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان قیروکارزین توسط منابع آب

پر کردن ۲۵ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان قیروکارزین توسط منابع آب

در سه ماهه ابتدای سال جاری ۲۵ حلقه چاه غیرمجاز در دشت‌های مرکزی قیر، افزر، هنگام، مبارک آباد و باروس با تلاش کارکنان، گروه‌های گشت بازرسی و با همکاری نیروی انتظامی و اخذ دستور قضایی پر و مسلوب المنفعه شد.

محمد فتحی شهنانی اظهار کرد: منابع آب زیرزمینی جزء منابع استراتژیک و مهم کشور هستند که حفظ و حراست از آن براساس اصل ۴۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از کارهای حاکمیتی وزارت نیرو است. از طرفی پراکندگی منابع مذکور شامل آب‌های سطحی، چاه‌ها، چشمه‌ها و قنوات در سطح شهرستان، افزایش جمعیت جویای کار و خشکسالی‌های مکرر در سال‌های اخیر باعث افزایش بهره‌برداری از منابع مذکور و در نتیجه افت سطح آب زیرزمینی و عواقبی همچون فرونشست زمین کرده است.

مدیر منابع آب شهرستان قیر و کارزین ادامه داد : با توجه به وضعیت نامتعادل پیش آمده و کاهش دبی منابع آب زیرزمینی و رقم بسیار بالای کسری حجم مخزن در آبخوان‌های شهرستان، نظارت مستمر گروه‌های گشت و بازرسی، صیانت، حفظ و بهره برداری از منابع فوق از ضروریات است و هر گونه عدم توجه به این امر مهم برای شهرستان مشکلات غیرقابل جبرانی به دنبال خواهد داشت.

فتحی شحنانی با قدردانی از مردم و به‌ویژه کشاورزانی که در مسیر قانون و در چارچوب مجوز، از منابع آب بهره‌برداری می‌کنند، گفت: لازم است شهروندان برای مشارکت در حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی به‌منظور استفاده نسل‌های آینده از منابع آب، ضمن همکاری جهت نصب کنتورهای هوشمند درصورت مشاهده تخلف‌ها و اقدام‌های غیرمجاز با سامانه ۱۸۸۰ تماس گرفته و یا با مراجعه حضوری به منابع آب شهرستان‌ گزارش‌های خود را ارائه دهند تا کارشناسان گشت و بازرسی سریع و در نخستین فرصت ممکن به محل مراجعه کنند و اقدامات لازم را برای توقف عملیات و اجرای قانون انجام دهند.

مطالب مرتبط

تحویل ۲ پرنده زخمی توسط شهروندان طبیعت دوست در قیروکارزین

دستگیری ۴ حفار غیرمجاز در منطقه سرافزر قیروکارزین

آلودگی کارخانه سیمان سپهر نفس مردم قیروزکارزین را به شماره انداخت

نظرات