دسته بندیآخرین اخبار

پزشکیان:مملکت با یک جناح اداره نمی‌شود/ باید دولت وفاق ملی تشکیل دهیم

رئیس‌جمهور منتخب گفت: بار سنگینی بر دوش‌های خودم احساس می‌کنم؛ از همه می‌خواهم که در انتخاب کابینه کمک کنند.

به گزارش اول فارس ، «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب در جمع فعالان ستادهای مردمی در وزارت کشور گفت: وقتی شور و شوق شما را می‌بینم بار سنگینی را بردوش خود حس می‌کنم؛ اینگونه نیست که من رئیس‌جمهور شدم تغییر کرده باشم. من همان آدمم، اما وقت ندارم همه را ببنیم.

رئیس‌جمهور منتخب افزود: گاهی به من می‌گویند تغییر کردی در حالی که ما شب و روز نداریم و مدام می‌گویند ما را تحویل نمی‌گیرید.

او ادامه داد: به همه می‌گوییم کمک کنید و همه افراد خود را معرفی کنید. باید کابینه‌ای انتخاب کنیم که در آن وفاق ملی باشد؛ یعنی باید شعاری که می‌دادیم و می‌گفتیم مملکت با یک جناح اداره نمی‌شود را اجرا کنیم. نکند یک دسته و جناح شویم. باید یک دسته از شایستگان را تشکیل دهیم تا با هم به سمت سیاست‌های رهبری حرکت کنیم.

رئیس‌جمهور منتخب افزود: از همه کمک خواستیم. اما هر اتفاقی که بیافتد باید با یک اصل به توافق بسیم و آن رضایت مردم است. اگر در یک اداره، بخشداری و.. هرکس به اسم ما می‌خواهد خدمت ارائه دهد، باید رضایت مردم را جلب کند.

پزشکیان اضافه کرد: پس رضایت مردم شاخص ماست و این نامه‌ای است که امیرالمومنین در نامه خود به مالک اشاره کرده است، مبنی بر اینکه مردم در کار تو نگاه می‌کنند. همانگونه که به حاکمان قبلی نگاه می‌کردند؛ پشت تو هم همان را می‌گویند که تو پشت سر حاکمان قبلی می‌گفتی؛ ملاک کار تو قضاوت مردم است.

وی اظهار کرد: باید کاری کنیم که مردم از رفتار و کردار ما احساس رضایت کنند. من در حرم امام، نگاه خود را بیان کردم و مجدد بیان می‌کنم که امام حسین (ع) اعلام می‌کند که مگر نمی‌بینید به حق عمل نمی‌شود و از باطل نهی نمی‌شود، من می‌روم تا امر به معروف عمل کنم.

رئیس‌جمهور منتخب افزود: امام حسین (ع) برای حق قیام کرد و تمام یارانش برای حق  قیام کردند و حق را پیگیری می‌کردند. حق همان است که در قرآن آمده است؛ با مردم به عدالت رفتار کنید. ما اگر تابع هوای نفس شویم و غرور ما را بگیرد و حزبی عمل کنیم به ضلالت می‌افتیم و این همان ضالین است که در نماز آمده است.

پزشکیان گفت: صراط مستقیم یعنی همه با هم دست به دست هم دهیم. کشور ما وضع خوبی ندارد و به شدت تحریم هستیم. مشکلات ابتدا به نگاه‌ها و اختلافات ما باز می‌گردد. اگر قرار است مشت محکمی بر دهان دشمن بزنیم ابتدا باید در کشور با هم باشیم و عزت خود را به دنیا نشان دهیم.

او بیان کرد: اگر نخبگان،کارشناسان و عالمان با هم باشیم، می‌توانیم این کشتی را به ساحل نجات برسانیم. دشمن نمی‌خواهد ما مستقل و موفق باشیم. قدم اول این است که باید با هم باشیم و به دنبال حق باشیم.

من را آنقدر بزرگ نکنید که فکر کنم کسی هستم
رئیس‌جمهور منتخب افزود: حق وسیع است. اما اگر به حزب و جناح بپردازیم این وسعت را از بین می‌بریم. راه امام حسین (ع) این است که باید این اقدام را انجام دهیم. نباید تابع غرور خود باشیم. امام علی، مالک را به تقوای الهی، کتاب خدا و سنت توصیه می‌کند و بعد می‌گوید که برای این کار‌ها باید نفس خود را در برابر سرکشی‌ها ضایع کند.

پزشکیان بیان کرد: خیلی مهم است که ما مواظب هوای نفس باشیم. من را آنقدر بزرگ نکنید که فکر کنم کسی هستم. من فقط نماینده شما هستم تا حقوقتان را پیگیری کنم و خود را پایبند حرفهای خود می‌دانم.

او ادامه داد: من قول دادم که پیگیر حقوق شما باشم. دعوا نکنم و دنبال حق مظلومان و عدالت باشم. دروغ نگویم. ظلم نکنم و نگذاریم به کسی ظلم کنیم. این دستور خدا و راه امام علی است.

رئیس‌جمهور منتخب افزود: حضرت علی (ع) می‌فرماید که وظیفه ما مقابله با ظالم است. هرکسی که ظلم می‌کند باید با او دشمنی کنیم و هرجا حق مظلومی نادیده گرفته می‌شود باید کمکش کنیم.

من هم ممکن است خطا کنم
پزشکیان اظهار کرد: اگر شیعه هستیم باید پایبند به این گفتارها باشیم. اگر کسی حق را به ما گفت پایبند آن باشیم. امام علی می‌گوید که به من مشورت دهید و حق را به من بگویید و از اینکه مرا به عدل توصیه کنید خود را مضایقه نکنید. علی (ع) این را میگوید، ما که عددی نیستیم. من هم ممکن است خطا کنم.

رئیس‌جمهور منتخب افزود: هرجا دیدید حق را نادیده گرفتیم و بر اساس عدالت عمل نکردیم، بگویید. با تمام وجود تلاش می‌کنیم تا وحدت را ایجاد کنیم و خدمتگزار مردم باشیم.

او گفت: انشاالله با یاری هم از این بحران‌ها سربلند بیرون می‌آییم. به تمام افرادی که به من رای دادند و به من رای ندادند و حتی کلا رای ندادند، میگویم، اگر به هم کمک کنیم و تلاش کنیم، می‌توانیم کشور خود را پیروز کنیم. از همه شما متشکرم خدا یاورتان باشد.

اشتراک گذاری