چاپ کد خبر: 78034
24 اسفند 1400

پوشش و لباس نگار جواهریان ، زیبایی زنانه در سریال تاریخی خاتون

اگر این روزها مشغول دیدن سریال خاتون باشید که داستان تاریخی و زنانه‌ای دارد و در سال‌های ۱۳۲۰ و در دوران جنگ جهانی دوم و اشغال ایران توسط متفقین می‌گذرد؛ حتما توجه‌تان به لباس‌های بازیگران زن این سریال هم جلب شده است.
چی بپوشیم: خصوصا اگر این سریال را با خانم‌های سن و سالدارتر نگاه کنید که مدل لباسی برای‌شان آشنا است؛ از این دست جمله‌ها را شنیده اید: «ای وای! مادرم از این مدل کت داشت!»؛ «من رو به یاد آن عکسی انداخت که توی آلبوم داشتیم.» و… حتی شاید دوست داشته باشید یکی از این مدل‌ها را امتحان کنید و یا از توی رگال لباس‌های قدیمی بیرون بکشید و در تن خودتان ببینید.

زنی مدرن و فرانسوی

لباس نگار جواهریان 1

نگار جواهریان؛ در قسمت‌های اول این سریال سبک پوشش یک زن مدرن زمانه‌اش را دارد که لباس‌هایی با الگوهای فرانسوی می‌پوشد.یکی از لباس‌های نگار جواهریان در این فیلم کت یقه انگلیسی، کوتاه و دو دکمه به همراه دامن است. یقه انگلیسی نکته مثبت و منفی را می‌تواند با هم داشته باشد. یقه باز این لباس می‌تواند دردسری برای انتخاب بلوز و شومیز زیر آن باشد و البته خوبی آن هم در این است که به شما رنگ و لعاب بیشتری می‌دهد.

 

لباس نگار جواهریان 2

یک نکته را اما فراموش نکنید: یقه‌های انگلیسی پهن، بالاتنه را درشت‌تر و یقه انگلیسی باریک‌تر، صورت شما را لاغرتر و کشیده‌تر نشان می‌دهند.این مدل کت با بلوزهای یقه ایستاده بسیار جور هستند و اگر یک دستمال گردن هم به آن اضافه کنید؛ تیر خلاص را به تماشاچی‌های خودتان زده‌اید.

لباس نگار جواهریان 3

اگر دقیقا همین یقه مشکی و سپید را دوست دارید می‌توانید با ست کردن یک شلوار سفید و تاپ و شومیزی که برای زیر کن انتخاب می‌کنید؛ در دنیای امروز و در سال‌های ۱۴۰۰ بدرخشید. البته بلوزی با خال‌های مشکی- دقیقا مثل این تصویر نگار- هم انتخاب بسیار خوبی است.

کلاه فلپی

 

این کلاه خاتون، اسمش فلاپی لبه پهن است که برخلاف کلاه‌های دیگر گوش شما را نمی‌پوشاند و بیشتر حالت آفتاب گیر دارد. البته نگار و بازیگران دیگر این فیلم هم کلاه‌های زیادی روی سرشان می‌گذارند. اما کلاه‌های دیگر نقش خاتون، بیشترشان جزو کلاه‌های فرانسوی کلوشه هستند.

 

لباس نگار جواهریان 4

کلاه کلوش جودی ابوت

یکی دیگر از کلاه‌های خاتون که  می‌تواند شما را یاد کارتون جودی ابوت هم بیاندازد؛ مدل کلوش است.این کلاه که از سال ۱۹۰۸ تولید شده در سال‌های ۱۹۲۲ تا ۱۹۳۳ خیلی محبوب بودند. نیکول کیدمن هم در فیلم چنجبلینگ کلاهی از این مدل روی سرش داشت.

لباس نگار جواهریان 5

این مدل کلاه کاملا باید اندازه سر باید باشد تا به صورت شما یک قاب زیبا بدهد. این کلاه گرمای زیادی هم دارد. فیت بودن آن با اندازه سر شما هم می‌تواند انتخاب خوبی برای هوای باد و بورانی باشد.

نباتی درخشنده‌تر از سفید
لباس نگار جواهریان 6

یکی دیگر از نکته‌های لباس‌های خاتون رنگ آن‌ها است. خصوصا رنگ نباتی که در بخش اول سریال زیاد می‌دید. این رنگ که انتخاب دوم بعد از رنگ سفید است؛ هم درخشندگی رنگ سفید را دارد و هم اینکه مانند سفید سعی نمی‌کند از بقیه رنگ‌ها جلو بزند. این رنگ فروتنی در خودش دارد که بدون اینکه بخواهد خودش را نشان می‌دهد، خصوصا اگر اهل آرایش زیاد نباشید این رنگ و در جنس‌های براق و رگه‌های طلایی دار حسابی می‌تواند شما را درخشنده کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار