آخرین اخباراقتصادیخبر اول

مهربانی عجیب اسنپ در امکان خرید اقساطی با سرویس اعتباری

سرویس اعتباری اسنپ پی ادعا دارد امکان خرید اقساطی را به‌شکلی کاملا متفاوت فراهم کرده و با تمرکز روی شعار «الان بخر، بعدا پرداخت کن»، تبلیغات اغواکننده خود را پیش می‌برد، اما آیا تمام ادعا‌های مطرح شده در این مورد حقیقت دارند و خرید از سرویس اعتباری اسنپ پی واقعا به نفع کاربران است؟

 انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی در اول فارس ، لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

به گزارش فرارو؛ سرویس اعتباری «الان بخر، بعدا پرداخت کن»، در اصطلاح تخصصی با نام BNPL شناخته می‌شود و دقیقا مخفف عبارت Buy Now, Pay Later است. کسی که اولین بار چنین ایده‌ای به ذهنش رسیده ظاهرا قصد و نیت خیر داشته، اما در باطن امر هدفی تجاری را دنبال می‌کرده و دنبال این بوده میزان فروش صاحبان کسب‌وکار بالا برود.

سرویس اعتباری اسنپ و امکان خرید اقساطی از آن وقتی برایتان گران تمام می‌شود که اصطلاحا آدم مرتب و منظمی نباشید

خرید اقساطی اسنپ چطور کار می‌کند؟

سرویس اعتباری اسنپ، در دسته سرویس‌های BNPL قرار می‌گیرد. در سرویس «الان بخر، بعدا پرداخت کن»، یک شرکت مثل اسنپ به‌عنوان طرف سوم، بین خریدار و فروشنده قرار می‌گیرد و معمولا تمام هزینه خرید را به‌صورت نقدی به فروشنده پرداخت می‌کند.

اگر قصد دارید کالا یا خدماتی به ارزش ۱۰ میلیون تومان بخرید، اما کل رقم را در حساب بانکی‌تان ندارید، سرویس اعتباری اسنپ‌پی، همان طرف سوم خواهد بود و از طرف شما ۱۰ میلیون تومان را به فروشگاه پرداخت کرده و خرید را نهایی می‌کند. سپس طبق قول و قراری که با شما دارد مبلغ خرید را در بازه مشخص شده یا در طول چند قسط پس می‌گیرد. گاهی هم حتی از سود و کارمزد خود صرف‌نظر می‌کند. این مهربانی از کجا سرچشمه می‌گیرد و چرا فعالان بازار BNPL از جمله اسنپ تا این اندازه معرفت خرج مشتریان خود می‌کنند؟

سرویس اعتباری اسنپ در یک نگاه

خرید اقساطی اسنپ پی واقعا به همان سادگی است که خودشان می‌گویند: الان بخر، بعدا پرداخت کن! فرقی نمی‌کند قصد گرفتن تاکسی اینترنتی برای انجام سفر‌های داخل شهری را دارید، می‌خواهید غذا، میوه و محصولات سوپرمارکتی سفارش دهید یا باید کالا‌هایی مثل موبایل، لوازم خانگی، پوشاک، محصولات آرایشی، بهداشتی و… بخرید. حتی این اواخر اگر دنبال تمدید بیمه‌نامه خودرو و خرید دارو باشید سرویس اعتباری اسنپ، مثل رفیقی بامعرفت و بامرام پیش‌قدم می‌شود و راهکاری جلوی پایتان می‌گذارد.

سرویس اعتباری اسنپ بر اساس میزان وفاداری مشتری با او وارد مراوده می‌شود. اگر جزو افرادی هستید که زیاد تاکسی اینترنتی می‌گرفتند یا سفارش غذا و محصولات سوپرمارکتی خود را روی سوپراپلیکیشن اسنپ ثبت می‌کردند، سرویس اعتباری اسنپ همان اول کار برایتان فعال شده.

سرویس اعتباری اسنپ  به‌مرور زمان در دسترس عموم کاربران قرار گرفت، اما سقف اعتبار اختصاص پیدا کرده به هرکس دقیقا براساس میزان استفاده او از خدمات مختلف خواهد بود. اگر از اعتبار اولیه استفاده کنید، سروقت و به موقع اقساط را بپردازید و نشان دهید قابل اعتماد هستید، سقف اعتبار به‌صورت پلکانی و خودکار افزایش پیدا می‌کند.

سقف اعتبار مشتریان در سرویس خرید اقساطی اسنپ پی به‌صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند. همچنین یک میلیون تومان در قالب اعتبار ماهیانه به پرداخت هزینه تاکسی اینترنتی، سفارش غذا و محصولات سوپرمارکتی و… اختصاص پیدا می‌کند و اگر در طول ماه از آن استفاده کنید، تا پایان همان ماه برای تسویه کردن بدهی‌تان فرصت خواهید داشت.

خرید اقساطی برای پایه‌ترین و وفادارترین مشتریان اسنپ در قالب اعتبار به‌صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند و ممکن است به ۱۰ میلیون، ۱۵ میلیون و… برسد که برای خرید از فروشگاه‌های حاضر در سرویس Snapp Shop کاربرد دارد. سقف خرید اقساطی برای کاربران تازه‌وارد و جدید کمتر است، اما خودشان می‌توانند با خرید بیشتر و پرداخت به موقع بدهی‌ها، اعتبار خود را نزد اسنپ افزایش دهند.

خرید اقساطی اسنپ پی، با عنوان سرویس اعتباری در سوپر اپلیکیشن اسنپ گنجانده شده و اگر آن را انتخاب کنید، فهرست بلندبالایی از فروشگاه‌ها در دسته‌بندی‌های مد و پوشاک، زیبایی و سلامت، کالای دیجیتال، خانه و آشپزخانه، لوازم ورزش و سفر، ابزار و قطعات یدکی خودرو، خدمات و بیمه، فرهنگ و هنر، کودک و نوزاد، سوپرمارکت و… پیش‌رویتان باز می‌شود. هر چیزی انتخاب کنید بلافاصله به سبد خرید اضافه می‌شود و می‌توانید آن را با پرداخت چهار قسط تصاحب کنید. وسوسه شدید نه؟ این داستان روی دیگری هم دارد…

روی دیگر خرید اقساطی اسنپ

فرض کنیم شما فقط مشتری تاکسی اینترنتی اسنپ هستید و چون فرآیند پرداخت هزینه سفر از طریق درگاه بانکی، با توجه به وضعیت اینترنت پرزحمت است، گزینه پرداخت اعتباری را دلفریب و اغواکننده می‌بینید. احتمال دارد همین موضوع در نهایت باعث شود از مقایسه قیمت سفر در اپلکیشن‌های رقیب دست بکشید.

سرویس اعتباری اسنپ پی، در خوشبینانه‌ترین حالت با شرطی کردن کاربران آن‌ها را به دام می‌اندازد. کسی که معتاد استفاده از آن شده دنبال فرصت‌های تازه احتمالی نمی‌رود. اعتیاد به سرویس اعتباری حتی قادر است قدرت شما بر مدیریت هزینه‌ها و مخارج را کاهش دهد تا نفهمید در ماه دقیقا چه مقدار پول بابت تاکسی اینترنتی یا سفارش غذا پرداخت می‌کنید.

سرویس اعتباری ماهیانه اسنپ یک مشکل بزرگ دیگر دارد. همان‌طور که از اسمش مشخص است، باید آن را سر ماه تسویه کرد. فرقی نمی‌کند اول ماه با تکیه بر اعتبار خود از اسنپ خرید کرده باشید یا وسط ماه و آخر ماه. به‌هرحال وقتی برگه‌های تقویم پایان ماه را نشان داد، با فرصتی که تنفس یکی- دو روزه نامیده می‌شود، باید زحمت بکشید و آنچه به‌عنوان اعتبار خرج کرده‌اید را یکجا تسویه کنید.

چنانچه بدهی شما ۲۰ هزار تومان باشد، حتی اگر یک هفته قبل از آن استفاده کرده باشید، باز هم باید دقیقا سر ماه برای تسویه اقدام کنید. برای افرادی که کارمند بخش دولتی نیستند و پرداخت حقوق‌شان معمولا تاریخ مشخص ندارد، این ویژگی سرویس اعتباری اسنپ اسباب زحمت و دردسر خواهد بود.

اسنپ +خرید اعتباری

سرویس اعتباری اسنپ و امکان خرید اقساطی از آن وقتی برایتان گران تمام می‌شود که اصطلاحا آدم مرتب و منظمی نباشید یا مثلا بقیه شما را به بازیگوشی و حواس‌پرتی بشناسند. اگر به هر دلیلی سررسید پرداخت اقساط یادتان برود، به‌شکل بی‌رحمانه‌ای تنبیه خواهید شد.

سرویس اعتباری اسنپ با وجود مرام و معرفتی که نشان می‌دهد تقریبا مانند وام بانکی عمل می‌کند و سهل‌انگاری در پرداخت بدهی، می‌تواند تبعاتی مثل جریمه پرداخت اقساط و حتی به کاهش رتبه اعتباری شما در سیستم بانکی کشور منجر شود. تصور کنید بدهی شما بابت خرید یک کیلو سیب‌زمینی و دو کیلو پیاز بوده که سرجمع به ۱۰۰ هزار تومان نمی‌رسد، اما چون فراموش کردید، آن را سروقت با اسنپ تسویه کنید، رتبه اعتبارسنجی‌تان پایین می‌آید و شاید سیستم بانکی به همین دلیل با درخواست پرداخت وامتان موافقت نکند!

خرید اقساطی اسنپ چقدر بی‌رحمانه است؟

سرویس اعتباری اسنپ می‌تواند بیشتر از آنچه تصور می‌کنید، بی‌رحم باشد. شاید بگویید رتبه اعتباری یا مثلا وابستگی به اسنپ برایتان مهم نیست، اما وقتی درباره پول یا گرانفروشی حرف می‌زنیم مسئله فرق می‌کند. بیایید این قسمت ماجرا را با ذکر مثال توضیح بدهیم.

سرویس اعتباری اسنپ امکان خرید اقساطی از یک‌سری فروشگاه معروف و مطرح را فراهم می‌کند. یکی از آن‌ها  که بین فروشگاه‌های لوازم آرایشی- بهداشتی شهرت زیادی دارد. عطر از برند یازیگر مشهور در این فروشگاه یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است، ولی رویش خط کشیده‌اند که بگویند پس از اعمال ۱۰ درصد تخفیف مشتریان می‌توانند این عطر را یک میلیون و ۱۵۲ هزار تومان خریداری کنند. اوضاع از این هم بهتر می‌شود…

چرا مسافران اسنپ باید برای استفاده از کولر در سفر به راننده اسنپ امتیاز بدهند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا