استان فارسخبر اول

پشت پرده “نماد” در آموزش و پرورش فارس:مراقبت از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مراقبت از دانش آموزان در برابر رفتارهای پر خطر و آسیب های اجتماعی با مداخلات به موقع و موثر مبتنی بر مدل بومی و سبک زندگی ایرانی هدف کلی طرح «نماد» است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس

به گزارش اول فارس به نقل از  اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر فرشید قاسمی در جلسه بررسی اقدامات طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) با حضور  اعضای دستگاه های ائتلاف در این طرح در استان و جمعی از کارشناسان و مدیران ناحیه سه شیراز به عنوان منطقه هدف اجرای این طرح در استان باحضور دکتر احمد محمود زاده؛ معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی کشور در باشگاه فرهنگیان شیراز، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در آموزش و پرورش استان در اولویت قرار دارد طرح نماد و برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: مراقبت از دانش آموزان در برابر رفتارهای پر خطر آسیب های اجتماعی با مداخلات به موقع و موثر مبتنی بر مدل بومی و سبک زندگی ایرانی هدف کلی طرح «نماد» است.

قاسمی تصریح کرد: آموزش‌های رشد مدار، شناسایی و غربالگری، مداخله مختصر، مصاحبه تشخیصی، درمان و حمایت‌های اجتماعی و روانی، ۶ فرآیند راهبردی طرح «نماد» را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: برگزاری جلسات میز نماد، تدوین برنامه بومی عملیاتی ویژه نواحی و مناطق،  ثبت گزارش رصد و پایش های انجام شده در سامانه طرح نماد، پیگیری وضعیت دانش آموزان دارای فوریت‌های روانی اجتماعی، ترسیم اطلس آسیب‌های اجتماعی، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت ویژه کارشناسان و تبیین قوانین حمایت از اطفال و نوجوان، اجرای طرح قاضی در مدرسه و …، از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای طرح نماد در استان فارس است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان در فرآیند رصد و پایش طرح نماد مشارکت داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا