چاپ کد خبر: 96714
2 آبان 1401

پهنای باند روبیکا سه برابر استارلینک خواهد شد

بهروز محبی به مردم توصیه کرده تا کسب‌وکارشان را به روبیکا بیاورند چرا که جایی مطمئن‌تر از این پلتفرم وجود ندارد.

بهروز محبی

ماینده مردم سبزوار در مجلس موضوعی سوال برانگیز را اعلام کرد و گفت مقرر شده به روبیکا پهنای باند سه برابری نسبت به استارلینک بدهند و قیمت آن (تعرفه اینترنت) نیز کاهش یابد. «بهروز محبی» به مردم توصیه کرده تا کسب‌وکارشان را به این پلتفرم بیاورند چرا که جایی مطمئن‌تر از روبیکا وجود ندارد.

بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با محدودیت‌های اینترنت و مشکلات کسب‌وکارها به حمایتی شدید از روبیکا پرداخت و گفت:

«وزارت ارتباطات در تلاش است که اینترنت ADSL را با فیبر نوری تقویت کند. پهنای باند در برنامه روبیکا افزایش پیدا خواهد کرد و من به کسب و کارها توصیه می‌کنم که به روبیکا بروند و به جای مطمئن بیایند. مطمئن‌تر از روبیکا وجود ندارد. مردم باید به حاکمیت و نظام اعتماد کنند. ما نمایندگان مجلس مدافع سرسخت آنان هستیم. قرار است که به روبیکا پهنای باند سه برابری نسبت به استارلینک بدهند و قیمت آن نیز کاهش خواهد یافت. مردم می‌خواهند کسب و کار داشته باشند، کار دیگری که نمی‌خواهند انجام دهند.»

اما برخی از مسئولان در پلتفرم‌های فیلتر شده حضور دارند و در آنجا فعالیت می‌کنند، آیا این مساله با محدودیت‌های ایجاد شده تناقض ندارد؟ او در پاسخ به این سوال گفت: «این موضوع تناقض دارد و باید حل شود. منِ مسئول اگر در آنجا جواب ندهم، دشمن میدان را کامل در اختیار می‌گیرد. اگر نروم، میدان را کامل واگذار کرده‌ام و دشمن هم در آنجا یکه‌تازی کرده و دروغ می‌نویسد، تقطیع می‌کند و غیره. قطعا من باید پاسخگو باشم. اما باید به هرحال این پارادوکس و تناقض را حل کنیم.»

محبی در پاسخ به این سوال که بالاخره چه زمانی محدودیت‌های اینترنت برداشته خواهد شد، بار دیگر مساله راه‌اندازی دفتر نمایندگی از سوی اینستاگرام و واتس‌اپ در کشور را مطرح کرد: «آن دو شرکت (اینستاگرام و واتس‌اپ) اگر نمایندگی خود را در ایران دایر کنند، بعد من با وزیر صحبت خواهم کرد که این دو شرکت به شکل کاملا باز فعالیت خود را انجام دهند. نماینده این دو شرکت در اینجا حضور داشته باشند تا هرکس خطا و کلاه‌برداری کرد، پاسخگو باشند.»

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار